reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Nissan pokazał elektrycznego crossovera Ariya

dodano: 2020-07-17 20:58
autor: Jan Borejko | źródło: poland.nissannews.com/orpa.pl

Nissan Ariya elektryczny 360px.jpg Nissan zamierza wprowadzić do sprzedaży elektrycznego SUV-a: pokazał całkowicie elektryczny model Ariya. To pierwszy zeroemisyjny crossover coupé japońskiego Nissana.

Nissan
Nissan Ariya elektryczny SUV 2020 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nissan Ariya w znacznym stopniu bazuje na podobnie nazwanym samochodzie koncepcyjnym zaprezentowanym w 2019 r., zapowiadanym wcześniej jako model IMx na Targach Motoryzacyjnych w Tokio w 2017 r.  - Ariya został zbudowany na nowej modułowej platformie dla EV.

Na rynek europejski zaplanowano aż 5 wersji modelu Ariya, w tym dwie z napędem na przód oraz trzy odmiany z napędem 4x4.
  • Ariya z akumulatorem 63 kWh i napędem na jedną oś zapewni zasięg do 360 km (WLTP). Samochód ma dysponować mocą 218 KM (160 kW), rozpędzać się maksymalnie do 160 km/h i przyspieszać od 0 do 100 km/h w 7,5 s.
  • Wersja Ariya 2WD 87 kWh będzie w stanie przejechać na jednym ładowaniu do 500 km (WLTP). W tym przypadku moc wyniesienie 242 KM (178 kW), przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabierze 7,6 s, zaś samochód osiągnie maksymalnie prędkość 160 km/h.
  • Nissan Ariya z napędem 4x4 i akumulatorem o pojemności 63 kWh ma dysponować zasięgiem do 340 km (WLTP) i mocą 279 KM (205 kW). Prędkość maksymalna wyniesie 200 km/h a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 5,9 s.
  • Ariya z napędem na cztery koła i akumulatorem 87 kWh to pojazd z zasięgiem do 460 km na jednym ładowaniu (WLTP) - rozpędzi się maksymalnie do 200 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wyniesie 5,7 s.
  • Najwyższy model Ariya - Performance również zapewni napęd na wszystkie koła oraz akumulator o pojemności 87 kWh. Zasięg w tym przypadku wyniesie 400 km (WLTP), moc 394 KM (290 kW), zaś przyspieszenie od 0 d0 100 km/h – 5,1 s.

Wersje z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem na wszystkie koła zostaną wyposażone w opracowany przez Nissana system sterowania takim napędem – e‑4ORCE.  Jak informuje japoński producent, zarządzając przekazaniem mocy oraz charakterystyką hamowania pod kątem maksymalnej płynności i stabilności jazdy, e‑4ORCE zwiększa poczucie pewności za kierownicą. Technologia sprzyja utrzymywaniu toru jazdy na różnych nawierzchniach oraz precyzji prowadzenia. Oprócz optymalizacji rozdziału momentu obrotowego między przednie i tylne koła, system niezależnie kontroluje hamowanie każdego z czterech kół, w celu poprawienia stabilność w zakrętach.
 


W Europie samochód będzie kompatybilny ze standardem szybkiego ładowania CCS (Combined Charging System). Pojazd ma być przystosowany do uzupełniania energii z mocą 130 kW. Wersje 63 kWh zostaną standardowo wyposażone w ładowarkę 7,4 kW, a odmiany z akumulatorem 87 kWh będzie można ładować w domu trójfazową ładowarką o mocy 22 kW. Ariya otrzyma system kontroli termicznej chłodzonego cieczą akumulatora, który stale optymalizuje temperaturę baterii.

Pojazd ma oferować technologie wspierające kierowce, takie jak np. udoskonalona wersja systemu ProPILOT. Układ, stanowiący standardowe wyposażenie Nissana LEAF drugiej generacji (w zależności od wersji), pomaga utrzymać pojazd pośrodku wybranego pasa ruchu, ruszać i zatrzymywać się w czasie jazdy w korku na autostradzie oraz kontrolować zadaną prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu.

Ulepszony ProPILOT z Navi-link, na podstawie danych o warunkach ruchu drogowego i informacji rejestrowanych przez czujniki, dodatkowo poprawia płynność jazdy autostradą bez zmiany pasa ruchu. W połączeniu z systemem nawigacji i mapami może korygować prędkość zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami. ProPILOT jest w stanie dostosowywać prędkość pojazdu, uwzględniając zbliżającą się zmianę warunków jazdy, na przykład zwalniając przed ostrym zakrętem w celu poprawy komfortu podróżowania. Co więcej, system pomaga kierowcy wyszukać wolne miejsce na parkingu i wprowadzić na nie samochód.

Nissan Ariya otrzyma ponadto technologię e-Pedal, która umożliwia ruszanie z miejsca, przyspieszanie i zmniejszanie prędkości za pomocą wyłącznie jednego pedału (przyspieszenia). Jego zwolnienie powoduje przełączenie silnika elektrycznego w tryb hamowania.

Ariya jest pierwszym modelem Nissana, w którym oprogramowanie sprzętowe będzie aktualizowane zdalnie, drogą radiową. Technologia Remote Software Upgrade umożliwia aktualizację oprogramowania zainstalowanego w pojeździe, w tym oprogramowania systemu multimedialnego, układów elektrycznych i elektronicznych, układów sterujących charakterystyką zawieszenia, klimatyzacji oraz innych ustawień. Właściciel nie musi się w tym celu udawać do serwisu.

Więcej informacji o dostępności modelu Ariya i jego cenach w Europie zostanie opublikowanych w najbliższych miesiącach.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Zielona motoryzacja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...