reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Streaming sportowy: za co jesteśmy skłonni płacić?

dodano: 2020-02-25 16:28 | aktualizacja: 2020-02-25 17:54
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Verizon Media/satkurier.pl

piłka nożna futbol Internauci są gotowi zapłacić więcej za streaming wydarzeń sportowych na żywo, ale tylko wtedy, gdy zostanie im zapewniony lepszy dostęp do treści związanych z klubami i ligami, którymi są zainteresowani. To jeden z wniosków międzynarodowego badania, zleconego przez Verizon Media, na temat oczekiwań miłośników sportu na żywo od usług streamingowych.

sport piłka nożna boisko


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Badanie zostało przeprowadzone w grudniu 2019 roku przez Sapio Research na próbie 5018 osób z: Francji (1000), Holandii (1000), Niemiec (1003), Wielkiej Brytanii (1015) i Stanów Zjednoczonych (1000).

Pokazuje, że szanse rynkowe dla dostawców usług streamingowych oferujących transmisje sportowe na żywo są ogromne, o ile zaoferują większą personalizację, więcej opcji oglądania i lepiej dopasowane do środowiska streamingowego reklamy.

Prawie dwie trzecie respondentów (63 proc.) rozważa płacenie (lub płacenie więcej niż dotychczas) za streaming sportowy na żywo, jeśli usługa oferowałaby treści związane z ulubioną drużyną lub ligą. Mniej niż połowa (47 proc.) respondentów z subskrypcją premium uważa, że ​​daje im ona dostęp do wszystkich klubów, które chcą oglądać.

51 proc. użytkowników usług streamingowych korzysta z nich, aby śledzić wydarzenia sportowe niedostępne do oglądania nigdzie indziej. 39 proc. respondentów korzysta z takich usług, ponieważ umożliwiają one oglądanie transmisji na smartfonie. 32 proc. decyduje się na streaming na żywo ze względu na oferowaną rozdzielczość 4K UHD. Ponad jedna trzecia (37 proc.) optuje za usługami ze streamingiem sportowym, gdyż jest to według nich tańsza alternatywa wobec płatnej telewizji satelitarnej lub kablowej.
 

- Dostawcy treści mają ogromną szansę na przekształcenie całego krajobrazu transmisji sportowych poprzez zaoferowanie większego wyboru i większej ilości treści związanych z konkretnymi drużynami. Istnieje potencjał w zakresie budowania globalnej widowni wokół niszowych dyscyplin sportowych i lig, którym obecnie nie jest poświęcana wystarczająca ilość czasu antenowego. Jednak aby to zrobić, muszą wykorzystywać najnowsze i najbardziej elastyczne zasoby technologiczne - powiedział Ariff Sidi, General Manager, Media Platform, Verizon Media.

Ponad jedna trzecia (37 proc.) miłośników sportu na żywo zrezygnowała z subskrypcji usługi streamingowej ze sportem na żywo, przy czym główną przyczyną dla 45 proc. z nich były koszty. Najbardziej aktywni konsumenci sportowi (oglądający ponad 11 godzin treści na żywo tygodniowo) anulowali subskrypcje z powodu braku relacji ze spotkań ich ulubionych drużyn (23 proc.), trudnego w obsłudze interfejsu (15 proc.) lub nadmiernego opóźnienia w transmisji (19 proc.).

Około jeden na trzech respondentów oczekuje większej kontroli nad oglądanymi treściami - chce mieć dostęp do takich funkcji, jak slow motion (35 proc.), przełączanie między kamerami (30 proc.), time shifting (30 proc.) i pomijanie reklam (30 proc.). Istnieje również duże zainteresowanie uzyskaniem łatwiejszego dostępu do skrótów (42 proc.) oraz bibliotek treści na życzenie (22 proc.).
 

- Branża dużo mówi o tym, że usługi streamingowe są „podobne do telewizyjnych”, ale miłośnicy sportu na żywo tak naprawdę chcą innych doświadczeń, całkowitej kontroli. Dostawcy usługi streamingowych są znacznie bardziej zdolni do wprowadzania innowacji, ponieważ mają luksus korzystania z zaawansowanych technologii, które mogą zaspokoić potrzeby każdego konsumenta od pierwszego dnia - dodał Ariff Sidi. - Usługi ze sportem na żywo mogą naśladować najlepsze aspekty tradycyjnej telewizji, jednocześnie dostarczając fanom całkowicie unikalnych wrażeń.

Poproszeni o wybranie między rozdzielczością 4K a zmniejszeniem opóźnień w transmisjach na żywo, dwie trzecie fanów sportu (66 proc.) wskazało jakość UHD, a jedna trzecia (34 proc.) optuje za mniejszymi opóźnieniami.

Prawie dziewięciu na dziesięciu (86 proc.) respondentów oczekuje, by serwisy streamingowe oferowały inne wrażenia reklamowe, przy czym ponad połowa (54 proc.) chce mniejszej liczby reklam, a około jedna trzecia (29 proc.) oczekuje bardziej spersonalizowanych reklam i ofert.
 

- Widzimy jeszcze więcej dowodów na potrzebę dostosowania treści i modeli biznesowych do indywidualnych potrzeb widzów. Dostawcy usług mogą w pełni wykorzystać prawdziwą elastyczność streamingu online, aby spersonalizować każdy aspekt doświadczeń - od treści po sposób, w jaki zarabiają - dodał Ariff Sidi.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...