Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody z subskrypcyjnego wideo na życzenie (SVOD) osiągną w 2025 roku
2,05 mld dol. (57 proc. całkowitych przychodów z OTT) - w porównaniu z 766 mln dol. w 2019 roku (54 proc. wzrost). Przychody z SVOD w Rosji osiągną 610 mln dol., czyli 30 proc. całkowitej kwoty.
Polska będzie odpowiadała za 687 mln dol. przychodów z SVOD w Europie Wschodniej (34 proc.). Wspólny udział Polski i Rosji spadnie z 74 proc. w 2019 roku.
- Polska pozostanie liderem przychodów SVOD, mimo że ma mniejszą liczbę ludności niż Rosja. Rosyjscy dostawcy pobierają mniejsze stawki niż ich polskie odpowiedniki. Rosja ma więcej subskrybentów SVOD niż Polska - powiedział Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.
Raport obejmuje następujące serwisy SVOD, które są lub będą dostępne w Polsce w 2025 roku: Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, Apple TV+, Ipla, Player, Play Now i HBO GO. Pod pojęciem przychody z wideo OTT rozumiane są przychody z SVOD, AVOD i TVOD.
Analiza dotyczy następujących 22 krajów: Albania, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czarnogóra, Czechy, Estonia, Grecja, Litwa, Łotwa, Macedonia, Mołdawia,
Polska, Rosja, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Ukraina, Węgry
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.