reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Comcast (Sky) może stracić 1,67 mln abonentów

dodano: 2020-04-18 15:37 | aktualizacja: 2020-04-20 16:16
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Bernstein Peter Supino [Leichtman Research Group]

Pay TV płatna telewizja pilot 360px.jpg Comcast (właściciel Sky) może stracić 1,67 mln abonentów płatnej telewizji w 2020 r. - takie szacunkowe dane podaje jeden z analityków dot. amerykańskiego rynku pay-tv. Pomimo faktu, że podczas pandemii odnotowano znaczący wzrost czasu oglądania telewizji, to dla niektórych operatorów pay-tv ten tymczasowy wzrost może być jedynie chwilowym opóźnieniem nieuniknionej utraty abonentów. Inni operatorzy płatnych platform na świecie, w tym ci w Europie, będą tak samo zagrożeni, bo pandemia jest światowa.

Comcast


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dotkliwe straty abonentów pay-tv w USA

Według szacunków Bernsteina Petera Supino z firmy Leichtman Research Group, firma Comcast straci aż 1,67 mln abonentów w 2020 r., Charter - 1,08 mln, Altice - 230 tys., AT&T - 2,2 mln, Dish - 695 tys. abonentów - to są dość szokujące dane dotyczące rynku amerykańskiego.

Wraz ze wzrostem bezrobocia i potencjalną recesją w przyszłości rodziny będą szukać sposobów na obniżenie kosztów, a najprawdopodobniej gospodarstwa domowe będą musiały przede wszystkim zrezygnować z płatnej telewizji. Szacunki dotyczą utraty 1,5 mln abonentów w USA tylko w 2. kwartale br. z powodu kryzysu wywołanego koronawirusem. To zjawisko nie będzie zauważalne z dnia na dzień, ale stopniowo do końca roku.

Ta strata abonentów pay-tv w USA jeszcze będzie rosnąć, a recesja, bezrobocie i brak transmisji sportowych zwrócą uwagę konsumentów telewizji płatnej na możliwość oszczędności około 1000 dol. rocznie. Wystarczy założyć, że w 2. kwartale w USA pracę straci 9 mln ludzi, to utrata pracy dotknie 6 mln domów (1,5 osoby dorosłej na gospodarstwo domowe), więc każde gospodarstwo domowe w USA będzie musiało oszczędzać m.in. na płatnej telewizji (kablowej lub satelitarnej).

Europa podąży za trendami pay-tv z USA?

Należy podejrzewać, że utrata abonentów płatnych telewizji, która najbardziej dotknie operatorów w USA (tam jest najwięcej zarażonych, zmarłych i bezrobotnych), może dotrzeć przez Atlantyk do Europy, bo zawsze było tak, że trendy ze Stanów Zjednoczonych szybko pojawiały się w krajach europejskich, przede wszystkim Wielkiej Brytanii czy Francji, którym najbliżej do modelu amerykańskiej pay-tv. Wszystko zależy więc od sytuacji w danym kraju, wsparciu rządów i Unii Europejskiej dla biznesu, aby uratować jak najwięcej miejsc pracy. Jeśli bezrobocie znacząco wzrośnie, to nie pomoże izolacja ludzi w domach, a ci z nudów mieliby oglądać telewizję. Zaczną oszczędzać, np. oglądać wszystko w Internecie (ten muszą mieć do pracy i komunikacji) lub DVB-T, bo tu jest mało kanałów, ale jest oglądanie za darmo. Możliwe, że do łask wróci piractwo!

O ile kablówki mają Internet w ofercie i abonent raczej nie wycofa się z pakietu TV + Internet, to operatorzy platform satelitarnych (tych bez Internetu lub telefonu) mogą mieć kłopoty - szczególnie, kiedy transmisje sportowe nie będą osiągalne przez dłuższy czas. Wydaje się, że platformy będą musiały stanowczo obniżyć opłaty, by ogólnie nie stracić na liczbach abonentów i aby w statystykach nie spadło ARPU, choć to chyba jest nieuniknione do końca roku.

Streamingowy Peacock na ratunek?

Ostatnio Comcast uruchomił usługę Peacock, mającą być poważnym rywalem Netflixa na poziomie usług przesyłania strumieniowego. Platforma Peacock zaczęła działać w trybie testowym 15 kwietnia. Comcast uważa, że ​​ma dobre perspektywy ze względu na rozwój usług streamingu na całym świecie. Pytanie, czy to nie za późno?

W tej chwili Peacock oferuje około 15 tys. godzin treści, w tym seriale NBC i filmy Universal Pictures, a także ekskluzywne treści, takie jak program „Saturday Night Live”. W ubiegłym roku w celu popularyzacji usługi, Comcast wykupił prawa do wyświetlania serialu „Office”. Każdego roku firma będzie musiała zapłacić za prawa około 100 mln dol.

Peacock ma też konkurować z HBO Max, Amazon Prime, Disney+ i Apple TV+. Jednak dziś rozpoznanie usługi Peacock na rynku amerykańskim jest bardzo niskie. Według badania THR/Morning Consult, pod koniec marca, spośród 2 tysięcy ankietowanych osób, tylko 17% słyszało cokolwiek o Peacock.

Warto zauważyć, że 27 maja Comcast planuje uruchomić w Sky nowe kanały telewizyjne: Sky Docs, Sky Nature i Sky History. Czy to coś zmieni jeśli chodzi o rynek brytyjski? Raczej nie będzie to mieć żadnego znaczenia. Tu istotne będzie wznowienie transmisji Premier League lub jakieś innej piłkarskiej ligi - LM lub LaLigi), choć w Wielkiej Brytanii do końca roku mają być zamknięte wszystkie puby, co też utrudni biznes, bo dużo Brytyjczyków chodziło na mecze Premier League czy Champions League do pubów (brak wpływów z tego tytułu).

Źródło: cordcuttersnews.com  hollywoodreporter.com  senalnews.com

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

619 zł Więcej...

DJI Osmo Pocket

1 450 zł Więcej...

Zestaw nc+ telewizja na kartę: ADB 5800S + pakiet Start+1m

Zestaw nc+ telewizja na kartę: odbiornik ADB5800S + karta na...

119 zł Więcej...
reklama