Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak podkreślił Związek, należy zrobić wszystko, by przyjęte rozwiązania przyczyniły się do rozwoju i promocji
telewizji hybrydowej. Dlatego Cyfrowa Polska proponuje m.in. by wypracować oraz zbudować system obowiązkowej certyfikacji aplikacji, pod egidą podmiotu administracji publicznej (Ministerstwo Cyfryzacji, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Instytut Łączności) oraz przy współpracy producentów odbiorników i nadawców.
- Kolejną kwestią jest oparcie wymagań HbbTV o Test Suit, którym jednoznacznie można potwierdzić poprawność zaimplementowania funkcjonalności HbbTV. W naszej ocenie obecnie powinien to być Test Suite v9.1., z zastrzeżeniem, że corocznie powinna następować rewizja tego wymagania i dostosowanie do nowszych jego wersji - zauważa w piśmie do Ministerstwa Cyfryzacji Związek Cyfrowa Polska.
Zdaniem Cyfrowej Polski, termin wejścia w życie projektowanych zmian powinien uwzględniać potrzebny czas na dostosowanie się producentów do nich. Dlatego w przypadku uchwalenia zmian do końca sierpnia 2020 roku, wejście w życie powinno nastąpić
od 1 kwietnia 2021 r.
Według Związku,
wersja 2.0.2 HbbTV jest na chwilę obecną jedynie teoretycznym standardem, gdyż nie istnieją jeszcze testy, które umożliwiłby sprawdzenie poprawnego wdrożenia HbbTV w tej wersji. Tym samym - informuje Związek - nie ma możliwości poświadczenia posiadania HbbTV w najnowszym standardzie. -
Dlatego w pełni popieramy wyeliminowanie konieczności posiadania HbbTV w wersji 2.0.2 - argumentuje Związek. I dodaje, że według jego informacji, dziś najczęściej stosowaną przez producentów TV i najchętniej wykorzystywaną przez nadawców jest wersja
HbbTV 1.5.
Związek podkreśla także konieczność
edukacji i promocji telewizji hybrydowej. Uważa, że dziś wiedza Polaków na temat HbbTV jest niska. Dlatego konieczne jest, aby razem z rozwojem usług dostępnych w HbbTV przeprowadzić kampanię edukacyjną oraz promocyjną, twierdzi Związek.
- Jednocześnie ważna jest tu jakość udostępnianych usług za pomocą HbbTV. Jeżeli nadawcy zaczną od wykorzystywania HbbTV w najprostszej i najatrakcyjniejszej dla nich formie, czyli reklam, to konsument zdecydowanie zrazi się do telewizji hybrydowej. Co więcej będzie próbował ją wyłączyć 0 zaznacza Cyfrowa Polska.
Zdaniem Związku, konsument atakowany reklamami będzie miał pretensje do producenta odbiornika, że nie pozwala mu tego wyłączyć.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.