Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Play Now TV Box, uruchomiona komercyjnie w kwietniu 2019 roku, to niezależna od sieci usługa OTT TV na telewizory, zapewniająca jedną platformę dostępu do kanałów telewizji liniowej, bibliotek VOD i platform streamingowych, takich jak HBO GO, Netflix i Amazon Prime Video. Świadczona jest na dekoderach TV Box. Więcej na temat tego urządzenia można dowiedzieć się
tutaj.
Wybrane dane operacyjne:
- 15,4 mln raportowanych klientów i 12,9 mln aktywnych klientów (odpowiednio +1,9% i +2,9% r/r);
- Na koniec września 2020 r. udział klientów kontraktowych spadł do 66,3% (+0,2 pp. r/r) na skutek przejęcia głównie bazy klientów usług przedpłaconych Virgin Mobile Poland, podczas gdy wskaźnik rezygnacji poprawił się do poziomu 0,73% w III kw. i 0,71% w okresie dziewięciu miesięcy;
- Poprawa średniego ARPU do 34,3 zł zarówno w trzecim kwartale jak również w dziewięciu miesiącach br. (odpowiednio o +1,3% i +3,1% r/r);
- 83 tys. klientów usługi Play Now TV Box na koniec III kw. 2020 r., ponad czterokrotny wzrost w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy;
- 2,5 tys. klientów stacjonarnego szerokopasmowego dostępu do internetu pozyskanych od momentu wprowadzenia produktu na rynek pod koniec marca 2020 r.
Rozbudowa sieci:
- Na koniec września działało 8 448 stacji bazowych (+7,4% r/r), w pierwszych dziewięciu miesiącach roku uruchomiono 580 nowych stacji bazowych (223 w III kw.);
- Zasięg 4G LTE osiągnął 99,2% populacji kraju (+0,5 pp. r/r) natomiast na koniec września 48% stacji bazowych zostało uaktualnionych do standardu 5G Ready, zapewniając zasięg dla 61% populacji kraju. 5G Legacy jest dostępne w 58 miastach obejmujących 13,2% populacji;
- Trwa wdrażanie światłowodowego łącza dosyłowego, 265 nowych stacji bazowych podłączonych do sieci w okresie dziewięciu miesięcy 2020 r.
Wybrane dane finansowe:
- W III kw. przychody operacyjne osiągnęły 1 803 mln zł (+0,4% r/r) dzięki wzrostowi przychodów z użytkowania o 1,9% i wzrostowi przychodów z połączeń międzyoperatorskich o 2,8%, które z nadwyżką skompensował spadek sprzedaży towarów o 4,9%. W rezultacie po dziewięciu miesiącach przychody wyniosły 5 302 mln zł (+1,2% r/r).
- Skorygowana EBITDA osiągnęła w III kw. 664 mln zł (+2,9% r/r) dzięki poprawie marży na usługach o 35 mln zł r/r, w znacznym stopniu zneutralizowanej przez wyższe o 19 mln zł r/r koszty ogólne, administracyjne oraz pozostałe przy zasadniczo stabilnej marży na sprzedaży towarów (+2 mln zł r/r). Po dziewięciu miesiącach 2020 r. skorygowana EBITDA wyniosła 1 901 mln zł (+1,9% r/r).
- Zysk netto w III kw. wzrósł do 270 mln zł (+15,7% r/r) i do 715 mln zł w pierwszych dziewięciu miesiącach roku (+2,1% r/r), odzwierciedlając głównie niższe koszty finansowe netto i niższy podatek dochodowy.
- Gotówkowe nakłady inwestycyjne w III kw. wyniosły 269 mln zł (+34,6% r/r) oraz 571 mln zł w pierwszych dziewięciu miesiącach roku (-10,1% r/r), przy czym spadek rok do roku związany był z opóźnieniem, a następnie odwołaniem aukcji częstotliwości 5G w paśmie C, co spowodowało przesunięcie inwestycji w te częstotliwości na rok 2021 i jednocześnie przyspieszenie inwestycji w przepustowość i zasięg sieci w drugiej połowie 2020 r.
- Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego (FCFE, z uwzględnieniem płatności leasingowych) wyniosły w III kw. 211 mln zł (-48,5% r/r), a w pierwszych dziewięciu miesiącach roku 732 mln zł (-3,5% r/r). W obu przypadkach spadek odzwierciedla głównie negatywny wpływ zmian w kapitale obrotowym i wyższe podatki, dodatkowo wzmocniony wyższymi gotówkowymi nakładami inwestycyjnymi w III kwartale.
- Na koniec września dług netto do skorygowanej EBITDA osiągnął 2,58x, wobec 2,72x na koniec 2019 roku, dzięki solidnemu generowaniu gotówki i wzrostowi skorygowanej EBITDA, pomimo poniesionych w II kw. wydatków na dywidendę w wys. 420 mln zł oraz wydatków na podatki za 2019 r. w wysokości 183 mln zł.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.