Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Aby zapewnić ciągłość usług dla klientów, Thaicom musiał przenieść klientów z satelity Thaicom 5 na inne satelity. Poszkodowana jest m.in.
północnokoreańska KCTV (Korean Central TV) w paśmie C.
Firma Thaicom Public Company Ltd na bieżąco informuje o postępach w sprawie incydentu dotyczącego anomalii technicznej na satelicie Thaicom 5, powodującej techniczne ograniczenia monitorowania statusu satelity.
Anant Kaewruamvongs, dyrektor generalny Thaicom, powiedział:
- Podczas prób przywrócenia systemów satelity firma współpracowała ze wszystkimi odpowiednimi klientami w celu migracji na inne satelity, abyśmy mogli nadal świadczyć usługi telekomunikacyjne i nadawcze bez zakłóceń.
- Chcielibyśmy podziękować Ministerstwu Cyfrowej Gospodarki i Społeczeństwa oraz Krajowej Komisji Radiofonii i Telewizji za rozważną decyzję o wsparciu i zatwierdzeniu odpowiedniego procesu - dodał Anant.
Thaicom pragnie podkreślić, że incydent ten nie miał wpływu na wszystkich kluczowych klientów i sieci transmisji telewizyjnych na satelitach
Thaicom 8 i Thaicom 6 na tej samej pozycji 78,5°E, w tym m.in. platformy True Visions, Distance Learning Television (DLTV) oraz kanałów DVB-T w ramach Must Carry Channels of Digital Terrestrial Television (DTT).
Satelita Thaicom 5 został wyniesiony na orbitę w maju 2006 roku z zakładany czasem pracy 14 lat. Tak się składa, że akurat w tym roku mija okres do którego satelita powinien być jeszcze sprawny. Niestety stało się inaczej. Satelita dysponuje 25 transponderami pasma C i 14 w paśmie Ku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.