reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

1 mln klientów Orange TV

dodano: 2020-10-29 10:15 | aktualizacja: 2021-02-19 12:01
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Orange Polska/satkurier.pl

Orange Spółka Orange Polska opublikowała wyniki operacyjne i finansowe za trzeci kwartał 2020 roku. Operator zakończył wrzesień z 1 mln klientów usług telewizyjnych, w tym 575 tys. klientów IPTV i 425 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH). W ciągu trzech miesięcy liczba klientów Orange TV wzrosła o 4 tys., przy czym liczba klientów IPTV wzrosła o 21 tys., a DTH zmalała o 17 tys.

Orange Love


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec września br. 851 tys. klientów korzystało z oferty konwergentnej Orange Love z telewizją, czyli o 9 tys. więcej w drugim kwartale. Wszystkich użytkowników Orange Polska korzystających z pakietów łączonych było 1,441 mln (wzrost o 31 tys. w trzecim kwartale). Wskaźnik ARPO (average revenue per offer) z konwergencji wyniósł 105,5 zł.

Na koniec września br. 662 tys. klientów Orange Polska korzystało z oferty światłowodowej (wzrost o 54 tys. w trzecim kwartale). W zasięgu Orange Światłowodu jest już 4,8 mln domów i mieszkań. W samym trzecim kwartale wybudowano ponad 190 tys. nowych łącz.
 

– Minione miesiące pokazują, że mimo trudności spowodowanych pandemią, Orange ma mocne fundamenty. Cieszy świetny wynik Światłowodu, najlepszy w historii tej usługi, a także wzrost liczby klientów mobilnych abonamentów. Po raz kolejny możemy też pochwalić się pierwszym miejscem w rankingu NPS, obrazującym satysfakcję klientów. To zasługa zespołów pracujących na pierwszej linii, w salonach i technice, które mimo trudności spowodowanych pandemią, niezmiennie wspierają naszych klientów. Dobre wyniki potwierdzają, że użytkownicy doceniają jakość naszych usług, opartych na nowoczesnej infrastrukturze, którą nieprzerwanie rozwijamy. Przed nami wyzwania związane m.in. z budową sieci 5G oraz sytuacją pandemiczną, która dynamicznie się zmienia. Solidne podstawy biznesu pozwalają nam rzetelnie się do nich przygotowywać i reagować – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.


Wyniki finansowe

Wynik EBITDAaL za trzeci kwartał był zbliżony do tego za trzeci kwartał ubiegłego roku. Z drugiej strony negatywną rolę odegrała pandemia i niższe przychody z roamingu z powodu zmniejszonego ruchu turystycznego. Ten wpływ został zrównoważony dzięki kolejnym działaniom nakierowanym na oszczędności kosztowe – koszty pośrednie działalności firmy w trzecim kwartale były niższe o 5 proc. rok do roku.

Przychody Orange Polska w trzecim kwartale wyniosły 2,793 mld zł i były niższe o 2,7 proc. niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych – światłowodu, usług mobilnych i internetu wzrosły o ponad 2 proc. rok do roku, nastąpiło jednak spodziewane, znaczące spowolnienie w segmencie ICT spowodowane pandemią. Przychody z ICT zmniejszyły się o 17 proc. rok do roku. Niższe były również przychody ze sprzedaży sprzętu – popyt na urządzenia nie wrócił jeszcze do poziomu sprzed pandemii

Zysk operacyjny za trzeci kwartał br. wyniósł 150 mln zł i był o 228 mln niższy niż rok wcześniej. Natomiast skonsolidowany zysk netto wyniósł 53 mln zł i był o 169 mln zł niższy niż w analogicznym okresie 2019 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

279 zł Więcej...

DJI Osmo Pocket

950 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

59 zł Więcej...
reklama