dodano: 2020-02-14 10:51 | aktualizacja:
2022-02-21 14:29
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: UPC/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Główne wydarzenia 2019 roku:
- Trzykrotnie szybszy wzrost liczby klientów w całym roku 2019 w stosunku do 2018: baza urosła o 36.600 do 1.483.800, w tym o 13.200 w ostatnim kwartale, który był jednocześnie 5. z rzędu z nieprzerwanym wzrostem.
- Wprowadzenie usług komórkowych - stanie się w pełni konwergentnym operatorem, dostarczającym internet i cyfrową rozrywkę, w domu i poza domem.
- Giga Ekspansja objęła swoim zasięgiem 2 mln gospodarstw domowych (66 proc. zasięgu sieci), a średnia prędkość internetu, z której korzystają klienci, wzrosła do 250 Mb/s.
- 84.000 nowych mieszkań w zasięgu sieci, która dociera już do 3.547.800 gospodarstw domowych, stanowiąc drugą co do wielkości pod względem zasięgu sieć w Liberty Global.
Rok 2019 był dla nas przełomowy. Staliśmy się w pełni konwergentnym operatorem, zapewniającym klientom najlepszej jakości usługi stacjonarne i komórkowe, których filarem jest nasza nowoczesna sieć gigabitowa. Przełożyło się to na trzykrotnie szybszy wzrost bazy klientów, niż w roku 2018, a także na potwierdzenie naszej pozycji lidera w zakresie obsługi klienta. Na tych fundamentach wchodzimy w rok 2020, który będzie rokiem innowacji. Z zespołem, który jeszcze lepiej potrafi zdobywać zaufanie klientów, jesteśmy w pełni skoncentrowani na dalszym rozwoju i gotowi konkurować z największymi graczami, aby budować pozycję lidera na rynku usług konwergentnych
- powiedział Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.
Internet
W IV kwartale 2019 roku liczba użytkowników internetu wzrosła o 18.200, do poziomu 1.229.600, co stanowi o 58.100 więcej w ujęciu rok do roku. Liczba użytkowników modemu Connect Box była wyższa o 104.000 i wyniosła 704.000 na koniec 2019 roku. Jak informuje operator, wzrosty wynikały z dalszej ekspansji gigabitowego internetu oraz ciągłego zwiększania wartości dla klientów, w tym unikalnego programu podnoszenia prędkości internetu, dzięki któremu średnia prędkość, z której korzystają klienci, na koniec roku wyniosła 250 Mb/s.
Telewizja cyfrowa
Liczba abonentów cyfrowej telewizji wzrosła o 6.200 w IV kwartale i o.26 000 w ujęciu rocznym, co dało łącznie
1.067.000 abonentów. Liczba użytkowników platformy
Horizon, w porównaniu z rokiem poprzednim, była wyższa o 88.000 i wyniosła 731.000. UPC rozszerzyło także liczbę platform, na których dostępna jest aplikacja Horizon GO, pozwalająca na oglądanie ulubionych programów na wielu urządzeniach, w domu i poza domem. Obecnie z aplikacji można korzystać na
Android TV, Amazon Fire TV oraz
Apple TV.
Dalszy rozwój UPC Biznes
W 2019 roku UPC Biznes odnotowało 12-proc. wzrost przychodów w porównaniu z rokiem poprzednim. Jak informuje operator, wynikał on przede wszystkim z pozyskiwania nowych klientów, których liczba wzrosła o prawie 9.000. -
To efekt ciągłych inwestycji w sieć, organizację sprzedaży i portfolio produktów: szybki, niezawodny internet, telewizję biznesową, usługi zwiększające cyberbezpieczeństwo w firmach, a także rozwiązania mobilne - czytamy w komunikacie UPC Polska.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.