dodano: 2020-09-07 14:36 | aktualizacja:
2020-09-07 15:56
autor: RO |
źródło: mediasat.info
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Szyfrowanie satelitarne kanałów dało impuls do wzrostu rynku płatnej telewizji. W pierwszej połowie 2020 r. wyniosło 13% (600 tys. abonentów). Jednak z darmowych kanałów FTA korzysta 2,4 mln odbiorców - to o 1,2 mln więcej niż przewidywano.
Eksperci uważają, że wpływ na to mógł mieć skierowany do prezydenta
wniosek o nałożenie moratorium na szyfrowanie sygnału satelitarnego i późniejsza decyzja o utworzeniu bezpłatnych wersji kanałów przez czołowe grupy medialne. Tu akurat uruchomiono nowe kanały
Ukraina 24,
ICTV Ukraine, a
Inter+ i
1+1 International przeszły do FTA, likwidując szyfrowanie BISS.
Jednocześnie oddział 1+1 media distribution określił 5 głównych trendów na rynku płatnej telewizji w tym roku:
- kwarantanna spowodowała szybki rozwój platform OTT
- kwarantanna udowodniła, że telewizja linearna jest głównym źródłem treści dla abonenta
- rozbudowa rynku Pay TV Ukraina
- rozwój segmentu płatnej telewizji cyfrowej stymuluje pojawienie się ukraińskich kanałów HD
- rośnie wartość usług telewizyjnych
Jeżeli chodzi o dalsze prognozy, to w najbliższych dwóch latach
1+1 Media przewiduje wzrost minimalnej opłaty za usługi telewizyjne – już w 2021 r. będzie to 99 hrywien. Ponadto OTT ma wyprzedzić kablówki wśród subskrybentów. Jeżeli sieci kablowe w zeszłym roku miały 3,6 mln użytkowników, a OTT – 0,9 mln, to w przyszłym roku ma to być odpowiednio 2,3 mln i 2,5 mln.
W zeszłym miesiącu
Digital TV Research dostarczyło dane o stanie światowego rynku płatnej telewizji. Pomimo tendencji do rezygnacji z telewizji kablowej na rynkach rozwiniętych, to sektor płatnej telewizji jako całość nadal się rozwija, napędzany przede wszystkim wzrostem na rynkach wschodzących oraz w IPTV.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.