reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

83 tys. klientów usługi Play Now TV Box

dodano: 2020-11-04 19:44
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Play/satkurier.pl

Play Now Play Communications poinformował w raporcie finansowym i operacyjnym za trzeci kwartał 2020 roku, że na koniec września miał 83 tys. klientów usługi Play Now TV Box. Oznacza to wzrost o 23,8 tys. w trzecim kwartale (na koniec czerwca z Play Now TV Box korzystało 59,2 tys. klientów). Play Communications jest podmiotem dominującym grupy Play. Jej spółką zależną jest P4, operator marki Play.

Play
Play Now TV Box


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Play Now TV Box, uruchomiona komercyjnie w kwietniu 2019 roku, to niezależna od sieci usługa OTT TV na telewizory, zapewniająca jedną platformę dostępu do kanałów telewizji liniowej, bibliotek VOD i platform streamingowych, takich jak HBO GO, Netflix i Amazon Prime Video. Świadczona jest na dekoderach TV Box. Więcej na temat tego urządzenia można dowiedzieć się tutaj.

Wybrane dane operacyjne:
  • 15,4 mln raportowanych klientów i 12,9 mln aktywnych klientów (odpowiednio +1,9% i +2,9% r/r);
  • Na koniec września 2020 r. udział klientów kontraktowych spadł do 66,3% (+0,2 pp. r/r) na skutek przejęcia głównie bazy klientów usług przedpłaconych Virgin Mobile Poland, podczas gdy wskaźnik rezygnacji poprawił się do poziomu 0,73% w III kw. i 0,71% w okresie dziewięciu miesięcy;
  • Poprawa średniego ARPU do 34,3 zł zarówno w trzecim kwartale jak również w dziewięciu miesiącach br. (odpowiednio o +1,3% i +3,1% r/r);
  • 83 tys. klientów usługi Play Now TV Box na koniec III kw. 2020 r., ponad czterokrotny wzrost w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy;
  • 2,5 tys. klientów stacjonarnego szerokopasmowego dostępu do internetu pozyskanych od momentu wprowadzenia produktu na rynek pod koniec marca 2020 r.

Rozbudowa sieci:
  • Na koniec września działało 8 448 stacji bazowych (+7,4% r/r), w pierwszych dziewięciu miesiącach roku uruchomiono 580 nowych stacji bazowych (223 w III kw.);
  • Zasięg 4G LTE osiągnął 99,2% populacji kraju (+0,5 pp. r/r) natomiast na koniec września 48% stacji bazowych zostało uaktualnionych do standardu 5G Ready, zapewniając zasięg dla 61% populacji kraju. 5G Legacy jest dostępne w 58 miastach obejmujących 13,2% populacji;
  • Trwa wdrażanie światłowodowego łącza dosyłowego, 265 nowych stacji bazowych podłączonych do sieci w okresie dziewięciu miesięcy 2020 r.

Wybrane dane finansowe:
  • W III kw. przychody operacyjne osiągnęły 1 803 mln zł (+0,4% r/r) dzięki wzrostowi przychodów z użytkowania o 1,9% i wzrostowi przychodów z połączeń międzyoperatorskich o 2,8%, które z nadwyżką skompensował spadek sprzedaży towarów o 4,9%. W rezultacie po dziewięciu miesiącach przychody wyniosły 5 302 mln zł (+1,2% r/r).
  • Skorygowana EBITDA osiągnęła w III kw. 664 mln zł (+2,9% r/r) dzięki poprawie marży na usługach o 35 mln zł r/r, w znacznym stopniu zneutralizowanej przez wyższe o 19 mln zł r/r koszty ogólne, administracyjne oraz pozostałe przy zasadniczo stabilnej marży na sprzedaży towarów (+2 mln zł r/r). Po dziewięciu miesiącach 2020 r. skorygowana EBITDA wyniosła 1 901 mln zł (+1,9% r/r).
  • Zysk netto w III kw. wzrósł do 270 mln zł (+15,7% r/r) i do 715 mln zł w pierwszych dziewięciu miesiącach roku (+2,1% r/r), odzwierciedlając głównie niższe koszty finansowe netto i niższy podatek dochodowy.
  • Gotówkowe nakłady inwestycyjne w III kw. wyniosły 269 mln zł (+34,6% r/r) oraz 571 mln zł w pierwszych dziewięciu miesiącach roku (-10,1% r/r), przy czym spadek rok do roku związany był z opóźnieniem, a następnie odwołaniem aukcji częstotliwości 5G w paśmie C, co spowodowało przesunięcie inwestycji w te częstotliwości na rok 2021 i jednocześnie przyspieszenie inwestycji w przepustowość i zasięg sieci w drugiej połowie 2020 r.
  • Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego (FCFE, z uwzględnieniem płatności leasingowych) wyniosły w III kw. 211 mln zł (-48,5% r/r), a w pierwszych dziewięciu miesiącach roku 732 mln zł (-3,5% r/r). W obu przypadkach spadek odzwierciedla głównie negatywny wpływ zmian w kapitale obrotowym i wyższe podatki, dodatkowo wzmocniony wyższymi gotówkowymi nakładami inwestycyjnymi w III kwartale.
  • Na koniec września dług netto do skorygowanej EBITDA osiągnął 2,58x, wobec 2,72x na koniec 2019 roku, dzięki solidnemu generowaniu gotówki i wzrostowi skorygowanej EBITDA, pomimo poniesionych w II kw. wydatków na dywidendę w wys. 420 mln zł oraz wydatków na podatki za 2019 r. w wysokości 183 mln zł.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena sat kempingowa 60 cm z przyssawką

stalowa antena 60 cm przenośna na przyssawkę.

169 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5679) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

199 zł Więcej...

Nagrywarka 4K UHD Velocap X Pro

Nagrywarka HDMI  - materiału wideo wysokiej rozdzielczości na zewnętrzne nośniki...

990 zł Więcej...