reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wyniki T‑Mobile Polska za III kwartał 2019

dodano: 2019-11-07 11:30
autor: Jerzy Kruczek | źródło: T-Mobile

T-Mobile Na koniec trzeciego kwartału 2019 r. baza klientów T‑Mobile Polska liczyła 10,9 mln, co oznacza, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy firma utrzymała wysoką dynamikę wzrostu bazy, pozyskując łącznie 215 tys. klientów (r/r). W tym samym czasie liczba klientów abonamentowych wzrosła o 281 tys. (r/r).

T-Mobile wyniki Q3 2019


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W trzecim kwartale 2019 r. T‑Mobile Polska zanotował:
  • Wzrost bazy klientów o 215 tys. (r/r)
  • Utrzymanie rekordowo niskiego wskaźnika odejść klientów churn na poziomie 0,7 proc. miesięcznie
  • 423 mln zł zysku EBITDA AL, czyli o 3,4 proc. więcej niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku
  • Wzrost przychodów z usług mobilnych o 0,6 proc. (r/r) oraz łączne przychody w wysokości 1,61 mld zł
  • Wzrost satysfakcji klientów m.in. dzięki rozwojowi cyfrowych kanałów komunikacji z klientami
  • Zwycięstwa w kluczowych przetargach B2B
 

To już trzeci rok z rzędu, w którym T‑Mobile sukcesywnie buduje swoją bazę klientów. W tym czasie nasza baza klientów kontraktowych zwiększyła się o 918 tys. W samym trzecim kwartale br. baza klientów abonamentowych wzrosła o 60 tys., przy utrzymaniu rekordowo niskiego wskaźnika odejść churn na poziomie 0,7 proc.. Dobre wyniki operacyjne są efektem konsekwentnej realizacji przyjętej strategii skupionej na najwyższej jakości sieci, usług, jak i obsługi klienta

– powiedział Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.

Od momentu wprowadzenia na rynek naszych pakietów konwergentnych Magenta 1 obejmujących pełen wachlarz usług telekomunikacyjnych dla domu oraz wyselekcjonowanej rozrywki najwyższej jakości, którą dają nam partnerstwa strategiczne z największymi dostawcami na świecie, widzimy systematyczny wzrost zainteresowania tą częścią naszej oferty. Dotychczasowe wyniki w tym obszarze pozwalają nam pozytywnie patrzeć na przyszłość rozwoju naszych usług konwergentnych.

T‑Mobile Polska wypracował wynik EBITDA AL 423 mln zł, a więc wyższy od raportowanego za analogiczny okres ubiegłego roku o 3,4 proc. Oznacza to, że spółka osiągnęła wzrost we wszystkich 3 kwartałach 2019 roku.
 

Podobnie jak w poprzednich kwartałach podjęliśmy decyzję o koncentracji nie tylko na stronie przychodowej, ale także na optymalizacji kosztów, co pozwoli zwiększyć dochodowość oraz wygenerować środki na potrzeby przyszłych inwestycji

– powiedział Juraj Andras, członek zarządu, dyrektor ds. finansowych T‑Mobile Polska.

Podjęta jeszcze pod koniec 2018 r. decyzja o ograniczeniu naszego zaangażowania w sprzedaż hurtową terminali zaowocowała lekkim spadkiem przychodów w trzecim kwartale, ale tym samym poprawiliśmy strukturę przychodów dzięki zaangażowaniu w bardziej zyskowne przedsięwzięcia biznesowe. Uzyskany w efekcie wzrost EBITDA AL jest zgodny z naszymi oczekiwaniami.

Obsługa klienta oraz rozwój cyfrowych kanałów kontaktu z klientami
Podejmowane przez T‑Mobile inicjatywy skupione na najlepszych doświadczeniach klientów znalazły swoje odzwierciedlenie w ocenie, jaką wystawiają firmie jej użytkownicy. W badaniu satysfakcji klientów indywidualnych TRIM w trzecim kwartale br. w segmencie B2C T‑Mobile uzyskał najwyższą ocenę.

Wśród użytkowników, którzy od lipca br. zdecydowali się skorzystać z oferty światłowodu od T‑Mobile, aż 89 proc. z nich pozytywnie oceniło proces sprzedaży, a 90 proc. instalację. 82 proc. badanych chętnie poleciłoby tę ofertę T‑Mobile.

Dynamicznie rośnie też popularność cyfrowych kanałów obsługi klienta, dla których jest to szybsza i wygodniejsza forma kontaktu. W porównaniu z drugim kwartałem 2019 r. liczba obsłużonych klientów w kanałach społecznościowych, takich jak Facebook, YouTube, Instagram i LinkedIn, wzrosła o ponad 110 proc. Ogromnym zainteresowaniem cieszy się czat online oraz Messenger, z których klienci korzystali o 119 proc. częściej w porównaniu z poprzednim kwartałem. Rozwój cyfrowych kanałów kontaktu z klientami sprawia, iż spada liczba połączeń kierowanych do pracowników telefonicznej obsługi klienta. W ostatnich 12 miesiącach liczba połączeń spadła o 4 proc.

Jednocześnie klienci coraz chętnej sami zarządzają swoimi usługami dzięki możliwościom, jakie daje im aplikacja Mój T‑Mobile. Już co trzeci klient indywidualny T‑Mobile regularnie, przynajmniej raz w miesiącu, korzysta z aplikacji Mój T‑Mobile. Aplikacja pozwala na samodzielne zarządzanie i sprawdzanie usług i pakietów, kontrolowanie płatności i zmienianie wybranych ustawień konta. W ostatnim kwartale w aplikacji dodana została miedzy innymi możliwość płacenia za usługi z GooglePay, lista połączeń oraz możliwość sprawdzenia kodu PUK. Dodatkowo na klientów korzystających z tej formy zarządzania swoimi usługami czeka wiele dodatkowych korzyści, które przedstawiane są w każdy piątek.

Podobnie jak w segmencie klientów indywidualnych również w obszarze klientów korporacyjnych T‑Mobile kontynuował działania skierowane na usprawnienie procesu obsługi klienta, między innymi rozwijając narzędzia cyfrowe skracające czas obsługi. Na koniec trzeciego kwartału br. aż 78 proc. klientów posiadających taką możliwość korzystało z systemu self-service (eSerwis), a 66 proc. transakcji z klientami biznesowymi było realizowanych online.

Nowe kontakty w B2B
W obszarze B2B spółka konsekwentnie zdobywała kolejnych odbiorców publicznych zarówno w obszarze usług głosowych, transmisji danych, jak i zaawansowanych produktów ICT. W tym okresie T‑Mobile Polska podpisał umowę z Urzędem Dozoru Technicznego na świadczenie usługi transmisji danych łączami o wysokim stopniu niezawodności oraz cyberbezpieczeństwa. Został także ponownie wybrany do obsługi Centrum Obsługi Administracji Rządowej, dzięki czemu będzie obsługiwał potrzeby telekomunikacyjne 222 jednostek administracji państwowej, w tym Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Kancelarii Prezydenta RP, Sejmu oraz ministerstw. T‑Mobile dostarczył także 6 z 15 obiektów kolokacyjnych na potrzeby budowy Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej, łączącej placówki oświatowe na terenie całego kraju – najwięcej ze wszystkich dostawców usług kolokacji biorących udział w projekcie. T‑Mobile rozpoczął również budowę systemu zarządzenia transportem odpadów dla Miejskiego Zakładu Usług Komunalnych w Wałbrzychu, który do działania będzie wykorzystywał sieć Narrow Band IoT operatora.

Sieć gotowa na potrzeby jutra
Nadal bardzo szybko rośnie zapotrzebowanie na usługi mobilnej transmisji danych. W porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku ilość przesłanych danych wzrosła o 50 proc. O 200 proc. wzrosła ilość danych przesłanych przez klientów realizujących połączenia głosowe w sieci LTE – VoLTE, co jest efektem rosnącego portfolio telefonów obsługujących tę technologię. Obecnie już ponad 93 proc. wszystkich danych przesyłanych jest w sieci LTE.

Dlatego też T‑Mobile Polska nieustannie inwestuje w rozwój sieci. W całej Polsce realizowane są inwestycje, których celem jest wzrost pojemności sieci i oferowanych prędkości. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba stacji bazowych oferujących agregację pasma wzrosła o 40 proc. (8520 stacji z CA), z czego 2250 stacji obsługuje agregację wszystkich 4 pasm, na których oferowane jest LTE w sieci T‑Mobile.

Operator konsekwentne utrzymuje wiodącą pozycję w badaniach szybkości internetu. W comiesięcznych rankingach publikowanych przez Speedtest.pl T‑Mobile każdorazowo znajdował się na pierwszym miejscu zarówno w zestawieniu dla technologii 3G i LTE, jak i samego LTE.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii T-Mobile


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

409 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...