reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

20,291 mln abonentów Grupy Canal+ po przejęciu M7

dodano: 2020-02-14 15:30 | aktualizacja: 2020-04-20 13:59
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Vivendi/satkurier.pl

Canal+ Na koniec grudnia 2019 roku całkowita liczba abonentów (indywidualnych i zbiorowych) Grupy CANAL+, obejmująca działalność M7, wyniosła 20,291 mln, w porównaniu z 17,188 mln na koniec grudnia 2018 roku na zasadzie pro forma, w tym 8,416 mln we Francji kontynentalnej, 9,617 mln na rynkach międzynarodowych (bez M7) i 2,258 mln abonentów Grupy M7. W 2019 roku przychody Grupy CANAL+ wyniosły 5,268 mld euro, co stanowi wzrost o 2 proc. w porównaniu z 2018 rokiem.

Vivendi


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba abonentów Grupy CANAL+ wzrosła w 2019 roku o 3,103 mln, z uwzględnieniem klientów przejętej Grupy M7. Natomiast liczba abonentów na rynkach międzynarodowych, w tym w Polsce, wzrosła o 1,040 mln, a w kontynentalnej Francji spadła o 195 tys.

W raporcie Vivendi za 2019 rok nie podano liczby abonentów polskiej Platformy CANAL+. Wiadomo jedynie, że w Europie (bez kontynentalnej Francji i bez M7) było ich 2,794 mln, o 50 tys. więcej w porównaniu ze stanem sprzed roku. Przychody z działalności międzynarodowej znacznie wzrosły - o 13,7 proc., co było napędzane zarówno przez wzrost organiczny, jak i integrację M7.

Na koniec czerwca 2019 roku polska Platforma CANAL+ (dawniej nc+) miała 2,163 mln abonentów, o 31 tys. mniej niż na koniec 2018 roku. Nie podano analogicznych wyników ani na koniec września, ani - jak się teraz okazało - na koniec grudnia.

Spośród 8,416 mln abonentów Grupy CANAL+ w kontynentalnej Francji na koniec 2019 roku 4,548 mln to klienci indywidualni. W skali roku odnotowano spadek w tym zakresie na poziomie 149 tys. abonentów.

Zysk EBITA przed potrąceniem kosztów restrukturyzacyjnych wyniósł 435 mln euro, w porównaniu z 428 mln euro w 2018 roku. EBITA z uwzględnieniem tych kosztów wyniosła 343 mln euro, w porównaniu z 400 mln euro w 2018 roku (spadek o 14,3 proc.).

Przypomnijmy, że w czwartym kwartale 2019 roku Grupa CANAL+ ogłosiła kilka ważnych umów dotyczących działalności we Francji, w tym z Netflixem, UEFA (na Ligę Mistrzów), The Walt Disney Company (w szczególności w zakresie Disney+) i beIN Sports (sublicencja na dwa mecze Ligue 1 w każdej kolejce od sezonu 2020/2021). W styczniu 2020 roku Grupa Canal + przedłużyła prawa do pokazywania Formuły 1 o trzy kolejne sezony.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy - świat


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena sat kempingowa 60 cm z przyssawką

stalowa antena 60 cm przenośna na przyssawkę.

149 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 2,5m

Najnowszy kabel HDMI o długości 2,5m w wersji v2.1 dla...

79 zł Więcej...

Tivusat: Black card + CAM w UHD

Najnowsza karta Tivusat tzw. Black card z modułem CAM v.1.4...

790 zł Więcej...
reklama