reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Al Jazeera znalazła saudyjską siedzibę beoutQ [wideo]

dodano: 2019-09-25 12:13
autor: HP | źródło: Al Jazeera News

Al jazeera beoutQ siedziba 360px.jpg Katarski kanał informacyjny Al Jazeera ujawnił, że ​​piracka platforma beoutQ faktycznie działa z terenu Arabii Saudyjskiej. Śledczy program telewizyjny o nazwie „What Lies Beneath” nadany w kanale Al Jazeera potwierdził, że dwie firmy z siedzibą w Arabii Saudyjskiej były rzekomym źródłem pirackich transmisji. Tym samym potwierdzono, że beoutQ kradnie 10 sportowych kanałów produkowanych przez beIN Media.

Al jazeera beoutQ bein media 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dwoma dostawcami usług, którzy mieli być zaangażowani w beoutQ, byli Selevision i Shammas.

Co ciekawe, Selevision jest całkowicie legalną usługą przesyłania strumieniowego telewizji dla obywateli Arabii Saudyjskiej. Jednak we wrześniu ubiegłego roku Selevision (który ma biura i obiekty w Dubaju oraz Arabii ​​Saudyjskiej) miała powiązania z piracką platformą beoutQ.

Al Jazeera potwierdziła:

Dochodzenie wykazało, że beoutQ ma siedzibę główną w firmie medialnej w dzielnicy Al-Qirawan w stolicy Arabii Saudyjskiej, Rijadzie.


Al Jazeera pokazała materiał filmowy, który obejmował obrazy głównej sterowni i serwerów, które dystrybuują skradzione treści beoutQ z kanałów beIN Sports.

Arabia Saudyjska twierdziła, że ​​piractwo jest dziełem zwykłych hakerów i że samo państwo nie jest zaangażowane. Program Al Jazeera jedynie potwierdził, że piractwo było częścią zintegrowanego systemu z oficjalnym zaangażowaniem Arabii Saudyjskiej i to z odpowiednim wsparciem finansowym.

Co więcej, Al Jazeera poinformowała, że ma stosowne dokumenty potwierdzające powiązania finansowe między firmami z Arabii Saudyjskiej a Arabsatem, który realizował pirackie transmisje przez swoje pojemności. Sygnały z satelity Arabsat zostały usunięte w zeszłym miesiącu.

W lipcu 2019 r. firma beIN Media otrzymała nakaz zapłaty około 8 mln dol. na rzecz Selevision w orzeczeniu sądu wydanym przez sąd pierwszej instancji w Dubaju. Orzeczenie jest obecnie przedmiotem apelacji.

 

Źródło: aljazeera.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Piractwo


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Multiswitch Opticum OMS 5/8

Multiswitch Opticum 5/8 rozdziela sygnał z jednego satelity i naziemnej...

170 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 1,5m

Najnowszy kabel HDMI o długości 1,5 m w wersji v2.1...

89 zł Więcej...

Antena Televes Ellipse UHF

Antena Televes Ellipse kierunkowa do stabilnego odbioru UHF (DVB-T) z...

379 zł Więcej...
reklama