dodano: 2020-02-25 16:28 | aktualizacja:
2020-02-25 17:54
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Verizon Media/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Badanie zostało przeprowadzone w grudniu 2019 roku przez Sapio Research na próbie 5018 osób z: Francji (1000), Holandii (1000), Niemiec (1003), Wielkiej Brytanii (1015) i Stanów Zjednoczonych (1000).
Pokazuje, że szanse rynkowe dla dostawców usług streamingowych oferujących transmisje sportowe na żywo są ogromne, o ile zaoferują większą personalizację, więcej opcji oglądania i lepiej dopasowane do środowiska streamingowego reklamy.
Prawie dwie trzecie respondentów (63 proc.) rozważa płacenie (lub płacenie więcej niż dotychczas) za streaming sportowy na żywo, jeśli usługa oferowałaby
treści związane z ulubioną drużyną lub ligą. Mniej niż połowa (47 proc.) respondentów z subskrypcją premium uważa, że daje im ona dostęp do wszystkich klubów, które chcą oglądać.
51 proc. użytkowników usług streamingowych korzysta z nich, aby śledzić
wydarzenia sportowe niedostępne do oglądania nigdzie indziej. 39 proc. respondentów korzysta z takich usług, ponieważ umożliwiają one
oglądanie transmisji na smartfonie. 32 proc. decyduje się na streaming na żywo ze względu na oferowaną
rozdzielczość 4K UHD. Ponad jedna trzecia (37 proc.) optuje za usługami ze streamingiem sportowym, gdyż jest to według nich
tańsza alternatywa wobec płatnej telewizji satelitarnej lub kablowej.
- Dostawcy treści mają ogromną szansę na przekształcenie całego krajobrazu transmisji sportowych poprzez zaoferowanie większego wyboru i większej ilości treści związanych z konkretnymi drużynami. Istnieje potencjał w zakresie budowania globalnej widowni wokół niszowych dyscyplin sportowych i lig, którym obecnie nie jest poświęcana wystarczająca ilość czasu antenowego. Jednak aby to zrobić, muszą wykorzystywać najnowsze i najbardziej elastyczne zasoby technologiczne - powiedział Ariff Sidi, General Manager, Media Platform, Verizon Media.
Ponad jedna trzecia (37 proc.) miłośników sportu na żywo
zrezygnowała z subskrypcji usługi streamingowej ze sportem na żywo, przy czym główną przyczyną dla 45 proc. z nich były
koszty. Najbardziej aktywni konsumenci sportowi (oglądający ponad 11 godzin treści na żywo tygodniowo) anulowali subskrypcje z powodu braku relacji ze spotkań ich ulubionych drużyn (23 proc.), trudnego w obsłudze interfejsu (15 proc.) lub nadmiernego opóźnienia w transmisji (19 proc.).
Około jeden na trzech respondentów oczekuje większej kontroli nad oglądanymi treściami - chce mieć dostęp do takich funkcji, jak
slow motion (35 proc.),
przełączanie między kamerami (30 proc.),
time shifting (30 proc.) i
pomijanie reklam (30 proc.). Istnieje również duże zainteresowanie uzyskaniem łatwiejszego dostępu do
skrótów (42 proc.) oraz
bibliotek treści na życzenie (22 proc.).
- Branża dużo mówi o tym, że usługi streamingowe są „podobne do telewizyjnych”, ale miłośnicy sportu na żywo tak naprawdę chcą innych doświadczeń, całkowitej kontroli. Dostawcy usługi streamingowych są znacznie bardziej zdolni do wprowadzania innowacji, ponieważ mają luksus korzystania z zaawansowanych technologii, które mogą zaspokoić potrzeby każdego konsumenta od pierwszego dnia - dodał Ariff Sidi. - Usługi ze sportem na żywo mogą naśladować najlepsze aspekty tradycyjnej telewizji, jednocześnie dostarczając fanom całkowicie unikalnych wrażeń.
Poproszeni o wybranie między rozdzielczością 4K a zmniejszeniem opóźnień w transmisjach na żywo, dwie trzecie fanów sportu (66 proc.) wskazało
jakość UHD, a jedna trzecia (34 proc.) optuje za
mniejszymi opóźnieniami.
Prawie dziewięciu na dziesięciu (86 proc.) respondentów oczekuje, by serwisy streamingowe oferowały inne wrażenia reklamowe, przy czym ponad połowa (54 proc.) chce
mniejszej liczby reklam, a około jedna trzecia (29 proc.) oczekuje
bardziej spersonalizowanych reklam i ofert.
- Widzimy jeszcze więcej dowodów na potrzebę dostosowania treści i modeli biznesowych do indywidualnych potrzeb widzów. Dostawcy usług mogą w pełni wykorzystać prawdziwą elastyczność streamingu online, aby spersonalizować każdy aspekt doświadczeń - od treści po sposób, w jaki zarabiają - dodał Ariff Sidi.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.