reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

4fun Gold zmieni nazwę na 4fun Kids

dodano: 2020-08-16 17:09 | aktualizacja: 2020-08-17 10:49
autor: Łukasz Knapik / Anita Kaźmierska | źródło: KRRiT/satkurier.pl

4fun Kids Photoshop W środę, 15 lipca br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wydała zgodę - na wniosek nadawcy, na zmianę nazwy kanału 4fun Gold na 4fun Kids, wraz ze zmianą warunków programowych. Do rebrandingu ma dojść we wtorek, 1 września br. Stacja 4fun Gold dostępna jest obecnie na listach takich operatorów, jak Cyfrowy Polsat, Platforma CANAL+ i Orange TV oraz w sieciach kablowych i IPTV, a także w niekodowanym przekazie z satelity Eutelsat Hot Bird (13°E).

4fun Media
4fun Kids


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spółka 4fun (należąca do 4fun Media z grupy Epicom Ltd.) uzyskała 14 maja br. od KRRiT koncesję na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny kanału telewizyjnego pod nazwą 4fun Gold. Pismem z 29 maja br. koncesjonariusz wniósł o dokonanie zmiany nazwy kanału na 4fun Kids wraz ze zmianą warunków programowych. Będzie on nadawany codziennie, przez 24 godziny na dobę, i będzie miał charakter wyspecjalizowany - muzyczno-rozrywkowy.

Z treści wniosku wynika, że wnioskowane zmiany są wynikiem zmiany strategii biznesowo-marketingowej spółki oraz mają na celu dopasowanie rozpowszechnianych treści do aktualnych potrzeb i preferencji odbiorców w związku ze stanem epidemii związanej z koronawirusem. Nowa nazwa programu, jak pisze wnioskodawca, „oprócz wskazania przynależności do grupy kanałów spółki i wspierania jednolitego brandu, będzie w większym stopniu odzwierciedlała zawartość programową kanału telewizyjnego oraz będzie lepiej oddawała charakter emitowanego kontentu”.

Wnioskodawca stwierdził, że „zmiana dotychczasowej nazwy programu na 4fun Kids oraz poszerzenie zawartości programowej stacji, wpłynie pozytywnie na jej wizerunek i rozpoznawalność. Przełoży się to na większy udział w rynku oglądalności, a tym samym na kondycję finansową spółki”.

Według wnioskodawcy proponowane zmiany przyczynią się do zwiększenia różnorodności oferty programowej w kategorii programów o specjalizacji muzycznej i około muzycznej, nadawanych w środowisku kablowo-satelitarnym: „Uważamy, że taka zmiana odbędzie się z korzyścią również dla odbiorców zwiększając ich możliwości wyboru oraz ułatwiając identyfikację unikalnych cech poszczególnych programów z kategorii muzycznej”.

Wnioskodawca zadeklarował, że charakter stacji nadal pozostaje muzyczno-rozrywkowy, czyli w tym aspekcie zapisy w koncesji nie ulegają zmianie.

Poza zmianą nazwy programu na 4fun Kids wnioskodawca zwrócił się o zmianę jego adresata, to znaczy z przedziału wiekowego 16-40 lat /kobiety i mężczyźni/ na 4+ /dzieci i dorośli opiekunowie, kobiety i mężczyźni, 20-49/. Program ma być adresowany do widzów 4+, ze szczególnym uwzględnieniem rodziców i opiekunów oglądających telewizję wraz ze swoimi dziećmi. Misją programu będzie edukacja najmłodszych widzów oraz dostarczanie im i ich opiekunom bezpiecznej rozrywki opartej na muzyce.

Koncesjonariusz wyspecjalizowany muzyczno-rozrywkowy charakter programu będzie realizował zarówno w miesięcznym jak i tygodniowym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00, poprzez nie mniej niż 70 proc. audycji, w tym zajmą (nie mniej niż): audycje rozrywkowe (2 proc.), audycje edukacyjne (5 proc.), audycje dla dzieci i młodzieży (10 proc.), audycje prezentujące muzykę rozrywkową (50 proc.) oraz inne rodzaje audycji wynikające z preferencji widowni (3 proc.). Zmiana ta oznacza zmniejszenie planowanego procentowego udziału audycji o 7 proc. (dotychczas były to: audycje rozrywkowe - 20 proc., audycje prezentujące muzykę rozrywkową - 50 proc., inne rodzaje audycji, wynikające z aktualnych preferencji widowni 7 proc.) przy jednoczesnym zwiększeniu ilości rodzajów audycji.

Ponadto przewidywany procentowy udział audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim - z wyłączeniem serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji sportowych i teleturniejów - w kwartalnym czasie nadawania programu wzrośnie do co najmniej 50 proc. Przewidywany procentowy udział audycji europejskich - z wyłączeniem serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji sportowych i teleturniejów - w kwartalnym czasie nadawania programu będzie, tak jak dotychczas, wynosił ponad 50 proc. Przewidywany procentowy udział powtórek w tygodniowym czasie nadawania programu, a także udział audycji i innych przekazów niepochodzących od wnioskodawcy, to jest niewytworzonych przez wnioskodawcę ani na jego wyłączne zamówienie, ani we współdziałaniu z innymi nadawcami w dobowym czasie nadawania programu, mają pozostać na tym samym poziomie i będą wynosiły odpowiednio 30 proc. i 80 proc.

Wnioskodawca bierze pod uwagę aktualną sytuację rodzin z dziećmi, które są wyizolowane poprzez kwarantannę oraz przerwę w edukacji. Dlatego też uznaje za uzasadnione wprowadzenie do warstwy programowej 4fun Kids edukacyjnych i angażujących ruchowo pasm muzycznych, jak również zabaw interaktywnych, które pomogą rodzinom wraz z dziećmi w wartościowym spędzaniu wolnego czasu.

4fun Kids będzie muzyczną telewizją skoncentrowaną na potrzebach najmłodszych widzów - dostarczająca im zabawy, edukacji ruchu, a ich opiekunom relaksu. Kanał zapewni dzieciom rozwój przez umuzykalnienie, znakomicie sprawdzi się jako medium towarzyszące pozbawione seksu, przemocy i hałaśliwej muzyki. Program będzie posiadał silny walor edukacyjny i za pomocą piosenek, rymowanek i aplikacji interaktywnych pomoże dzieciom zrozumieć podstawy matematyki, przyrody i języków obcych. W ramówce znajdą się pasma z ćwiczeniami, które zapobiegają wadom postawy i rozwijają poczucie rytmu. Bazę muzyczną w głównej części będą stanowić polskie przeboje dla dzieci, w wersjach animowanych. W formule programu znajdą się audycje prezentujące zagregowane playlisty muzyczne, listy przebojów, jak również pasma tematyczne, na przykład kołysanki, nauka języków, gimnastyka. W programie znajdą się pasma interaktywne obejmujące konkursy, programy karaoke, głosowanie na ulubione piosenki. Dodatkowo program będzie zawierał audycje poradnikowe skierowane do rodziców i opiekunów młodych widzów.


Rebel:tv rozpoczął testowe nadawanie w 2009 roku, a w 2010 roku już z koncesją KRRiT. Z uwagi na spór prawny co do nazwy, w 2012 roku zmieniono ją na RBL.TV. Początkowo kanał grał muzykę rockową, potem rockowo-popową, następnie miejską (głównie hip-hop), a potem największe przeboje z ostatnich lat. W 2014 roku ponownie doszło do zmiany nazwy kanału - na Mjuzik.tv. Nadawca stale pracował jednak nad ofertą stacji, bowiem raz w ramówce dominowały hity z minionych lat, by potem więcej było premierowych utworów, żeby ponownie wrócić do starszych przebojów itd. Dodajmy, iż równocześnie ze zmianą RBL.TV w Mjuzik.tv, kanał pod nazwą RBL.TV pojawił się w internecie. W 2015 roku stacja Mjuzik.tv zmieniła się w 4fun Hits, w 2016 roku doszło do kolejnej zmiany - tym razem na 4fun Gold Hits (więcej tutaj), a w 2017 roku do następnej - na 4fun Gold. W 2018 roku nadawca złożył natomiast do KRRiT wniosek o zmianę nazwy kanału 4fun Gold na 4fun Tube, ale po kilku dniach taki wniosek wycofał (więcej tutaj).

Kanał 4fun Gold dostępny jest obecnie na listach takich operatorów jak Cyfrowy Polsat, Platforma CANAL+ i Orange TV oraz w sieciach kablowych i IPTV, a także w niekodowanym przekazie z satelity Eutelsat Hot Bird (13°E).

4fun Kids nie jest nowym projektem nadawcy. W 2018 roku planował on uruchomić taki kanał obok już istniejących w jego portfolio, ale do tego nie doszło (więcej tutaj). W 2020 roku wprowadził natomiast pasma z dziecięcymi przebojami do ramówek stacji 4fun Dance i 4fun Gold (więcej tutaj).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Moduł UniCam Prime

Najnowsza wersja uniwersalnego modułu dostępu UniCam Prime - następca Unicam...

499 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 159 zł Więcej...

'SAT Kurier' - 7-8/2020 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2020

10 zł Więcej...
reklama