reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Cyfrowy Polsat z dużym wzrostem liczby RGU

dodano: 2019-11-07 10:19 | aktualizacja: 2020-03-12 10:31
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Cyfrowy Polsat/satkurier.pl

Cyfrowy Polsat wyniki Q3 2019 Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat S.A. opublikowała 7 listopada br. wyniki operacyjne i finansowe za trzeci kwartał 2019 roku. Cyfrowy Polsat zakończył wrzesień br. z 17,267 mln RGU (30.06.2019: 17,059 mln), w tym 14,588 mln usług kontraktowych (30.06.2019: 14,452 mln) i 2,679 mln usług przedpłaconych (30.06.2019: 2,607 mln).

Cyfrowy Polsat wyniki Q3 2019


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji Cyfrowego Polsatu wyniosła 5,033 mln (30.06.2019: 5,059 mln), a dla usług przedpłaconych telewizji 0,143 mln (30.06.2019: 0,087 mln), co dało łącznie 5,176 mln usług telewizji (30.06.2019: 5,146 mln). Grupa miała na koniec trzeciego kwartału 2019 roku 5,644 mln klientów kontraktowych (30.06.2019: 5,653 mln, co oznacza spadek o 9 tys.).

Podsumowując, w trzecim kwartale 2019 roku liczba RGU Cyfrowego Polsatu wzrosła o 208 tys. (liczba usług kontraktowych wzrosła o 136 tys., a liczba usług przedpłaconych o 72 tys.). W zakresie usług telewizyjnych liczba usług kontraktowych spadła o 25 tys., a przedpłaconych wzrosła o 56 tys. Sumarycznie liczba RGU dla telewizji Cyfrowego Polsatu wzrosła o 30 tys.

Liczba klientów programu SmartDOM wzrosła w trzecim kwartale 2019 roku o 49 tys. do 1,947 mln. Liczba użytkowników usługi telewizyjnej Multiroom wyniosła 1,181 mln (30.06.2019: 1,174 mln, co oznacza wzrost o 7 tys.).
 

Komunikat prasowy Cyfrowego Polsatu:

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła III kwartał z 2,9 mld zł przychodów, zyskiem EBITDA w wysokości ponad 1 mld zł oraz 35% marżą EBITDA. Wyniki operacyjne w obydwu segmentach rosły, a konsekwentny rozwój usług multiplay przełożył się na wzrost średniego przychodu od klienta i bardzo wysoką lojalność klientów wyrażoną po raz kolejny rekordowo niskim wskaźnikiem odejść klientów na poziomie 6,8% w skali roku. Wysoki wzrost przychodów i stabilna EBITDA pozwoliły podzielić się zyskiem z akcjonariuszami.

Najważniejsze dane operacyjne1 za III kwartał 2019 r.
  • Co trzeci klient Grupy korzysta z oferty multiplay:
    - Konsekwentna realizacja strategii skutkuje stabilnym wzrostem liczby klientów − o 220 tys. (13%) r/r do poziomu blisko 2 mln, co stanowi 35% bazy klientów kontraktowych.
    - Liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów wzrosła do 5,9 mln.
    - Kolejny kwartał rekordowo niskiego poziomu wskaźnika odejść klientów (churn) – spadek o 1,1 p.p. r/r, do poziomu zaledwie 6,8% w skali roku.
  • Silny przyrost liczby usług kontraktowych – o 531 tys. (3,8%) r/r do 14,6 mln:
    - Wzrost liczby usług telefonii komórkowej – aż o 543 tys. (7,5%) r/r do 7,8 mln, w efekcie: skutecznej realizacji strategii dosprzedaży usług, nowych, atrakcyjnych taryf z lutego 2018 r. oraz utrzymującego się wysokiego popytu po stronie klientów biznesowych na usługi m2m.
    - Łączna liczba usług płatnej telewizji świadczonych w modelu kontraktowym była na wysokim poziomie 5 mln.
    - Stabilna baza usług Internetu wynosząca ok. 1,8 mln. W III kwartale br. klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu przetransferowali 283 PB danych, a łącznie w 3 kwartałach – ok. 813 PB danych. W zasięgu sieci LTE Grupy jest blisko 100% Polaków, a LTE Advanced – 73% mieszkańców kraju.
  • Wysoka baza ponad 5,6 mln klientów kontraktowych:
    - Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na jednego klienta – o 4,9% r/r, w efekcie w III kw. każdy klient posiadał średnio 2,58 usługi z portfolio Grupy.
    - Wzrost średniego miesięcznego przychodu od klienta kontraktowego (ARPU) o 1%, do 84,8 zł.
  • W efekcie dynamicznego rozwoju sprzedaży usług IPLI wzrost bazy usług prepaid q/q do 2,7 mln, z wysokim ARPU na poziomie 20,8 zł.
  • Kanały Grupy Telewizji Polsat uplasowały się w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 24,8% (11% kanału głównego oraz 13,8% kanałów tematycznych) w III kwartale i 24,3% (11,2% kanału głównego i 13,1% kanałów tematycznych) w 3 kwartałach br.
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w III kwartale o 3,7% r/r do 250 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do 28,1%, a w ciągu 3 kwartałów odnotowały wzrost o 1,7% r/r do 845 mln zł (przy spadku całego rynku reklamy TV o 0,7%), zapewniając Grupie udział w rynku reklamy na poziomie 27,7%.
 

– To kolejny kwartał bardzo dobrych rezultatów zarówno w warstwie wyników sprzedażowych, jak i finansowych. Już po raz trzeci z rzędu liczba świadczonych przez nas usług kontraktowych wzrosła o ponad pół miliona – świadczymy ich już blisko 14,6 mln, a niemal 2 miliony klientów korzysta z oferty usług łączonych – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Tak skuteczna realizacja strategii multiplay, czyli dosprzedaży kolejnych usług naszym klientom, przełożyła się na nieco szybszy niż ostatnim razem wzrost średniego przychodu od klienta – o 1% do 84,8 zł – oraz kolejny raz rekordowo niski wskaźnik rezygnacji klientów – wynoszący zaledwie 6,8% w skali roku.

– Konsekwentnie wprowadzamy w życie ogłoszoną niedawno ideę strategiczną „Telewizja – Dla każdego. Wszędzie. Internet – Dla każdego. Wszędzie. Telefon – Dla każdego. Wszędzie”. Krótko po uruchomieniu telewizji kablowej w technologii IPTV zaprezentowaliśmy kolejną nowość – telewizję internetową OTT z dekoderem EVOBOX Stream. Usługa ta, umożliwiająca odbiór kanałów telewizyjnych przez Internet od dowolnego dostawcy i zapewniająca elastyczny wybór pakietów bezpośrednio z poziomu dekodera oraz brak długoterminowych zobowiązań programowych, osiąga bardzo obiecujące wyniki sprzedażowe – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

– Naszą ofertę sportową premium rozszerzyliśmy o stacje Canal+ Sport 3 i 4, zapewniając kibicom piłkarskim – obok Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA oraz najlepszych europejskich lig z anten Eleven Sports – także rozgrywki PKO BP Ekstraklasy. W IPLI rosnącym zainteresowaniem cieszy się nowy pakiet IPLA PREMIUM, w którym widzowie znajdą ulubione seriale wcześniej niż w TV, tysiące polskich i zagranicznych filmów, w tym kinowe hity, a do tego setki bajek, rozrywkę, informacje, publicystykę i treści popularnonaukowe. Kolejnym podjętym przez nas krokiem w rozwoju w obszarze rozrywki cyfrowej jest zawarcie z Discovery oraz TVN umowy joint venture dotyczącej uruchomienia wspólnej platformy streamingowej OTT. Cieszymy się, że współtworzymy projekt, który może stać się realną alternatywą dla międzynarodowych serwisów. Mamy ambicje, aby platforma oferowała najlepsze i najwyższej jakości rozwiązania technologiczne. Szczególnie ważne jest to, że ten pełen wyzwań projekt może powstać właśnie w Polsce. Dzięki temu polski kontent będzie mógł trafić również do międzynarodowego widza – dodaje Maciej Stec.

Dane operacyjne segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych

 

III kwartał

 

2019

2018

Zmiana %

Łączna liczba RGU
(kontraktowe+przedpłacone)

17 266 759

16 851 153

2,5%

USŁUGI KONTRAKTOWE

 

 

 

Łączna liczba RGU (na koniec okresu), w tym:

14 587 869

14 057 045

3,8%

Płatna telewizja, w tym:

5 033 398

5 038 210

-0,1%

Multiroom

1 180 891

1 141 820

3,4%

Telefonia komórkowa

7 752 113

7 209 240

7,5%

Internet

1 802 358

1 809 595

-0,4%

Liczba klientów kontraktowych, w tym:

5 644 291

5 712 151

-1,2%

klienci ofert multiplay

1 947 497

1 727 928

12,7%

ARPU na klienta [PLN]

84,8

84,0

1,0%

Churn na klienta

6,8%

7,9%

-1,1 p.p.

Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta

2,58

2,46

4,9%

USŁUGI PRZEDPŁACONE

 

 

 

Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

2 678 890

2 794 108

-4,1%

Płatna telewizja

142 886

91 261

56,6%

Telefonia komórkowa

2 443 295

2 550 355

-4,2%

Internet

92 709

152 492

-39,2%

ARPU na RGU prepaid [PLN]

20,8

20,8

0,0%

 

– To kolejny bardzo dobry kwartał dla Telewizji Polsat, między innymi dzięki bardzo udanej i chętnie oglądanej jesiennej ramówce, w której sprawdziły się i kontynuowane formaty, i nowości. Byliśmy w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej zarówno jako cała Grupa, jak i kanał główny Polsat, a wyniki są zgodne z naszą długoterminową strategią. Z kolei nasze przychody z reklamy wzrosły w obydwu okresach – o 3,7% w III kwartale i 1,7% w ciągu 9 miesięcy – przy lekkim spadku całego rynku reklamy TV i sponsoringu w 9-miesięcznym okresie – mówi Stanisław Janowski, Prezes Zarządu, Telewizja Polsat Sp. z o.o.

Dane operacyjne segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej

 

III kwartał

9 miesięcy

 

 

 

2019

2018

Zmiana p.p./%

2019

2018

Zmiana p.p./%

 

Udział w oglądalności1,
w tym:

24,82%

25,05%

-0,23 p.p.

24,32%

24,35%

-0,03 p.p.

 

POLSAT (kanał główny)

10,99%

11,33%

-0,34 p.p.

11,19%

11,47%

-0,28 p.p.

 

Kanały tematyczne

13,84%

13,73%

0,11 p.p.

13,13%

12,88%

0,25 p.p.

 

Przychody z reklamy
i sponsoringu
2

(mln PLN)

250

241

3,7%

845

831

1,7%

Udział w rynku reklamy3

28,1%

27,6%

0,5 p.p.

27,7%

27,1%

0,6 p.p.

 

 

 

 

 

 

 

Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4

(mln PLN)

888

872

1,9%

3 047

3 070

-0,7%

1 Nielsen Audience Measurement, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-49 lat, cała doba, uwzględniono Live+2 (oglądalność z dnia emisji i z 2 kolejnych dni (tzw. Time Shift Viewing);
2 Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wg definicji Starcom;
3 Szacunki własne na podstawie wstępnych danych Starcom;
4 Starcom, reklama spotowa i sponsoring;


Najważniejsze dane finansowe za III kwartał 2019 r.

Silne wyniki finansowe Grupy w III kwartale 2019 r. (z włączeniem MSSF 16):
  • przychody: 2,9 mld zł,
  • EBITDA: >1 mld zł,
  • marża EBITDA: 35%,
  • zysk netto: 236,5 mln zł,
  • wolne przepływy pieniężne: ponad 1,3 mld zł w okresie 12-miesięcznym,
  • wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA LTM: 2,62x (z wyłączeniem MSSF 16; uwzględnia wypłatę pierwszej transzy tegorocznej dywidendy).
 

– Pokazujemy bardzo silne, zgodne z oczekiwaniami analityków wyniki finansowe za III kwartał. Przychody Grupy wyniosły 2,9 mld zł, EBITDA przekroczyła 1 mld zł, a zysk netto sięgnął blisko 240 mln zł. W wynikach segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym odzwierciedlone są: pozytywny wpływ wysokiej sprzedaży smartfonów, stabilizacja wyniku EBITDA Netii oraz inwestycje w treści sportowe premium, w tym zakup praw do kanałów emitujących rozgrywki PKO BP Ekstraklasy. Działalność segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej charakteryzowała zrównoważona polityka programowa oraz adekwatna do możliwości generowania przychodów polityka inwestycyjna, z utrzymującym się pozytywnym wpływem rozszerzenia oferty hurtowej Telewizji Polsat o nowe stacje, m.in. sportowe – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o.

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat

mln PLN

z włączeniem
MSSF 16

z wyłączeniem MSSF 16

III kwartał 2019

III kwartał 2019

zmiana r/r

Przychody

2 892

2 882

5,4%

EBITDA

1 021

901

-2,0%

Marża EBITDA

35,3%

31,3%

-2,3 p.p.

 
Wyniki finansowe segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym

mln PLN

z włączeniem
MSSF 16

z wyłączeniem MSSF 16

III kwartał 2019

III kwartał 2019

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

2 515

2 505

3%

EBITDA

926

809

-2%

Marża EBITDA

37%

32,3%

-1,7 p.p.

 
Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej

mln PLN

z włączeniem
MSSF 16

z wyłączeniem MSSF 16

III kwartał 2019

III kwartał 2019

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

441

441

17%

EBITDA

95

92

-2%

Marża EBITDA

21%

20,9%

-4,2 p.p.

 

– Rosnące przychody oraz zdrowa kondycja i struktura finansowa naszej Grupy pozwalają nam łączyć sprawne oddłużanie Grupy z wypłatą dywidendy i inwestycjami. Spłacamy kredyty zgodnie z harmonogramem, w październiku wypłaciliśmy drugą transzę dywidendy w wysokości 307 mln zł i jednocześnie realizujemy inwestycje, zarówno te o charakterze CAPEX, jak i w treści telewizyjne, w dużej części sportowe premium, np. kanały z PKO BP Ekstraklasą, Ligę Mistrzów UEFA, stacje Eleven Sports czy siatkówkę – podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann. - Na wysokim poziomie są wolne przepływy pieniężne, które, zgodnie z naszymi zapowiedziami, pozostają pod wpływem wysokich zakupów smartfonów dla naszych klientów. Z uwagi na utrzymujący się silny popyt, zadbamy, by nasza oferta urządzeń także w okresie przedświątecznym była bardzo atrakcyjna, co może wiązać się z zaangażowaniem dodatkowych środków finansowych – dodaje.


1 Bez uwzględnienia danych operacyjnych Grupy Netia, które są publikowane oddzielnie od wyników Grupy Cyfrowy Polsat.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polsat Box


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...