dodano: 2020-02-14 15:30 | aktualizacja:
2020-04-20 13:59
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Vivendi/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba abonentów Grupy CANAL+ wzrosła w 2019 roku o 3,103 mln, z uwzględnieniem klientów przejętej Grupy M7. Natomiast liczba abonentów na rynkach międzynarodowych, w tym w Polsce, wzrosła o 1,040 mln, a
w kontynentalnej Francji spadła o 195 tys.
W raporcie Vivendi za 2019 rok nie podano liczby abonentów polskiej
Platformy CANAL+. Wiadomo jedynie, że w Europie (bez kontynentalnej Francji i bez M7) było ich
2,794 mln, o 50 tys. więcej w porównaniu ze stanem sprzed roku. Przychody z działalności międzynarodowej znacznie wzrosły - o 13,7 proc., co było napędzane zarówno przez wzrost organiczny, jak i integrację M7.
Na koniec czerwca 2019 roku polska Platforma CANAL+ (dawniej nc+) miała
2,163 mln abonentów, o 31 tys. mniej niż na koniec 2018 roku. Nie podano analogicznych wyników ani na koniec września, ani - jak się teraz okazało - na koniec grudnia.
Spośród
8,416 mln abonentów Grupy CANAL+ w kontynentalnej Francji na koniec 2019 roku
4,548 mln to klienci indywidualni. W skali roku odnotowano spadek w tym zakresie na poziomie 149 tys. abonentów.
Zysk EBITA przed potrąceniem kosztów restrukturyzacyjnych wyniósł 435 mln euro, w porównaniu z 428 mln euro w 2018 roku. EBITA z uwzględnieniem tych kosztów wyniosła
343 mln euro, w porównaniu z 400 mln euro w 2018 roku (
spadek o 14,3 proc.).
Przypomnijmy, że w czwartym kwartale 2019 roku
Grupa CANAL+ ogłosiła kilka ważnych umów dotyczących działalności we Francji, w tym z
Netflixem,
UEFA (na Ligę Mistrzów),
The Walt Disney Company (w szczególności w zakresie Disney+) i
beIN Sports (sublicencja na dwa mecze Ligue 1 w każdej kolejce od sezonu 2020/2021). W styczniu 2020 roku Grupa Canal + przedłużyła prawa do pokazywania
Formuły 1 o trzy kolejne sezony.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.