Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W Polsce co roku ponad tysiąc rodzin słyszy diagnozę:
„Państwa dziecko ma nowotwór”. Im szybciej zostanie on zdiagnozowany, tym większe szanse na powrót małego pacjenta do zdrowia. Jednak, aby tak się działo, potrzebne są czujność onkologiczna lekarzy pierwszego kontaktu i rodziców oraz dostęp do nowoczesnych terapii, której często polskie szpitale nie mogą zapewnić.
W celu zwiększenia świadomości nowotworów dziecięcych w Polsce oraz pozyskania środków na ich leczenie Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową inicjuje ogólnopolską kampanię „Złota Wstążka”. Przez cały wrzesień br. będzie prezentować w niej chore dzieci, ich rodziny, personel medyczny oraz wolontariuszki, aby podkreślić siłę, jaka płynie z solidarności. Organizatorzy kampanii przewidzieli szereg aktywności, w które może włączyć się każdy - od gestów związanych z symbolem kampanii - złotą wstążką, poprzez wyzwania sportowe, kończąc na zbiórce pieniędzy. Przez cały okres trwania kampanii można dokonywać wpłat online na rzecz leczenia dzieci chorych na nowotwory - więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej kampanii
(przejdź na stronę).
W geście solidarności wyborcza.pl w dniach 4-6 oraz 28-30 września 2020 roku do swojego logotypu dołączy złotą wstążkę. Prócz tego w piątek, 4 września br. w ogólnopolskim wydaniu „Gazety Wyborczej” ukaże się specjalny czterostronnicowy dodatek poświęcony aktualnej sytuacji onkologii dziecięcej w Polsce. Znajdą się w nim m.in. przegląd nowoczesnych terapii w hematologii dziecięcej, rozmowa z profesorem doktorem habilitowanym nauk medycznych Janem Styczyńskim, konsultantem krajowym w dziedzinie onkologii i hematologii dziecięcej oraz historie prawdziwych bohaterów - dzieci z kliniki Przylądek Nadziei, które wyzdrowiały.
Przez cały czas trwania kampanii na łamach „Gazety Wyborczej”, „Wysokich Obcasów” i w ich serwisach internetowych oraz w miesięczniku „Wysokie Obcasy Extra” będą ukazywać się wywiady z psychologami, onkologami oraz rodzicami dzieci cierpiących na raka
(więcej tutaj). Natomiast w poniedziałek, 14 września br. w serwisie wyborcza.pl pojawi się interaktywny raport BIQdata o sytuacji onkologii dziecięcej w Polsce.
Patronem kampanii jest również Radio Tok FM, na antenie którego o kampanii mówił prezes zarządu fundacji Przemysław Pohrybieniuk - rozmowy można wysłuchać w aplikacji i na tokfm.pl.
- Celem mediów Agory, które patronują akcji, jest zwrócenie uwagi na to, jakie zmiany są potrzebne w polskim systemie ochrony zdrowia, by skuteczniej leczyć nowotwory dziecięce. Materiały poświęcone kampanii pokażą także, m.in. jakie są nowoczesne wzorce opieki nad dzieckiem z nowotworem, jak choroba dziecka zmienia relacje rodzinne, jak należy rozmawiać z chorym dzieckiem oraz co się należy rodzicom dziecka chorego na raka - czytamy w komunikacie.
Inicjatorem kampanii „Złota Wstążka” jest Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową, która od niemal 30 lat wspiera dzieci cierpiące na choroby nowotworowe. Jej działania mają na celu zwiększenie świadomości onkologii dziecięcej w całej Polsce oraz zaangażowanie jak największej liczby osób, firm i instytucji we wsparcie skutecznego leczenia dzieci chorych na nowotwory. To właśnie z inicjatywy fundacji powstała jedna z najnowocześniejszych klinik dla dzieci w Polsce - Przylądek Nadziei we Wrocławiu.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.