reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Porozumienie w sprawie reklam suplementów diety

dodano: 2019-11-26 20:08 | aktualizacja: 2019-11-26 22:15
autor: Łukasz Knapik | źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

KRRiT Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji W ramach prac Okrągłego Stołu Mediów, w poniedziałek, 25 listopada br. w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) nadawcy telewizyjni, wraz z organizacjami zrzeszającymi producentów suplementów diety, podpisali przygotowane wspólnie porozumienie dotyczące sposobu reklamowania suplementów diety. Sygnatariuszami porozumienia są: TVP, Telewizja Puls, ATM Grupa, NTL Radomsko (Michał Winnicki Entertainment), ITI Neovision, z grupy Discovery - TVN Discovery Polska i Stavka, SPI International B.V. - Kino Polska TV i Stopklatka, Cyfrowy Polsat - Telewizja Polsat, Music TV, Lemon Records, Superstacja i TV Spektrum (Cyfrowy Polsat/Grupa ZPR Media).

KRRiT Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Porozumienie podpisały również organizacje zrzeszające producentów suplementów diety: PASMI Związek Pracodawców „Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty”, Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych Polfarmed, Krajowa Rada Suplementów i Odżywek oraz Polski Związek Producentów Przemysłu Farmaceutycznego PZPPF.

Samoregulacja jest efektem współpracy przedstawicieli rynku nadawców z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji. Dokument zwieńczył półtoraroczny okres prac nad kształtem porozumienia stanowiącego kompromis między wszystkimi uczestnikami rynku oraz organami państwowymi, odpowiedzialnymi za sferę reklam suplementów diety.

KRRiT rozpoczęła konsultacje z przedstawicielami rynku nadawców w czerwcu 2018 roku organizując, w ramach prac Okrągłego Stołu Mediów, konferencję poświęconą problemowi reklam suplementów diety, wyrobów medycznych oraz żywności specjalnego przeznaczenia. Brali w niej udział, oprócz nadawców, także przedstawiciele Ministerstwa Zdrowia, głównego inspektora farmaceutycznego, głównego inspektora sanitarnego i Rady Reklamy.

W przyjętej samoregulacji założono m.in., że reklama suplementów diety:

nie może wprowadzać odbiorców w błąd poprzez wskazywanie na właściwości lecznicze lub jakiekolwiek zastosowanie lecznicze;
- nie może sugerować, że spożycie suplementu może zastępować zrównoważoną dietę;
- nie może odnosić się do nazw chorób, które w rzeczywistości nie istnieją;
- nie może być łączona w jednym spocie reklamowym z reklamą produktu leczniczego lub wyrobu medycznego;
- nie może przedstawiać wizerunku osób, które mogą być odebrane jako przedstawiciele zawodów medycznych, ani nie mogą pojawiać się w niej przedmioty oraz miejsca budzące skojarzenia z wykonywaniem zawodów medycznych, działalnością leczniczą lub rehabilitacyjną;
- nie może odnosić się do wyników badań bez wyraźnego wskazania źródła ich pochodzenia;
- musi zostać oznaczona informacją graficzną z tekstem: „Suplement diety. Zawiera składniki, które wspomagają funkcje organizmu poprzez uzupełnienie normalnej diety. Nie ma właściwości leczniczych.”.
 
Dodatkowo nadawcy telewizyjni nie będą nadawać reklam suplementów diety bezpośrednio przy audycjach dla dzieci.
 
Porozumienie zacznie obowiązywać od niedzieli, 1 grudnia 2019 roku i dotyczyć będzie wszystkich reklam suplementów diety emitowanych od środy, 1 stycznia 2020 roku.
 
Jak czytamy w komunikacie regulatora rynku, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji z satysfakcją i uznaniem przyjęła tę inicjatywę, która wraz z porozumieniem nadawców w sprawie reklam tak zwanej niezdrowej żywności (więcej tutaj) jest kolejnym krokiem do poprawy jakości komunikacji marketingowej z uwzględnieniem interesu odbiorców. Zdaniem KRRiT tego typu samoregulacje, powstające przy wsparciu regulatora, są właściwą drogą do rozwiązywania problemów społecznych (więcej tutaj).

Materiały dodatkowe:
1. Porozumienie nadawców w sprawie zasad rozpowszechniania reklam suplementów diety - zobacz dokument.
2. Regulacja reklamy suplementów diety w Polsce - historia działań - przejdź na stronę.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 1,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 1,0 m w wersji v2.1...

79 zł Więcej...

Moduł DeltaCam Pro Twin REV 2.0 Deltacrypt CI

Uniwersalny moduł dostępu DeltaCAM Twin REV 2.0 Deltacrypt CI z...

520 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

479 zł Więcej...
reklama