reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Eurosport Events promotorem FIM Speedaway GP od 2022

dodano: 2020-10-01 10:03 | aktualizacja: 2020-10-01 11:13
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Eurosport/satkurier.pl

FIM Eurosport Events Międzynarodowa Federacja Motocyklowa (FIM) i Eurosport Events oficjalnie poinformowali o nawiązaniu długofalowego partnerstwo, dzięki któremu należąca do Discovery firma zajmującą się obsługą wydarzeń sportowych będzie promować wszystkie imprezy FIM Speedway na świecie przez najbliższe 10 lat. Nowa umowa zacznie obowiązywać od 2022 roku. Obie organizacje współpracują od 2015 roku na rzecz promowania FIM Endurance World Championship (EWC).

Speedway Grand Prix Canal+


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
O planach nawiązania partnerstwa między FIM i Eurosportem Events już w grudniu ub.r. informowały WP SportoweFakty. Aktualnym promotorem Grand Prix na żużlu (do 2021 roku) jest brytyjska spółka BSI. Cykl ten jest w jej rękach od 2000 roku (w latach 1995-99 GP nie miało promotora). Cykl Speedway Grand Prix można obecnie oglądać na antenach CANAL+.

Nadal nie wiadomo, kto będzie podwykonawcą nowego promotora, czyli firmą odpowiedzialną za zorganizowanie kolejnych imprez oraz za przygotowanie jednodniowych torów. Teraz jest nią toruńska firma One Sport. Prezydent FIM, Jorge Viegas, wymienił jednak w podziękowaniach za dotychczasową współpracę nie tylko BSI, lecz także One Sport (życzył im też wszelkich sukcesów w 2021 roku i na pozostałą część tego sezonu), co może oznaczać, że o dalszej współpracy raczej nie ma mowy.

Jak czytamy w komunikacie FIM, jednymi z celów partnerstwa z Eurposport Events są: rozszerzenie kalendarza Speedway GP, rozwinięcie międzynarodowej dystrybucji dyscypliny na platformach telewizyjnych i cyfrowych, dotarcie na nowe rynki i podniesienie oglądalności żużla na świecie.

Eurosport Events ma nadzorować wszelkie kwestie operacyjnie i komercyjne wokół żużla, w tym zarządzanie prawami i ich dystrybucją na wszystkich platformach, produkcję telewizyjną, strategie sponsoringowe, a także działania marketingowe i promocyjne. Firma będzie także współpracować z lokalnymi partnerami w celu promocji żużla na poszczególnych rynkach, budowania zaangażowania fanów i maksymalizacji sprzedaży biletów.

To, że Eurosport Events będzie zarządzać prawami do żużla FIM oznacza, że od 2022 roku transmisje Speedway Grand Prix prawdopodobnie nie będą już dostępne na antenach CANAL+, a na Eurosporcie. Choć niewykluczone, że jednak dojdzie do nawiązania jakiejś formy współpracy.
 

– W 2019 roku FIM ogłosiła przetarg na promocję FIM Speedway Grand Prix World Championship w latach 2022-2031. Discovery i Eurosport Events zdobyły poparcie zarządu za innowacyjną propozycję w zakresie promocji sportu i relacji telewizyjnych. FIM z przyjemnością rozszerza współpracę z Discovery i Eurosport Events, który jest promotorem FIM Endurance World Championship od 2015 roku. Nowy obszar współpracy zapewni FIM Speedway Grand Prix World Championship większy zasięg medialny dzięki platformom Eurosportu i kluczowym nadawcom zewnętrznym. FIM pragnie podziękować firmom BSI i One Sport, które wniosły znaczący wkład w rozwój Speedway Grand Prix w ciągu ostatnich dwudziestu lat i życzyć im wszelkich sukcesów w 2021 roku i na pozostałą część tego sezonu – powiedział Prezydent FIM Jorge Viegas.

– Eurosport Events ma wybitne osiągnięcia w budowaniu i promowaniu wydarzeń sportowych, a także, jako część globalnej sieci Discovery, ogromne możliwości w rozwijaniu sportu i powiększaniu widowni. Mamy zaszczyt pogłębić nasze relacje z FIM, dzięki czemu zyskujemy możliwość rozwijania jednego z najbardziej atrakcyjnych i ekscytujących sportów motorowych na świecie. Żużel już teraz może się poszczycić pełną pasji i niezwykle zaangażowaną społecznością fanów na wielu z kluczowych dla nas rynków. Nie możemy się więc doczekać, kiedy w pełni wykorzystamy wiedzę i doświadczenie Eurosport Events oraz globalny zasięg kanałów i platform Discovery, aby dalej rozwijać żużel i dawać rozrywkę obecnym i nowym fanom tej dyscypliny na całym świecie – podkreślił Andrew Georgiou, President, Eurosport and Global Sports Rights & Sports Marketing Solutions.

– Cieszymy się, że możemy zacieśnić nasze relacje z FIM i poszerzyć nasze portfolio imprez motocyklowych, w którym od lat znajduje się już FIM Endurance World Championship. Oprócz naszego globalnego zasięgu medialnego, który był atutem podczas procesu przetargowego, zaproponowaliśmy FIM kompleksowe podejście do rozwoju dyscypliny – od mistrzostw świata juniorów, po Speedway GP i Speedway of Nations. Żużel jest jednym z nielicznych sportów motorowych organizowanych na stadionach w obecności tysięcy kibiców. FIM powierzyła nam niezwykle odpowiedzialne zadanie na kolejne 10 lat i z niecierpliwością czekamy na 2022 rok – podsumował François Ribeiro, Head of Eurosport Events.

Eurosport Events ma duże doświadczenie w rozwoju popularnych na całym świecie serii sportów motorowych w tym FIA World Touring Car Cup, FIA European Rally Championship, nowej serii wyścigów elektrycznych samochodów turystycznych PURE ETCR, FIM Endurance World Championship, a także UCI Track Cycling. Firma organizuje wydarzenia sportowe na czterech kontynentach. Jako część Discovery promotor będzie mógł wykorzystać światowy zasięg platform i kanałów lifestyle’owych, aby zwiększyć popularność żużla na całym świecie.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Motosport


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...