reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Liczba abonentów telewizji płatnej przekroczyła 1 mld

dodano: 2019-09-24 10:14
autor: Janusz Sulisz | źródło: Digital TV Research

kanały telewizja pilot telewizor TV Digital TV Research szacuje, że liczba abonentów płatnej telewizji w 138 krajach zwiększyła się w 2018 roku o 26 mln, przekraczając na koniec roku granicę 1 mld abonentów pay-tv.

Pay-tv-platna-telewizja-logo-760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

- IPTV wniosło do tej liczby 42 mln abonentów, aby osiągnąć w sumie 257 mln abonentów. IPTV wyprzedziło w 2018 roku płatną telewizję satelitarną - powiedział Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.

Płatne telewizja satelitarna i naziemna telewizja cyfrowa odnotowały wzrosty o odpowiednio 2 mln i 1 mln abonentów. Wzrost w zakresie cyfrowej telewizji kablowej wyniósł 7 mln abonentów, natomiast analogowa telewizja kablowa straciła 16 mln abonentów - co oznacza stratę netto dla ogółu telewizji kablowej.

Telewizja kablowa odpowiadała za połowę wszystkich abonentów płatnej telewizji w 2018 roku, w porównaniu z trzema czwartymi w 2010 roku. IPTV zwiększyło swój udział do jednej czwartej, a telewizja satelitarna odpowiadała za 22 proc. abonentów płatnej telewizji w 2018 roku.

Światowe przychody z płatnej telewizji osiągnęły najwyższy poziom w 2016 roku - 205 mld dol. W 2018 roku wynik ten spadł do 199 mld dol.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Zestaw nc+ telewizja na kartę: ADB 5800S + pakiet Start+1m

Zestaw nc+ telewizja na kartę: odbiornik ADB5800S + karta na...

129 zł Więcej...

Osłona LNB Umbrella Heavy Duty BOX

Plastikowa osłona LNB Umbrella chroni konwertery na antenie przed niekorzystnymi...

39 zł Więcej...

Moduł DeltaCAM Pro Twin REV 2.0 Deltacrypt CI

Uniwersalny moduł dostępu DeltaCAM Twin REV 2.0 Deltacrypt CI z...

520 zł Więcej...
reklama