reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Bateria ładowana w elektrycznym aucie w 10 minut

dodano: 2019-12-21 13:56
autor: Janusz Sulisz | źródło: Penn State University

BAttery charging bateria elektryczny 360px.jpg Naukowcy z Penn State University w USA opracowali samonagrzewający się akumulator do pojazdów elektrycznych, o którym mówi się, że ładowanie trwa zaledwie 10 minut w 60 stopniach Celsjusza, co wystarczy na przejechanie 300-400 km.

BAttery charging bateria elektryczny penn university 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Naukowcy z Penn State University twierdzą, że ich bateria może się dużo szybciej naładować w 60 stopniach Celsjusza, co podobno znacząco i poprawia wydajność znanych nam akumulatorów, które mogą zapewnić podobny zasięg po 15 minutach ładowania w 10 stopniach Celsjusza.

- Ładowanie w wyższych temperaturach jest bardziej wydajne, ale długie okresy wysokiej temperatury równocześnie niszczą akumulator - powiedzieli twórcy, którzy dodali, że ich akumulator może przejść 2500 cykli ładowania - wystarczających do przejechania blisko 800 tys. km.


Bateria ma cienką, niklową folię przymocowaną do ujemnego zacisku na jednym końcu i do zewnętrznej strony ogniwa akumulatora na drugim. Bateria została wyposażona w czujnik temperatury przymocowany do przełącznika, który odpowiada za przejście elektronów przez folię niklową w celu ukończenia obwodu. Taka konfiguracja szybko podnosi temperaturę folii niklowej poprzez ogrzewanie oporowe, jednocześnie ogrzewając wnętrze akumulatora.

Naukowcy potwierdzają, że nie wystąpiło osadzanie litu na powierzchni anody, co zmniejsza pojemność ogniwa i powoduje niebezpieczne uszkodzenie baterii litowo-jonowych. Twórcy tej baterii twierdzą, że dalsze podnoszenie temperatury pracy może być niebezpieczne i skróciłoby żywotność baterii.

Naukowcy z USA twierdzą, że ich akumulator może zostać szybko schłodzony przez układ chłodzenia elektrycznego samochodu (EV).

10-minutowy trend ładowania jest najbliższą przyszłością i jest niezbędny do popularności pojazdów elektrycznych, ponieważ rozwiązuje problem lęku przed zasięgiem
-  powiedział autor badań, Chao-Yang Wang.


Projekt badawczy wspierał Departament Energii USA.

Źródło: pv-magazine.com  psu.edu 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Ciekawostki


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Moduł UniCam Prime

Najnowsza wersja uniwersalnego modułu dostępu UniCam Prime - następca Unicam...

499 zł Więcej...

Moduł DeltaCam DUO

Najnowszy uniwersalny moduł dostępu DeltaCAM DUO REV 2.0 Deltacrypt CI ...

539 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

125 zł Więcej...
reklama