reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Zapowiedź spadku liczby abonentów pay-tv w Europie Wsch.

dodano: 2020-04-06 13:07 | aktualizacja: 2020-04-06 21:24
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Digital TV Research

Pay tv Digital Research TV 2020 360px.jpg Okazuje się, że według najnowszych analiz liczba abonentów płatnej telewizji w Europie Wschodniej będzie nadal spadać w ciągu następnych 5 lat. Badanie przeprowadzone przez Digital TV Research przewiduje, że chociaż do 2025 r. rynek telewizji cyfrowej w Europie będzie wykazywał wzrost, to płatna telewizja poważnie ucierpi z powodu utraty abonentów.

Digital TV Research
Rynek pay tv 2020 Digital TV Research 760px


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Badanie wykazało, że podczas gdy Europa Wschodnia doda prawie 10 mln abonentów płatnej telewizji cyfrowej między 2019 a 2025 r., aby zwiększyć ich liczbę do 77 mln, to łącznie nastąpi spadek liczby klientów o 5 mln w porównaniu z szczytowym rokiem 2018 do 83 mln.

Co ciekawe Europa Wschodnia w roku 2019 miała nadal 15,39 mln abonentów płatnej telewizji analogowej, choć w 2020 r. ta liczba zmniejszy się do 12,5 mln, a 2025 r. pozostanie śladowa liczba 1,25 mln „analogowców" w kablu, którego nie opłaca się już migrować. To jednak wcale nie oznacza, że uciekinierzy z kablowego analogu przejdą do cyfrowej telewizji pay-tv i to nie jest ważne jakiej: satelitarnej, kablowej czy IPTV. Po prostu zrezygnują - albo, żeby korzystać z bezpłatnej DVB-T/T2, albo z serwisów online/OTT (Netflix, Disney+ i innych).

Od 2019 roku do 2025 roku w całej Europie Wschodniej liczba abonentów platform satelitarnych spadnie tylko o 640 tys. abonentów, czyli patrząc na cały region nie tak dużo.

Badania telewizji cyfrowej częściowo przypisują przewidywane straty migracji pay-tv w Europie Wschodniej niskiemu wskaźnikowi urodzeń, co prawdopodobnie będzie oznaczać, że w latach 2019-2025 ​​populacje spadną w 14 z 22 krajów, w tym w Polsce. Ostatecznie w 16 krajach między 2019 a 2025 r. znacząco spadnie liczba gospodarstw domowych z telewizją. Spadek może dotyczyć 2,2 mln gospodarstw.

Raport Digital TV Research prognozujący sytuację w płatnej telewizji w Europie Wschodniej między 2019 a 2025 r. przewiduje, że liczba abonentów pay-tv szczególnie spadnie w 6. krajach - prawdopodobnie też w Polsce, bo takie są tendencje do ucieczki od płacenia, szczególnie teraz w dobie pandemii koronawirusa. Do tego mimo, że w 2025 r. to Rosja ma stanowić połowę abonentów pay-tv w regionie, to i i tak prawdopodobnie straci 2,91 mln abonentów płatnej telewizji do 2025 r.

Raport jest płatny.

Źródło: rapidtvnews.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI - mini HDMI 3,0m

Kabel połączeniowy HDMI - mini HDMI do podłączenia tabletów, smartfonów...

29 zł Więcej...

Antena Famaval 135 PM alu

Aluminiowa antena offsetowa 1,35m w wersji PM (Obrót) portugalskiego producenta...

890 zł Więcej...

DJI Mavic Mini

Mavic Mini waży zaledwie 249 gramów. właśnie jego niska waga...

1 790 zł Więcej...
reklama