reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Orange: Liczba klientów usług TV bez zmian

dodano: 2020-04-29 10:27 | aktualizacja: 2020-04-29 12:56
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Orange Polska/satkurier.pl

Orange Spółka Orange Polska opublikowała wyniki operacyjne i finansowe za pierwszy kwartał 2020 roku. Operator zakończył marzec z 994 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 538 tys. klientów IPTV i 456 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH). 836 tys. klientów korzystało z oferty konwergentnej Orange Love z telewizją. Jak informuje operator, wyniki za pierwszy kwartał w bardzo niewielkim stopniu odzwierciedlają niekorzystne skutki pandemii Covid-19.

Orange
Orange wyniki


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wszystkich użytkowników Orange Polska korzystających z pakietów łączonych było 1,387 mln (wzrost o 18 tys. w pierwszym kwartale i o 111 tys. w skali roku). Wskaźnik ARPO (ang. average revenue per offer) z usług konwergentnych zwiększył się o 3,4 proc. rok do roku do 104,8 zł.

Ogólna liczba klientów telewizyjnych Orange Polska praktycznie nie uległa zmianie w pierwszym kwartale 2020, przy czym odnotowano wzrost liczby klientów IPTV o 17 tys. i uszczuplenie bazy klientów DTH o 17 tys. Na koniec marca br. z oferty Orange Love z telewizją korzystało o 8 tys. klientów Orange więcej niż trzy miesiące wcześniej.

Na koniec marca 2020 roku roku 564 tys. klientów Orange Polska korzystało z oferty światłowodowej (wzrost o 44 tys. w pierwszym kwartale). Z najszybszych prędkości internetu, czyli światłowodu i VDSL korzysta już 42 proc. klientów domowego internetu Orange, podczas gdy rok temu było ich 35 proc.

W zasięgu Orange Światłowodu jest 4,4 mln gospodarstw domowych w 147 miastach. W pierwszym kwartale zasięg zwiększył się o 189 tys. mieszkań i domów. W 80 miastach, w których jest światłowód, dociera on do ponad połowy domów.

Przychody Orange Polska za pierwszy kwartał 2020 roku zwiększyły się o 0,9 proc. do 2,804 mld zł, a wskaźnik rentowności operacyjnej EBITDAaL o 6 proc. do 676 mln zł w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku. Zmniejszyły się przychody ze sprzedaży sprzętu (o 17 proc.), co ma związek z zamknięciem w marcu dużej części salonów Orange w wyniku pandemii.
 

Wyniki za pierwszy kwartał są bardzo solidne. Potwierdzają skuteczność strategii, którą realizujemy od kilku lat, i gdyby nie nadzwyczajne okoliczności związane z pandemią koronawirusa, pozwalałyby z optymizmem patrzeć w przyszłość. Niestety Covid-19 będzie miał negatywny wpływ na całą gospodarkę, w tym na operatorów telekomunikacyjnych. W przypadku pierwszego kwartału gospodarcze skutki pandemii są jeszcze ograniczone, spodziewamy się, że w kolejnych miesiącach będzie je widać coraz wyraźniej

– mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Zmiany te będą miały swój wpływ również na kondycję firm telekomunikacyjnych. Pandemia pokazała, jak ważna jest łączność i infrastruktura – wzrosło zapotrzebowanie na przesył danych, klienci więcej dzwonią. Trzeba jednak jasno powiedzieć, że nie przekłada się to na nasze przychody. Przeważająca większość klientów korzysta z nielimitowanych ofert głosowych, również internet stacjonarny nie ma limitów. Jednocześnie wciąż prowadzimy inwestycje, budujemy kolejne łącza. Podobnie jak inne branże, podlegamy ograniczeniom wynikającym ze specjalnych regulacji. Nie jesteśmy przecież samotną wyspą, lecz integralną częścią gospodarki. Mimo tych wyzwań, będziemy podejmować działania, aby zrównoważyć wpływ kryzysu na nasze wyniki.

Wpływ pandemii Covid-19 na sytuację operatora w nadchodzących miesiącach
Zmiany w organizacji życia publicznego związane z zagrożeniem koronawirusem zostały wdrożone w połowie marca, co oznacza, że wpływ pandemii w wynikach za pierwszy kwartał jest widoczny w niewielkim stopniu. W rezultacie wprowadzonych ograniczeń, zamknięta została niemal połowa sieci sprzedaży, a ruch w działających salonach jest znacząco mniejszy.

Równocześnie, od połowy marca Orange podjął szereg działań zmierzających do ograniczenia wpływu pandemii na klientów: począwszy od zarządzania siecią w sposób, który pozwolił zapewnić ciągłość usług w warunkach znacząco zwiększonego ruchu, po akcje skierowane bezpośrednio do klientów, odpowiadające na większe zapotrzebowanie na przesył danych wynikające z wprowadzenia zdalnej pracy i nauki na masową skalę.

W kolejnych miesiącach operator spodziewa się uwidocznienia wpływu koronawirusa na gospodarkę. Ograniczenia w przemieszczaniu się odbiją się na wpływach z roamingu, widoczny będzie wpływ ograniczenia w działalności sieci sprzedaży. Dalszy rozwój sytuacji zależy od czynników kluczowych dla całej gospodarki: jak długo potrwa izolacja, jak poradzi sobie z nią gospodarka oraz jaki skutek przyniosą zapowiadane przez rząd działania antykryzysowe.

W związku z kryzysem spowodowanym pandemią Covid-19, zarząd wdraża środki zapobiegawcze w wielu dziedzinach, by ograniczyć jego wpływ na wyniki firmy w kolejnych kwartałach.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

429 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...