reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Telesprzedaż w Rosji przeżywa kryzys

dodano: 2019-10-16 19:05 | aktualizacja: 2019-10-16 19:35
autor: RO | źródło: kommersant.ru

Shopping TV Rynek kanałów telezakupowych w Rosji przeżywa kryzys w związku ze spadkiem siły nabywczej ludności. Na tle fatalnych wyników sprzedaży towarów w sezonie letnim, nadawcy zaczęli negocjować z operatorami płatnej telewizji obniżkę kosztów emisji w ich sieciach. Jednak najwięksi operatorzy uważają obecne warunki za obustronnie korzystne.

Top Shop TV Russia


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Telesprzedaż w okresie od maja do sierpnia 2019 roku stała się najniższa od ostatnich pięciu lat.
Jednym z problemów jest zwiększona konkurencja w danym segmencie. Operatorzy chętnie to wykorzystują, organizując zamknięte aukcje na sprzedaż pozycji programowej. Obniżki cen są więc nieuniknione.

Niektórzy operatorzy zawyżają wielkość swoich baz abonenckich na tle jej odpływu. Z kolei nadawcy telezakupów starają się założyć ryzyko odejścia abonentów płatnej telewizji z powodu przejścia na nadawanie cyfrowe. Jak prognozowało J'son & Partners Consulting, liczba abonentów Pay TV w Rosji zacznie spadać już od 2020 roku.

Obrót rosyjskiego rynku telesprzedaży bez udziału Internetu i katalogów wynosi około 60-80 mld rubli rocznie, a według danych z 2019 roku, spadek może osiągnąć 15%. Podstawową przyczyną jest zmniejszenie klienckiej zdolności. Jeżeli w 2014-2015 społeczeństwo kupowało towary nie pierwszej potrzeby, to teraz kupują to, bez czego nie mogą się obejść i coś, co przyniesie oszczędności.

Ostatnie lata nie były szczęśliwe dla mniejszych kanałów telezakupowych. W 2017 zamknięto IQ Shop, w 2018 TV Sale i Juweliroczka Moda, a w 2019 Bum TV. Na rynku wciąż aktywnie działa gigant telezakupowy Top Shop, oferujący kanały Top Shop TV i TV Mall, a także Shop & Show, Diskont TV czy Leomax. Do startu szykuje się nowy nadawca Home Shopping Russia 24.

Płatności kanałów dla operatorów zależą od umów i są bardzo zróżnicowane. Przykładowo, TV Sale w 2017 płacił 3 mln rubli miesięcznie dla największego operatora telewizji satelitarnej Trikolor TV, wynika z informacji zawartych w aktach sądu arbitrażowego.

Źródło: kommersant.ru 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Inteligentny kabel iHDMI 1,8m

Inteligentny kabel połączeniowy HDMI-HDMI długości 1,8m - działa dobrze z...

199 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

Oferta „nc+ telewizja na kartę z Pakietem Start+” z modułem...

199 zł Więcej...

Kamera SJCAM SJ8 PRO

979 zł Więcej...
reklama