W związku z pandemią Grupa Polsat zaproponowała swoim klientom pewne udogodnienia - otwarte okno z 33 kanałami dla klientów platformy Cyfrowy Polsat oraz bezpłatny dodatkowy pakiet GB czy 30 kanałów telewizyjnych w specjalnym pakiecie Ipli dla klientów sieci Plus.Wraz z ogłoszeniem stanu epidemicznego niezwłocznie podjęliśmy wiele istotnych dla naszych pracowników, klientów i całego społeczeństwa decyzji. W trosce o zdrowie naszych pracowników w bardzo krótkim czasie przestawiliśmy się na nowe, zdalne sposoby pracy i bez opóźnień realizujemy zaplanowane projekty. Wszystkim klientom zaproponowaliśmy bezpłatne bonusy ofertowe w postaci dodatkowych kanałów czy pakietów danych. Jako polska firma ciesząca się dobrą kondycją od początku epidemii aktywnie angażujemy się również w pomoc w walce z koronawirusem
– mówi Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
Za ponad 16 mln zł razem z naszym głównym udziałowcem Zygmuntem Solorzem kupiliśmy i przekazaliśmy Ministerstwu Zdrowia i Polakom 200 tys. testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną. Na pomoc służbie zdrowia wraz z Fundacją Polsat i firmami biorącymi udział w naszym specjalnym bloku reklamowym przeznaczyliśmy wiele milionów złotych, a dzieciom z domów dziecka i rodzin zastępczych przekazaliśmy 2200 tabletów do nauki zdalnej.
Grupa Interia znajduje się w pierwszej trójce wiodących grup w branży medialno-technologicznej. Portal Interia.pl to jeden z największych portali horyzontalnych z systemem poczty elektronicznej i wiadomościami, vortale tematyczne oraz aplikacje i narzędzia mobilne generujące dochody z bardzo wielu różnych źródeł. Dla Grupy Polsat ta inwestycja to istotne wzmocnienie pozycji na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online oraz dodatkowy kanał dystrybucji oraz monetyzacji treści produkowanych już obecnie na potrzeby kanałów telewizyjnych. Interia docelowo będzie również głównym polem działań marketingowych licznych marek Grupy Polsat w Internecie. Natomiast Polsat Media wesprze sprzedaż powierzchni reklamowych Interii. Finalizacja transakcji uwarunkowana jest uzyskaniem zgody Prezesa UOKiK.Grupa Interia jest wiodącym graczem w segmencie internetowym. Widzimy ogromną skalę możliwości i synergii, jakie stwarza dla nas ta inwestycja. Liczymy na dynamiczny rozwój Interii i planujemy podwoić jej wynik EBITDA w okresie średnioterminowym
– uzasadnia Maciej Stec, wiceprezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
Za rozsądną cenę kupujemy dobrze prowadzony biznes, z kompetentnym zespołem i o silnej pozycji na rynku internetowym. Doskonale pasuje do strategii Telewizji Polsat. Chcemy dostarczać atrakcyjne treści wszystkimi możliwymi kanałami dystrybucji. Nasza oferta dla reklamodawców zostanie wzbogacona o bardzo efektywne internetowe formaty reklamowe o szerokim zasięgu. To także dla nas istotne wzmocnienie na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online, a jednocześnie doskonały kanał komunikacji z naszymi obecnymi i przyszłymi klientami
– dodaje Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.
Sukces programu smartDOM – 2 mln klientów usług łączonychTo bardzo ważny moment dla naszej Grupy i naszych klientów. Jako lider technologiczny polskiego rynku mediów i telekomunikacji, wprowadziliśmy w Polsce pierwszą komercyjną sieć 5G, a nasz kraj dołącza dzięki temu do państw przodujących w europejskim i światowym wyścigu technologicznym. Stajemy się liderem technologii 5G i chcemy być nim w przyszłości
– mówi Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
Pod względem wyników operacyjnych to był dla nas bardzo dobry kwartał, nawet jeśli odzwierciedlił się na nim nieco wpływ wprowadzenia stanu epidemii. Świadczymy już blisko 14,8 mln usług kontraktowych, a ponad 2 miliony klientów korzysta z usług łączonych. To ogromny sukces programu smartDOM, który jest największym tego typu programem oferującym usługi dla domu i rodziny. Tak skuteczna realizacja strategii multiplay, czyli dosprzedaży kolejnych usług naszym klientom, przełożyła się na wzrost średniego przychodu od klienta oraz ponownie bardzo niski wskaźnik rezygnacji. Wyniósł on zaledwie 6,6% w skali roku, co świadczy o ogromnie wysokiej lojalności naszych klientów
– podkreśla Maciej Stec, wiceprezes zarządu ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
W obszarze przenoszenia numerów Plus ponownie triumfował i także ten rok otworzył jako lider, dodatkowo będąc jedynym operatorem infrastrukturalnym, który miał dodatni bilans. Bardzo dobre wyniki pokazała też ostatnio Netia – gratuluję i cieszę się z udanej współpracy, która przekłada się na konkretne wyniki.
|
I kwartał |
||
|
2020 |
2019 |
Zmiana % |
Łączna liczba RGU |
17 435 613 |
16 973 770 |
2,7% |
USŁUGI KONTRAKTOWE |
|
|
|
Łączna liczba RGU (na koniec okresu), w tym: |
14 796 975 |
14 330 995 |
3,3% |
Płatna telewizja, w tym: |
4 992 356 |
5 077 221 |
-1,7% |
Multiroom |
1 187 199 |
1 167 983 |
1,6% |
Telefonia komórkowa |
8 016 501 |
7 452 479 |
7,6% |
Internet |
1 788 118 |
1 801 295 |
-0,7% |
Liczba klientów kontraktowych, w tym: |
5 601 300 |
5 672 790 |
-1,3% |
klienci ofert multiplay |
2 011 987 |
1 854 922 |
8,5 % |
ARPU na klienta [PLN] |
85,4 |
82,9 |
3,0% |
Churn na klienta |
6,6% |
7,2% |
-0,6 p.p. |
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta |
2,64 |
2,53 |
4,3% |
USŁUGI PRZEDPŁACONE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
2 638 638 |
2 642 775 |
-0,2% |
Płatna telewizja |
171 958 |
144 586 |
18,9% |
Telefonia komórkowa |
2 393 373 |
2 387 672 |
0,2% |
Internet |
73 307 |
110 517 |
-33,7% |
ARPU na RGU prepaid [PLN] |
20,7 |
20,1 |
3,0% |
Rynek reklamowy bardzo szybko reaguje na zmiany sytuacji makroekonomicznej i jest podatny na spowolnienie gospodarcze. Mimo konieczności przerwania programów na żywo i wielu produkcji z ramówki wiosennej, byliśmy w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej. Dynamika naszych przychodów z reklamy telewizyjnej i sponsoringu była zgodna z trendem rynkowym, a nasze udziały w rynku wyniosły ponad 28%
– mówi Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.
Należy pamiętać, że telewizja pozostaje najbardziej dostępną formą rozrywki, zwłaszcza w obecnych okolicznościach. W bieżących wynikach oglądalności widać, że Polacy chętnie z niej korzystają. Ponadto ogromne wzrosty oglądalności w ostatnich miesiącach – w wyniku naturalnego zainteresowania widzów tematyką koronawirusa i wprowadzenia przez nas szeregu pasm i programów dedykowanych epidemii – zanotował nasz kanał Polsat News, flagowy program informacyjny „Wydarzenia” i portal polsatnews.pl.
|
I kwartał |
||
|
2020 |
2019 |
Zmiana p.p./% |
Udział w oglądalności1, |
23,25% |
23,36% |
-0,11 p.p. |
POLSAT (kanał główny) |
9,90% |
11,20% |
-1,30 p.p. |
Kanały tematyczne |
13,36% |
12,16% |
1,20 p.p. |
Przychody z reklamy (mln PLN) |
263 |
271 |
-3,0% |
Udział w rynku reklamy3 |
28,1% |
28,0% |
0,1 p.p. |
|
|
|
|
Wydatki na reklamę telewizyjną i sponsoring na rynku4 (mln PLN) |
936 |
966 |
-3,1% |
Nasz zdywersyfikowany i bazujący na subskrypcjach model biznesowy okazał się bardzo odporny w sytuacji, w jakiej się niespodziewanie znaleźliśmy. Zapewnia przewidywalne i stabilne strumienie przychodów, co przyniosło efekt w postaci bardzo dobrych wyników finansowych, zgodnych z oczekiwaniami analityków. Nasze przychody wzrosły do 2,85 mld zł, a zysk EBITDA wyniósł ponad 1 mld zł. Nieprzerwanie generujemy wysoki poziom środków pieniężnych, co zapewnia nam bezpieczeństwo pod względem bieżącej płynności
– mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
mln PLN |
I kwartał 2020 |
I kwartał 2019 |
zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży |
2 849 |
2 792 |
2% |
EBITDA |
1 027 |
1 038 |
-1,1% |
Marża EBITDA |
36,0% |
37,2% |
-1,2 p.p. |
mln PLN |
I kwartał 2020 |
I kwartał 2019 |
zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży |
2 453 |
2 398 |
2% |
EBITDA |
880 |
893 |
-1% |
Marża EBITDA |
35,9% |
37,2% |
-1,3 p.p. |
mln PLN |
I kwartał 2020 |
I kwartał 2019 |
zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży |
461 |
455 |
1% |
EBITDA |
147 |
146 |
1% |
Marża EBITDA |
31,9% |
32,1% |
-0,2 p.p. |
Na wyróżnienie wśród wydarzeń zeszłego kwartału zasługuje korzystne refinansowanie długu bankowego, które zakończyło wieloetapowy proces restrukturyzacji naszego zadłużenia. Dzięki niemu zyskaliśmy większą elastyczność oraz zapewniliśmy sobie możliwości dalszego rozwoju Grupy. Zwiększyliśmy też różnorodność wykorzystywanych instrumentów – wyemitowaliśmy pierwsze w Polsce zielone obligacje korporacyjne o wartości 1 mld zł, podwajając skalę naszej obecności na tym perspektywicznym rynku. Jednocześnie ta komfortowa sytuacja pozwala nam na kontynuowanie naszej polityki dywidendowej. W najbliższym czasie zarząd planuje wydać swoją rekomendację co do wypłaty dywidendy
– dodaje Katarzyna Ostap-Tomann.
Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini
Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...
99 zł Więcej...Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC
Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...
109 zł Więcej...Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC
Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...
1 690 zł Więcej...