reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Dostawczak Open Vivaro-e w Polsce

dodano: 2020-09-09 23:59
autor: Jan Borejko | źródło: pl-media.opel.com

Opel Vivaro-e elektryczny furgon 2020 360px.jpg Opel rozpoczął przyjmowanie na polskim rynku zamówień na dostawczy, w pełni elektryczny model Vivaro‑e. Samochód jest oferowany w cenie od 139 350 zł netto.

Opel
Opel Vivaro-e elektryczny 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
  • Bezemisyjny furgon: pierwsze w pełni elektryczne Vivaro‑e zostaną dostarczone już w tym roku
  • Akumulatory do wyboru: 50 kWh i 75 kWh na maksymalnie 230 lub 330 km zasięgu (WLTP[1])
  • Szeroka oferta wersji: trzy długości, liczne opcje i różne odmiany nadwozia
  • Dobre osiągi: silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), generujący 260 Nm momentu obrotowego
  • Łatwa obsługa: różne opcje ładowania
  • Komfort: sprawdzanie stanu naładowania lub programowanie czasu ładowania akumulatorów w aplikacji „myOpel”
  • Bezpieczeństwo dla profesjonalistów: systemy wspomagające prowadzenie pojazdu chronią kierowcę

Dostawy bezemisyjnego furgonu Vivaro-e rozpoczną się w 2020 r. Klienci mają do wyboru dwie pojemności akumulatora litowo-jonowego: 75 kWh (zasięg w tym wariancie wynosi do 330 km WLTP) lub 50 kWh (zasięg do 230 km WLTP).

- Vivaro‑e to pierwszy zelektryfikowany lekki pojazd użytkowy marki Opel — powiedział Jacek Górski, dyrektor marki Opel w Polsce.

- Dwie pojemności baterii do wyboru oraz wszechstronność tego modelu pozwalają na przewożenie ładunków od nadawcy do odbiorcy bez emisji — na całej trasie, a nie tylko na ostatnim odcinku dostaw, bez uszczerbku dla praktyczności. Dzięki tym cechom Vivaro‑e to jeden z najbardziej konkurencyjnych modeli na rozwijającym się w Polsce rynku elektrycznych lekkich pojazdów użytkowych.


Za napęd pojazdu odpowiada silnik elektryczny o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 130 km/h. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.

Akumulator został ulokowany pod przedziałem ładunkowym pojazdu, co dodatkowo obniża środek ciężkości, wpływając korzystnie na właściwości jezdne na zakrętach oraz stabilność przy bocznym wietrze.

Vivaro‑e może być ładowany za pomocą domowego gniazdka, ładowarki AC, jak również na stacji szybkiego ładowania DC. Uzupełnienie zapasu energii do 80 procent pojemności akumulatora 50 kWh na publicznej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje 30 minut (około 45 min w przypadku akumulatora 75 kWh). Akumulator pojazdu został objęty gwarancją na 8 lat lub 160 000 km).

Na polskim rynku Vivaro‑e jest standardowo wyposażony w jednofazową ładowarkę 7,2 kW. Opcjonalnie samochód można wyposażyć w mocną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW.

Vivaro‑e  jest dostępny w trzech długościach:
  • 4,6 m (Compact),
  • 4,95 m, (Long) 
  • 5,3 m (Extra Long)
oraz w kilku wersjach nadwozia, w tym jako furgon (także z kabiną załogową) oraz platformę z kabiną. Opel oferuje możliwość wyposażenia samochodu w hak holowniczy. Dopuszczalna masa przyczepy wynosi 1000 kg.

Vivaro‑e może przewieźć do 1275 kg ładunku, czyli prawie tyle samo, co wersja Furgon Compact z 2‑litrowym dieslem (maksymalna ładowność 1405 kg). Dopuszczalna masa całkowita wynosi od 2800 do 3100 kg.

W egzemplarzach z otworem na długie przedmioty FlexCargo, umieszczonym w przegrodzie za kabiną, dostępna przestrzeń ładunkowa w wersji Compact wzrasta z 4,6 do 5,1 m3. Samochodem można wówczas przewozić przedmioty o długości do 3,23 m. Pojemność przestrzeni ładunkowej w wersjach o długości 4,95 m (Long) i 5,30 m (Extra Long) wynosi odpowiednio 5,8 oraz 6,6 m3.

 

Źródło: opel.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Zielona motoryzacja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...