Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wielkopolska Telewizja Kablowa z siedzibą w Poznaniu wnioskiem z dnia 29 października 2019 roku wystąpiła o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego pod nazwą Fanklub TV w sieci telekomunikacyjnej operatora Inea na terenie Wielkopolski. Program będzie miał charakter wyspecjalizowany - informacyjno-publicystyczno-sportowy. Koncesjonariusz rozpocznie rozpowszechnianie programu nie później niż 1 miesiąc od daty udzielenia koncesji. Do czasu rozpoczęcia rozpowszechniania programu koncesjonariusz może prowadzić próbne emisje programu.
Program Fanklub TV będzie - zgodnie z założeniami wniosku - rozpowszechniany codziennie, minimum 14 godzin na dobę, i adresowany głównie do wszystkich mieszkańców województwa wielkopolskiego powyżej 15 lat. W programie emitowane będą audycje informujące o najnowszych wydarzeniach z życia klubów sportowych z całej Wielkopolski, relacje z masowych wydarzeń sportowych oraz imprez amatorskich. Założeniem programu jest szerzenie wartości związanych ze sportem i zasadami fair play oraz kształtowaniem wzorców zgodnych z postawą aktywnego i zdrowego stylu życia. W projektowanym programie wnioskodawca zaplanował następujące rodzaje audycji i ich minimalny udział procentowy w tygodniowym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00 (nie mniej niż): audycje informacyjne - 26 proc. (w tym 20 proc. realizujące specjalizację), audycje publicystyczne - 15 proc. (w całości realizujące specjalizację), dokument - 5 proc. (w całości realizujący specjalizację), audycje o tematyce sportowej - 30 proc. (w całości realizujące specjalizację), audycje dla dzieci i młodzieży - 4 proc. (w tym 1 proc. realizujące specjalizację). Z przedstawionej powyżej struktury programu wynika, że udział audycji realizujących specjalizację wyniesie nie mniej niż 71 proc. w tygodniowym czasie nadawania w godzinach 6:00-23:00. Audycje powtórkowe zajmą około 90 proc. tygodniowego czasu nadawania programu. Wnioskodawca planuje przeznaczyć nie mniej niż 20 proc. tygodniowego czasu nadawania programu na audycje dotyczące tematyki lokalnej Poznania, Wronek, Gniezna, Leszna i Konina. Wnioskodawca przewiduje, że audycje wytworzone pierwotnie w języku polskim mają wypełnić 34 proc. a audycje europejskie 51 proc. kwartalnego czasu nadawania programu. zadeklarowany przez wnioskodawcę wyżej wymieniony udział procentowy jest zgodny z wymaganiami „Ustawy o radiofonii i telewizji” w tym zakresie.
Zgodnie z listą udziałowców z dnia 29 października 2019 roku wspólnikami spółki Wielkopolska Telewizja Kablowa są Polska Press z siedzibą w Warszawie, Marian Paweł Przybylski, Inea z siedzibą w Poznaniu, Krzysztof Szydłowski i Witold Kundzewicz.
Kanał Fanklub TV ma być dostępny dla abonentów sieci Inea z Poznania. Dodajmy, iż w ostatnich dniach profil na portalu społecznościowym Facebook już obecnej w pakietach tego operatora stacji Inea Stadion (wcześniej pod nazwą Lech TV -
więcej tutaj) zmienił nazwę na Fanklub TV
(przejdź na stronę). Inea Stadion nadaje na podstawie koncesji udzielonej przez KRRiT spółce Content Premium Provider z Poznania. Koncesja ta obowiązuje do 1 września 2023 roku
(więcej tutaj). Na antenie kanału Inea Stadion pojawiły się ponadto programy „Fanklub Studio” i „Fanklub Extra”.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.