Fuzja Viasat Consumer i Canal Digital została zakończona, po zatwierdzeniu jej przez Komisje Europejską. 5 maja br. sfinalizowano zapowiedziane wcześniej połączenie Viasat Consumer i Canal Digital w nową spółkę joint venture. Dwóch dystrybutorów platform płatnej telewizji stało się teraz jednym, a nowa firma będzie nosić nazwę Allente.
Allente/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zamknięcie tej transakcji tworzy dużego gracza na rynku pay-tv, który może konkurować w całej Skandynawii, dokonywać stałych inwestycji w treści i technologię, zapewniać jeszcze lepszą połączoną ofertę dla klientów oraz generować znaczne synergie przychodów i kosztów.
Nowa firma Allente będzie oferować dystrybucję telewizji satelitarnej, usługi przesyłania strumieniowego, a także rozwiązania IPTV oraz szerokopasmowe łącza światłowodowe za pośrednictwem otwartych sieci dla 1,2 mln abonentów w Norwegii, Szwecji, Danii i Finlandii.
- Przemysł telewizyjny rozwija się bardzo szybko, jednak nie każdego dnia wchodzi nowy, duży dystrybutor telewizyjny. Jesteśmy niesamowicie dumni z naszych pracowników i wysiłków, jakie ostatnio włożyli. Imponujące jest to, że każdy ma pozytywne nastawianie i jak zawsze stawia klientów na pierwszym miejscu. Z niecierpliwością czekamy na dalsze działania w Allente - powiedział prezes Allente, Bjørn Ivar Moen.
Zarówno NENT Group, jak i Telenor Group posiadają po 50 procent udziałów w nowej spółce z siedzibą w Sztokholmie i Oslo. Wspólne przedsięwzięcie będzie działać na zasadach rynkowych od NENT Group i Telenor Group - jest otwartą platformą dostarczającą treści od wielu dostawców.
Allente zatrudnia 400 pracowników w Szwecji, Norwegii, Danii i Finlandii, a jej główną siedzibą będą Sztokholm i Oslo.
Bjørn Ivar Moen, wcześniej CEO Canal Digital i Telenor Broadcast, będzie CEO Allente, a szef Viasat Conxumer Jonas Gustaffsson będzie dyrektorem finansowym i szefem operacji. Inni wysocy rangą dyrektorzy to Mahmoud Mustapha, dyrektor ds. handlowych, Anna Pradzynska, dyrektor ds. marketingu oraz Jon Espen Nergård, dyrektor ds. technologii.
Viasat Consumer jest mniejszą z tych dwóch firm o pewną marżę, ale zwiększa swoją bazę abonentów i przychody, ponieważ Canal Digital odnotował spadek bazy klientów.
Orientacyjne informacje finansowe dla Viasat Consumer i Canal Digital przedstawiono poniżej za cały rok 2019.
mln SEK
Viasat Consumer 2019
Canal Digital 2019
Sprzedaż netto
2920
4545
EBITDA
485
746
Zysk z działalności operacyjnej
469
631
Liczba abonentów (tys.)
489
737
Uwaga: Dane Canal Digital przelicza się na SEK przy zastosowaniu kursu wymiany NOK / SEK wynoszącego 1,075 na 2019 r.