reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

20,291 mln abonentów Grupy Canal+ po przejęciu M7

dodano: 2020-02-14 15:30 | aktualizacja: 2020-02-14 16:42
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Vivendi/satkurier.pl

Canal+ Na koniec grudnia 2019 roku całkowita liczba abonentów (indywidualnych, zbiorowych i hurtowych) Grupy CANAL+, obejmująca działalność M7, wyniosła 20,291 mln, w porównaniu z 17,188 mln na koniec grudnia 2018 roku na zasadzie pro forma, w tym 8,416 mln we Francji kontynentalnej, 9,617 mln na rynkach międzynarodowych (bez M7) i 2,258 mln abonentów Grupy M7. W 2019 roku przychody Grupy CANAL+ wyniosły 5,268 mld euro, co stanowi wzrost o 2 proc. w porównaniu z 2018 rokiem.

Vivendi


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba abonentów Grupy CANAL+ wzrosła w 2019 roku o 3,103 mln, z uwzględnieniem klientów przejętej Grupy M7. Natomiast liczba abonentów na rynkach międzynarodowych, w tym w Polsce, wzrosła o 1,040 mln, a w kontynentalnej Francji spadła o 195 tys.

W raporcie Vivendi za 2019 rok nie podano liczby abonentów polskiej Platformy CANAL+. Wiadomo jedynie, że w Europie (bez kontynentalnej Francji i bez M7) było ich 2,794 mln, o 50 tys. więcej w porównaniu ze stanem sprzed roku. Przychody z działalności międzynarodowej znacznie wzrosły - o 13,7 proc., co było napędzane zarówno przez wzrost organiczny, jak i integrację M7.

Na koniec czerwca 2019 roku polska Platforma CANAL+ (dawniej nc+) miała 2,163 mln abonentów, o 31 tys. mniej niż na koniec 2018 roku. Nie podano analogicznych wyników ani na koniec września, ani - jak się teraz okazało - na koniec grudnia.

Spośród 8,416 mln abonentów Grupy CANAL+ w kontynentalnej Francji na koniec 2019 roku 4,548 mln to klienci indywidualni. W skali roku odnotowano spadek w tym zakresie na poziomie 149 tys. abonentów.

Zysk EBITA przed potrąceniem kosztów restrukturyzacyjnych wyniósł 435 mln euro, w porównaniu z 428 mln euro w 2018 roku. EBITA z uwzględnieniem tych kosztów wyniosła 343 mln euro, w porównaniu z 400 mln euro w 2018 roku (spadek o 14,3 proc.).

Przypomnijmy, że w czwartym kwartale 2019 roku Grupa CANAL+ ogłosiła kilka ważnych umów dotyczących działalności we Francji, w tym z Netflixem, UEFA (na Ligę Mistrzów), The Walt Disney Company (w szczególności w zakresie Disney+) i beIN Sports (sublicencja na dwa mecze Ligue 1 w każdej kolejce od sezonu 2020/2021). W styczniu 2020 roku Grupa Canal + przedłużyła prawa do pokazywania Formuły 1 o trzy kolejne sezony.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy - świat


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Transmiter HDMI Megasat Premium do max. 100m

Bezprzewodowy transmiter HDMI firmy Megasat. Urządzenie pozwala na przesłanie sygnału...

690 zł Więcej...

LNB Twin BEST HG 202 Ultra Black 0,1dB

Wysokiej jakości konwerter satelitarny o współczynniku szumów 0,1 dB i...

79 zł Więcej...

Odbiornik Dreambox ONE Ultra HD 2xS2X Multistream

Najnowszy i najszybszy odbiornik UHD cenionej marki Dreambox - nowy...

1 249 zł Więcej...
reklama