reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Play przybliży seniorom nowe technologie

dodano: 2020-04-15 04:38
autor: Łukasz Knapik | źródło: P4

Play Barbara Kurdej-Szatan W czasie epidemii koronawirusa wielu seniorów dotyka nie tylko izolacja społeczna, ale także wykluczenie cyfrowe. Brak wiedzy na temat nowych technologii w tej sytuacji może utrudniać między innymi kontakt z bliską rodziną. Z pomocą przychodzi Play (P4). Sieć komórkowa w ramach akcji „#zostańwdomu” uczy osoby starsze, jak korzystać z nowych technologii, m.in. poprzez serię krótkich filmów z pomocą duetu Marii Winiarskiej i Zofi Zborowskiej-Wrony, matki i córki.

Play


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wykluczenie cyfrowe dotyka seniorów

Seniorzy są w gronie osób najbardziej dotkniętych przez epidemię koronawirusa. Znajdują się w grupie największego ryzyka, dlatego szczególnie zaleca się im pozostanie w domach. W tej sytuacji dotyka ich jednak nie tylko izolacja społeczna, ale także technologiczna. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) w 2019 roku 81,6 proc. osób powyżej 60. roku życia w Polsce korzystało z telefonu komórkowego, jednak internetu używało tylko 30,2 proc. Ponadto, komputerem posługiwało się jedynie 26,5 proc. seniorów. Osoby starsze stanowią dużą część polskiego społeczeństwa. Z danych przedstawionych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) w „Roczniku demograficznym 2019” wynika, że w 2018 roku w Polsce było 9,39 miliona ludzi po 60. roku życia, którzy stanowili 24,5 proc. populacji.

Kampania edukacyjna sieci Play dla seniorów

Dla wielu seniorów obsługa nowych technologii jest trudną barierą do pokonania. Jak czytamy w komunikacie, obecnie nie ma zbyt wielu kampanii informacyjnych, inicjatyw i programów, które mogłyby pomóc osobom starszym w przezwyciężeniu trudów codziennego, cyfrowego życia. Z pomocą w tej sytuacji przychodzi Play. Sieć komórkowa w ramach akcji „#zostańwdomu” opublikuje serię krótkich filmów z pomocą duetu Marii Winiarskiej i Zofi Zborowskiej-Wrony, matki i córki. Play będzie uczył seniorów między innymi: jak korzystać z podstawowych aplikacji, doładować konto lub zapłacić fakturę online, czy też obsługiwać komunikatory.

- Chcemy ułatwić seniorom osiągnięcie technologicznej samodzielności, a jednocześnie sprawić, że poczują się ważną częścią społeczności Play. Pragniemy pomóc im zdobyć umiejętności, dzięki którym będą mogli lepiej zadbać o swoje bezpieczeństwo w czasie kwarantanny, a kiedy zagrożenie minie - cieszyć się pełnią możliwości, jakie stwarzają Internet i nowe technologie. Zachęcamy więc młode osoby do tego, by przekazały nasze treści osobom starszym ze swojego najbliższego otoczenia

- mówi Bartek Lechowski, dyrektor do spraw doświadczeń klientów z Play.


Nie tylko filmy edukacyjne

W ramach wspomnianej kampanii edukacyjnej Play będzie prowadził także inne działania aktywizujące osoby starsze w internecie. Zostaną one przygotowane we współpracy z Dancingiem Międzypokoleniowym - to projekt, którego ideą jest przełamywanie stereotypów związanych z postrzeganiem starości, walka z wykluczeniem społecznym ze względu na wiek, a także łączenie pokoleń. Cała akcja zakończy się konkursem, w którym seniorzy będą mogli pochwalić się nowymi umiejętnościami. Partnerem technologicznym i fundatorem nagród jest Samsung.

Pierwszy z materiałów instruktażowych będzie dotyczył korzystania z internetu i jego podstawowych funkcji. Wszystkie filmy zostaną opublikowane na kanale sieci Play w serwisie YouTube (zobacz wideo), a także na stronie internetowej dedykowanej seniorom (przejdź na stronę). W ramach akcji przygotowano już poradnik obsługi smartfona. To jednak nie wszystko. Play zagwarantował swoim abonentom w wieku 65+ dodatkowe udogodnienia. Sieć wydłużyła ważność ich kont w ofertach na kartę do wtorku, 30 czerwca br., a także przedłużyła o 14 dni ich termin płatności faktur wystawionych od niedzieli, 15 marca br. (dane za P4).

Wszystkie informacje związane z akcją „#ZostańWDomu z Play” dostępne są na specjalnie przygotowanej stronie internetowej (przejdź na stronę). Operator utworzył także dedykowaną sekcję na temat obecnej sytuacji związanej z COVID-19, gdzie zamieszczane są aktualne ostrzeżenia, najczęściej padające pytania i odpowiedzi czy informacje odnośnie bieżącej pracy firmy (przejdź na stronę).
 
Maria Winiarska i Zofia Zborowska-Wrona w akcji sieci Play „#zostańwdomu”, foto: P4
Maria Winiarska i Zofia Zborowska-Wrona w akcji sieci Play „#zostańwdomu”, foto: P4


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Play


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

569 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...