Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zasięg nowego Golfa GTE w trybie zeroemisyjnym wynosi tylko 60 km. Jego wydłużenie było możliwe dzięki poprawie właściwości aerodynamicznych samochodu i zwiększeniu o 50 proc. pojemności akumulatora do
13 kWh.
Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h.
Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu, samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Jeżeli poziom naładowania „baterii” spadnie poniżej pewnej wartości lub gdy prędkość jazdy wzrośnie ponad 130 km/h, układ napędowy przechodzi w hybrydowy tryb pracy.
W trybie Hybrid kierowca ma możliwość utrzymania stanu naładowania akumulatora na aktualnym poziomie, może go zwiększyć, albo zmniejszyć.
Dzięki temu może on, np. pod koniec dalekiej podróży, skorzystać w mieście z wyłącznie elektrycznego napędu, by dojechać do celu nie powodując emisji szkodliwych substancji. Żeby zachować niezbędną do tego ilość energii elektrycznej menedżer akumulatora z wyprzedzeniem korzysta z danych nawigacyjnych (jeśli w danej chwili jest włączona nawigacja) uwzględniając w zarządzaniu energią ukształtowanie terenu na konkretnej trasie. Dzięki tym informacjom gospodaruje energią w taki sposób, by nie zabrakło jej na ostatnim etapie podróży.
Ceny Golfa GTE na polskim rynku od 169 890 zł.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.