Northrop Grumman Corp. i jej spółka zależna SpaceLogistics LLC stoją za sukcesem ożywienia na orbicie wycofanego satelity. 26 lutego udało się połączyć z satelitą telekomunikacyjnym Intelsat 901 (IS-901) na orbicie cmentarnej, gdzie podano paliwo "nieżywemu satelicie" za pośrednictwem pojazdu MEV-1 (Mission Extension Vehicle - 1). Intelsat 901 wróci na pozycję 27,5°W - ma tam pracować kolejne 5 lat!
Northrop Grumman
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
26 lutego 2020 r. przemysł kosmiczny odniósł znaczący sukces, bo po raz pierwszy udało się ożywić już wycofanego z pracy satelitę telekomunikacyjnego, który teraz wznowi działalność komercyjną na orbicie geostacjonarnej.
Mowa o satelicie Intelsat 901, który ma wrócić na orbitę geostacjonarną, a konkretnie na pozycję 27,5°W, gdzie powinien znaleźć się pod koniec marca 2020 r. Na tej pozycji obecnie pracuje inny satelita - Intelsat 907.
- Nasz pojazd przedłużający misję zapewnia innowacyjną usługę przedłużania życia satelitów - powiedział Tom Wilson, prezes SpaceLogistics LLC.
- Razem Northrop Grumman, SpaceLogistics LLC i Intelsat zrobiły pierwszy krok w pionierskich usługach logistyki kosmicznej dla klientów komercyjnych i rządowych.
Co interesujące pojazd MEV-1 będzie gotowy do przedłużenia życia innego satelity po wydłużeniu pracy satelity Intelsat 901.
- Od dziesięcioleci Intelsat jest liderem innowacji i zmieniającej grę technologii kosmicznej. Przekraczanie granic tego, co jest możliwe, znajduje się tutaj w naszym DNA - dlatego nie zawahaliśmy się zostać pierwszym klientem MEV-1 - powiedział Mike DeMarco, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. usług operatora Intelsat.
- Jesteśmy dumni z tworzenia historii z SpaceLogistics LLC i Northrop Grumman na tym przełomowym kamieniu milowym.
MEV-1 został zaprojektowany i zbudowany w Dulles w stanie Wirginia. Northrop Grumman wykorzystuje mechaniczny system dokowania, który łączy się z satelitą danego klienta. Zaprojektowany do wielokrotnego dokowania, MEV może świadczyć usługi satelitarne przez 15 lat. Pod koniec tego roku firma zamierza wypuścić drugą wersję pojazdu MEV-2, która będzie używana dla aktywacji innego satelity Intelsat.
Ta usługa przedłużania życia satelitów to tylko pierwszy krok w planie rozwoju technologii. Wizją firmy jest stworzenie floty pojazdów do obsługi satelitarnej, która nie tylko przedłuży żywotność satelitów, ale zapewni inne usługi, takie jak zmiany nachylenia i inspekcje satelitów, a także wykorzysta zaawansowaną technologię robotyki do wykonywania dodatkowych funkcji, takich jak naprawa na orbicie i montaż.