Specyfikacja HbbTV-TA, zainicjowana we współpracy z DVB, umożliwia nadawcom dostarczanie spersonalizowanych reklam określonym grupom odbiorców podczas przerw reklamowych, w których „normalna” reklama w konwencjonalnym kanale telewizyjnym jest zastępowana na zasadzie ekran po ekranie przez konkretną ukierunkowaną reklamę. Adresowalne funkcje telewizyjne nowej specyfikacji umożliwiają także personalizację i lokalizację, co otworzy znacznie ulepszone opcje dostępności dla osób z wadami wzroku lub słuchu.- Wydanie specyfikacji HbbTV-TA wyznacza nowy rozdział w cyfrowej transformacji nadawców. Zachowując swój wyjątkowy atut związany z dużym rynkiem masowym, mogą oni teraz kierować reklamy do bardzo zróżnicowanych grup odbiorców, otwierając nowe perspektywy rozwoju biznesu - powiedział Vincent Grivet, przewodniczący HbbTV Association.
- HbbTV-TA jest pierwszym otwartym standardem dedykowanym reklamom ukierunkowanym w telewizji na żywo i ma ogromny potencjał przyjęcia w Europie, ponieważ rynek jest obecnie bardzo rozdrobniony z kilkoma autorskimi rozwiązaniami - dodał Grivet. - Opracowanie specyfikacji następuje po prośbach nadawców, po raz kolejny potwierdzając ścisłe dostosowanie HbbTV do wymagań rynku i potrzeb biznesowych.