reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Netflix otwiera nowe biuro w Paryżu

dodano: 2020-01-21 10:53
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Netflix

Netflix Reed Hastings, dyrektor generalny firmy Netflix, otwiera nową siedzibę w samym sercu Paryża, która będzie miejscem pracy dla 40 osób oraz wspólną przestrzenią dla branży kreatywnej. Netflix znacząco zwiększy nakłady inwestycyjne we Francji – oprócz zlecenia 20 nowych produkcji francuskich, firma nawiązuje partnerstwa z ważnymi instytucjami edukacyjnymi we Francji.

Netflix


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Netflix świętował w piątek, 17 stycznia otwarcie nowego paryskiego biura w samym sercu 9. dzielnicy. Jest to dowód długoterminowego zaangażowania firmy we francuski świat filmu. Firma planuje zrealizować ponad 20 francuskich produkcji w 2020 roku.

Francuska siedziba firmy Netflix: poświęcona twórcom
Znajdująca się w sercu Paryża francuska siedziba jest czwartym oddziałem firmy Netflix w Europie. Netflix Francja zatrudnia obecnie 40 osób zajmujących się filmami i serialami, relacjami z partnerami oraz marketingiem.
 

To prawdziwy zaszczyt być we Francji, kraju o bogatej kulturze i tradycji opowiadania wyjątkowych historii. To biuro jest symbolem naszego długoterminowego zaangażowania w tym kraju i umożliwi nam ściślejszą pracę z francuskim środowiskiem filmowym nad wspaniałymi serialami i filmami, które powstają we Francji, a są oglądane na całym świecie

– powiedział Reed Hastings, założyciel i dyrektor generalny firmy Netflix.

Francuskie seriale i filmy dla Francuzów, pokazujące krajową twórczość we Francji i na świecie
Aby zaspokoić zróżnicowane gusta widzów we Francji oraz ponad 158 milionów widzów na świecie, od czasu uruchomienia serwisu we Francji Netflix wyprodukował 24 francuskie tytuły, w tym 6 filmów, 9 seriali, 5 programów komediowych, 3 dokumenty i 1 program reality TV.

Rok 2019 przyniósł ogromny sukces oryginalnym produkcjom francuskim, wśród których znalazły się serial horror „Marianne” i serial młodzieżowy science fiction „Śmiertelni”, komedie „Plan na miłość” i „Rodzinny biznes”, film „Bracia z przedmieść” oraz serial dokumentalny o głośnej we Francji sprawie zabójstwa, pod tytułem „Kto zabił małego Gregory’ego?”.

Francuscy dyrektorzy ds. treści ujawnili tytuły kilku produkcji oryginalnych Netflix planowanych na najbliższe lata oraz seriali i filmów tworzonych przez partnerów produkcyjnych dla Netflix. Są to m.in:
  • „BigBug”, nowy film nagrodzonego Cezarem reżysera Jean-Pierre’a Jeuneta na podstawie scenariusza autorstwa Jeuneta i Guillaume’a Lauranta. Jest to osadzona w przyszłości komedia z gwiazdorską obsadą: nagrodzoną Cezarem Elsą Zylberstein, nagrodzoną Cezarem Isabelle Nanty oraz Manu Payetem.
  • Ciesząca się renomą scenarzystka Fanny Herrero pracuje aktualnie nad 6-częściowym serialem o życiu młodych komików usiłujących odnieść sukces na paryskiej scenie stand-upowej.
  • Przedłużenie (o drugi sezon) oryginalnego serialu młodzieżowego science fiction „Śmiertelni”, stworzonego przez Frederica Garcię.
  • „Sentinelle”, naszpikowany akcją film z Olgą Kurylenko, wyreżyserowany przez Juliena Leclercqa („Szajka”, „Ziemia i krew”).

Te nowe produkcje dołączą do już wcześniej ogłoszonych seriali oryginalnych planowanych na 2020 rok:
  • „Arsène Lupin” (w roli głównej Omar Sy), stworzony przez George'a Kaya we współpracy z François Uzanem. Pierwsze trzy odcinki wyreżyseruje Louis Leterrier.
  • „La Révolution”, serial Auréliena Molasa w konwencji thrillera historycznego.
  • „The Eddy”, serial Damiena Chazelle’a napisany przez Jacka Thorne'a, w którym zagra aktorska para: Leïla Bekhti i Tahar Rahim.
  • „Vampires” z Oulayą Amamrą i Suzanne Clément, stworzony przez Benjamina Dupasa i Isaure Pisani-Ferry.
  • Dwa filmy dokumentalne, jeden o Nicolasie Anelce, stworzony przez Francka Natafa, a drugi z Maîtrem Gimsem, w reżyserii Florenta Bodina.
 

Jesteśmy niezwykle dumni z aktualnych produkcji, zarówno tych w trakcie realizacji, jak i tych ogłoszonych dzisiaj. Założenie nowego, francuskiego ośrodka kreatywnego przynosi nam nowe możliwości współpracy z najlepszymi i najbardziej obiecującymi talentami we Francji, co pozwoli nam przedstawić różne gatunki i treści miłośnikom francuskiej kinematografii

– skomentował Damien Couvreur, dyrektor ds. seriali Netflix we Francji.

Netflix stawia na kreatywne talenty jutra i promuje różnorodność we wszystkich formach
Netflix ogłosił również nawiązanie partnerstwa z kilkoma ważnymi instytucjami edukacyjnymi we Francji, aby wspierać młodych twórców i zwiększać różnorodność w środowisku filmowym. Obejmują one:
  • Wzmocnienie istniejącej umowy partnerskiej między Netflix i La Fémis poprzez wsparcie programu stażowego tej szkoły filmowej. Jest to 11-miesięczny kurs szkoleniowy w pełnym wymiarze godzin, który pomaga młodym ludziom w trudnej sytuacji dostać się do świata filmu i telewizji.
  • 1000 visages, stowarzyszenie założone w 2006 roku przez Houdę Benyaminę, oferuje kilka programów szkoleniowych w zakresie sztuk wizualnych i ułatwia dostęp do zatrudnienia w sektorze kreatywnym. Netflix będzie głównym partnerem programu dotyczącego pisania scenariuszy do seriali, który wystartuje w styczniu 2020 roku. Houda Benyamina wyreżyseruje również dwa odcinki serialu „The Eddy”.
  • Od 2019 roku Netflix jest partnerem GOBELINS L’École de l’Image i daje jednemu absolwentowi tej szkoły rocznie szansę na pracę w zespole ekspertów ds. animacji w Japonii. Ponadto Netflix wesprze program szkoleniowy Gobelins poprzez ufundowanie czteroletnich stypendiów dla pięciu studentów na studiach magisterskich na kierunku Animacja postaci i tworzenie filmów animowanych.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii VOD/OTT


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

DJI Osmo Pocket

1 290 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ Ultimo 4K S2X FBC Multistream

Vu+ Ultimo 4K - najpotężniejszy odbiornik Ultra HD z rodziny...

2 090 zł Więcej...

'SAT Kurier' - 3-4/2020 wersja limitowana

Limitowana edycja SAT Kuriera 3-4/2020 - 1 egz., który otrzymają...

25 zł Więcej...
reklama