reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Rosja: Spadek liczby nowych abonentów pay-tv o połowę

dodano: 2020-02-06 18:57 | aktualizacja: 2020-02-06 19:43
autor: RO | źródło: telesputnik.ru

Pilot telewizja kot Całkowity wzrost abonentów płatnej telewizji za 2019 rok w Rosji wyniósł 645 tys. gospodarstw domowych, podczas gdy rok wcześniej było to 1,245 mln. Wskaźnik podłączeń obniżył się o połowę, podało TelecomDaily.

https://hromadskeradio.org/sites/default/files/styles/news__cover__desktop/public/media/zobrazhennya
telewizja pilot kanały


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Łączna liczba abonentów w ciągu okresu sprawozdawczego osiągnęła 44,03 mln, a w czwartym kwartale operatorzy podłączyli ledwo 275 tys. gospodarstw. Jest to najwyższy wynik dla wszystkich czterech kwartałów, podkreślono w raporcie.

Penetracja usług płatnej telewizji jest na poziomie 80%. Średni przychód na abonenta (ARPU) wynosi 190 rubli miesięcznie.
Wartość rynku w wyrażeniu pieniężnym przekroczyła 100 mld rubli, co odpowiada wzrostowi w ramach 5%.

Najwięcej podłączeń dokonali operatorzy Rostelekom i MTS. Lider rynku, Trikolor, zachował zgromadzoną bazę. Na drugiej pozycji Rostelekom dodał 130 tys. klientów, a z kolei MTS – 91 tys.. ER-Telekom już czwarty kwartał z rzędu nie wykazał wzrostu, doprowadzając do porządku wcześniej nabyte aktywa i integrując je ze swoją siecią. Orion przyciągnął nieco ponad 18 tys. klientów.

W MTS podano, że całościowa baza abonencka operatora (z wyłączeniem platformy OTT) na koniec 2019 r. osiągnęła 3,860 mln. Baza abonencka usług kablowych i IPTV wyniosła 3,7 mln subskrybentów (wzrost o 1,3% w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 i o 3,6% w porównaniu do 2018 roku). Baza abonentów telewizji satelitarnej wzrosła do 853 tys. (wzrost o 10,7% w porównaniu do trzeciego kwartału i 28,7% do roku wcześniejszego).

MTS rozszerza bazę abonentów płatnej telewizji w różnych obszarach ze względu na równowagę między ceną a jakością oferty. Ważną zachętą do pozyskiwania nowych podłączeń są oferty konwergentne zarówno z telewizją kablową, jak i satelitarną.

Wzrost rynku w 2019 roku okazał się dwa razy gorszy niż w 2018, biorąc pod uwagę liczbę podłączeń. Czwarty kwartał pozwolił na optymizm dalszego rozwoju, ponieważ w poprzednich trzech kwartałach odnotowano znacznie skromniejsze wskaźniki – zaledwie 150-160 tys. nowych gospodarstw domowych.

Jednakże, wysoki wskaźnik penetracji usług płatnej telewizji oraz dostępność programów telewizji cyfrowej świadczą o tym, że w 2020 rynek jeszcze bardziej spowolni. Oczywiście operatorzy nadal są nastawieni na zwiększanie przychodów od każdego abonenta i starają się to osiągnąć poprzez rozszerzenie zakresu usług.
 
Lp. Nazwa operatora Liczba abonentów (IV kwartał 2019) Liczba abonentów (III kwartał 2019)
1. Trikolor 12 230 000 12 230 000
2. Rostelekom 10 380 000 10 250 000
3. MTS 3 860 000 3 769 000
4. ER-Telekom 3 740 000 3 740 000
5. Orion 3 131 000 3 112 400

Źródło: telesputnik.ru 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Zestaw nc+ telewizja na kartę: ITI 2851S + pakiet Komfort+/Filmbox 6m

Zestaw nc+ telewizja na kartę: dekoder ADB2851S (bez tunera DVB-T)...

179 zł Więcej...

DJI Osmo Pocket

1 450 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SX88 4K UHD S2 + IP

Octagon SX88 4K UHD S2 - odchudzona wersja odbiornika UHD...

399 zł Więcej...
reklama