reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

AT&T zamierza sprzedać platformę DirecTV

dodano: 2020-09-01 12:27
autor: Janusz Sulisz | źródło: AT&T/WSJ/adtv

DirecTV AT&T zatrudniło bank inwestycyjny Goldman Sachs, aby doradzał mu w sprawie sprzedaży amerykańskiej platformy satelitarnej DTH - DirecTV. Przypomnijmy, że AT&T kupiło DirecTV w 2015 roku i - łącznie z pożyczkami operatora - zapłaciło łącznie około 67 mld dol. (49 mld dol. + długi). Będzie fuzja z DISH Network?

DirecTV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Trzeba pamiętać, że zakup DirecTV przez AT&T nastąpił wraz ze wzrostem takich graczy treści pay-tv, jak Netflix i Amazon Prime - wtedy był taki trend wzrostowy (kupuj!), nie wspominając o nowszych rywalach OTT z HBO, Hulu, Disney, Comcast, YouTube TV, Sling i Apple+. 

Kto przejmie DirecTV?
WSJ (Wall Street Journal) podał, że jako potencjalni kupcy DirecTV postrzegani są Apollo Global Management i Platinum Equity.
Należałoby zadać dziwne pytanie „dlaczego ktoś byłby na tyle głupi, aby kupić DirecTV?”, a odpowiedź prawdopodobnie tkwi w swobodnym przepływie gotówki platformy. W styczniu 2020 r. DirecTV wygenerowało około 22 mld dol. wolnych środków pieniężnych od 2015 roku. To prawdziwe pieniądze, nawet w przypadku tzw. „zarządzanego spadku” (określenie używane przez wielu obserwatorów), które mogą być przydatne dla nowego kupujący, który chce obniżyć koszty, bo DirecTv ma długi.

Jednak aż 7 mln abonentów telewizyjnych AT&T (składających się z DirecTV, U-Verse i AT&T TV oraz usług AT&T Now) opuściło płatna telewizję od połowy 2018 roku.

Ogólna liczba abonentów AT&T w 3. kwartale 2020 roku wyniosła 18,4 mln.
W tym przypadku istotna jest wartości przepłaconych praw sportowych DirecTV. O ile na całym świecie prawa do transmisji sportowych tracą na wartości, a do tego niektórzy operatorzy pay-tv postrzegają je jako mniej ważne. Zmniejszenie tych kosztów może przynieść korzyści ewentualnemu nabywcy DirecTV.

AT&T planuje się zatrzymać do 50 proc. akcji platformy DirecTV.
Zasadniczym pytaniem jest, ile potencjalny nabywca zapłaci za spadek aktywów pod względem liczby abonentów.

Większość obserwatorów sugeruje, że cena  będzie dużo niższa niż 49 mld dol. zapłaconych w 2015 roku. Co ciekawe niektórzy pesymiści  twierdzą, że cena nie przekroczy 20 mld dol. 

Jest jeszcze jedna możliwość - fuzja amerykańskich platform DTH
Trzeba pamiętać, że jest też możliwość, że Charlie Ergen zaproponuje połączenie jego platformy DISH Network i niechcianej  platformy DirecTV. Na razie AT&T nie rozmawiała z DISH Network o takiej możliwości. Wcześniejsza próba połączenia dwóch rywali DTH w 2001 roku została powstrzymana przez argumenty, że powstanie monopol. Ten argument nie zadziałałby dzisiaj, biorąc pod uwagę liczbę różnorodnych rywali w płatnej telewizji.

AT&T musi zacząć działać.
Jego dług netto w wysokości 178 mld dol., któremu nie pomógł zakup Time Warner (obecnie Warner Media) za 109 mld dol., a produkcja telewizyjna i filmowa zamknięta z powodu koronawirusa oznacza, że ​​coś musi się tu zmienić, bo idzie kryzys.

Analitycy i znawcy rynku amerykańskiej pa-tv otwarcie mówią o fuzji z DISH Network.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...