reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Premier League z planami uruchomienia usługi OTT

dodano: 2020-02-10 13:34 | aktualizacja: 2020-02-10 15:52
autor: Anita Kaźmierska | źródło: sportspromedia.com

Premier League Richard Masters, dyrektor generalny Premier League, potwierdził plany uruchomienia usługi streamingowej OTT. Choć nie ujawnił, kiedy dokładnie taki serwis mógłby ruszyć ani na których rynkach byłby dostępny, to poinformował, iż taka opcja mogłaby zaistnieć już w 2022 roku, kiedy wystartuje nowy cykl praw.

Premier League
Premier League


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Uruchomienie usługi OTT nie oznaczałoby końca sprzedaży praw medialnych przez Premier League tradycyjnym nadawcom i zewnętrznym serwisom streamingowym, a współistnienie tych dwóch modeli.

Komentarz Mastersa pojawia się rok po ogłoszeniu, że Premier League rozważa testy usługi OTT w Singapurze, zanim zdecydowała się podpisać trzyletnią umowę przedłużającą z operatorem Singtel.
 

- Podczas ostatniego procesu [licytacji praw na sezony 2019-2022 - przyp. red.] zainwestowaliśmy dużo czasu i zasobów w budowanie naszej wiedzy i potencjału w bezpośredniej komunikacji z konsumentem - powiedział Richard Masters, dyrektor generalny Premier League.

- Zastanawialiśmy się, czy strategicznie będzie to odpowiedni czas na przetestowanie kilku rynków i ostatecznie postanowiliśmy tego nie robić. Byliśmy gotowi ostatnim razem i będziemy gotowi następnym razem, jeśli nadarzy się okazja. Nie mówię, że stanie się to w następnym cyklu ani kiedy to się stanie, ale ostatecznie Premier League przejdzie na połączenie sprzedaży praw medialnych w sposób tradycyjny i bezpośrednio do konsumenta.

- Z tym wiąże się ryzyko. Rozgrywki sportowe, takie jak Premier League, nie mają problemów ze znalezieniem partnera wśród uznanych nadawców i pozyskaniem finansowania w tym modelu. Przychody ze sprzedaży licencji i przychody pozyskane bezpośrednio od konsumentów to zupełnie inne strategie - przejście od jednej do drugiej, jeśli w ogóle kiedykolwiek to nastąpi, byłoby wielkim krokiem.

Premier League doświadczyło niewielkiego spadku wartości swoich praw krajowych podczas ostatniego procesu sprzedaży, ale z zagranicy uzyskano ogółem 9,2 mld funtów za trzyletni cykl od 2019 do 2022 roku, co stanowi wzrost o 8 proc.

Premier League zaczęła już sprzedaż praw medialnych na lata 2022-2025. Szwedzki gigant medialny Nordic Entertainment Group (Grupa NENT) jako pierwszy ogłosił umowę w zeszłym tygodniu, podpisując przełomowy kontrakt obejmujący Norwegię, Danię, Szwecję i Finlandię, który według brytyjskich mediów jest warty 2 mld funtów (2,5 mld dol.).

W Polsce prawa medialne do Premier League ma Platforma CANAL+. Obowiązują do końca sezonu 2021/2022.

Premier League nie byłaby pierwszym znaczącym europejskim posiadaczem piłkarskich praw z własną ofertą OTT. UEFA uruchomiła bezpłatną usługę UEFA.tv już w zeszłym roku, podczas gdy hiszpańska LaLiga oferuje LaLigaSportsTV. Do wprowadzenia usługi streamingowej szykuje się również hiszpański klub FC Barcelona oraz niemiecka Bundesliga.

Źródło: sportspromedia.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii VOD/OTT


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Moduł DeltaCam DUO

Najnowszy uniwersalny moduł dostępu DeltaCAM DUO REV 2.0 Deltacrypt CI ...

539 zł Więcej...

Moduł UniCam Prime

Najnowsza wersja uniwersalnego modułu dostępu UniCam Prime - następca Unicam...

499 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K 5,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI 4K z obu stron kabla...

69 zł Więcej...
reklama