reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

4fun Media sprzedaje kanały 4fun swojemu właścicielowi

dodano: 2020-11-12 14:49 | aktualizacja: 2020-11-12 15:28
autor: Anita Kaźmierska | źródło: 4fun Media/satkurier.pl

4fun Media Spółka 4fun Media poinformowała o zawarciu 10 listopada br. umów sprzedaży udziałów spółek zależnych Cupsell oraz 4fun. Kupującym udziały jest większościowy akcjonariusz 4fun Media - Epicom Ltd z siedzibą na Cyprze. Tym samym 4fun Media stopniowo wygasza działalność operacyjną w segmencie e-commerce oraz kończy działalność w segmencie telewizyjnym.

4fun Media


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Epicom Ltd posiada 2 609 876 akcji 4fun Media, stanowiących 61,57 proc. kapitału zakładowego i uprawniających do 2 609 876 głosów na walnym zgromadzeniu spółki.

4fun Media sprzedaje do Epicom Ltd:
  • 1 156 tj. wszystkie posiadane udziały Cupsell Sp. z o.o., stanowiące 69,81 proc. kapitału zakładowego oraz nowych 49 344 udziałów objętych przez 4fun Media w wyniku podwyższenia kapitału tej spółki po ich rejestracji w KRS za łączną kwotę 676 700 zł. Cena transakcji zostanie zapłacona w kilku ratach. Termin płatności rat będzie uzależniony od skutecznego transferu własności nowych udziałów Cupsell, przy czym płatność pierwszej raty nastąpi w ciągu 14 dni od dnia zawarcia umowy, a ostatniej raty w wysokości 330 604,80 zł nastąpi w terminie 9 miesięcy od tej daty. Zabezpieczeniem ceny transakcji przez Epicom Ltd będzie zastaw rejestrowy utworzony na 100 proc. sprzedawanych udziałów oraz ustanowienie na rzecz 4fun Media blokady 195 363 akcji spółki publicznej Arteria, będących własnością Epicom Ltd.
  • 100 proc. udziałów 4fun Sp. z o.o. za łączną kwotę 5 362 500 zł, która zostanie zapłacona w kilku ratach. Płatność pierwszej raty w wysokości 20 proc. kwoty nastąpi w ciągu 14 dni od dnia zawarcia umowy, a ostatniej w wysokości 2 681 250 złotych nastąpi w terminie 9 miesięcy licząc od daty zawarcia umowy sprzedaży udziałów. Zabezpieczeniem płatności Epicom Ltd jest ustanowienie zastawu rejestrowego na 100 proc. sprzedawanych udziałach, ustanowienie zastawu rejestrowego na 1 496 udziałach w spółce Naekranie.pl oraz poręczenie majątkowe w wysokości 3 700 000 zł w postaci ustanowionej hipoteki na nieruchomości.

Zarząd 4fun Media podkreśla, iż podejmując decyzję o przystąpieniu do przeglądu opcji strategicznych oraz rozpoczęcia negocjacji z kupującym kierował się najlepiej pojętym interesem spółki, jej akcjonariuszy, wierzycieli i interesariuszy, mając na celu zapewnienie dalszego rozwoju i finansowania działalności 4fun Media. - W efekcie analizy wszystkich dostępnych w okresie pandemii scenariuszy, zarząd 4fun Media dokonał najkorzystniejszego, możliwego wyboru - czytamy w komunikacie.
 

- Nadrzędnym celem transakcji sprzedaży udziałów spółek zależnych jest pozyskanie środków finansowych niezbędnych do dalszego prowadzenia działalności Grupy Kapitałowej 4fun Media oraz utrzymania płynności finansowej w warunkach niepewności gospodarczej wywołanej pandemią COVID-19 i jej przewidywanego wpływu na działalność spółki w kolejnych okresach sprawozdawczych, zwłaszcza w I półroczu 2021 roku  - komentuje 4fun Media.

W efekcie zrealizowanych transakcji, 4fun Media zamierza przede wszystkim wygasić działalność operacyjną w segmencie e-commerce przynoszącym straty i wymagającym ponoszenia dalszych inwestycji. Pierwszym krokiem w tym kierunku ma być sprzedaż udziałów spółki CupSell. Decyzja ta podyktowana jest brakiem środków finansowych na dalsze utrzymywanie i rozwój segmentu, informuje spółka.

Natomiast sprzedaż udziałów spółki 4fun oznacza zakończenie działalności 4fun Media w segmencie telewizyjnym, który w ocenie zarządu ma przed sobą bardzo ograniczone pespektywy wzrostu. W obecnym kształcie rynek ten jest bardzo nasycony z uwagi na ogromną liczbę nadawców, wśród których prym wiedzie kilku dużych grup mediowych, informuje spółka.
 

Dodatkowo, w okresie pandemii spowodowanej COVID-19, reklamodawcy znacząco ograniczyli swoje budżety na reklamy telewizyjne. Destabilizacja w rozwoju gospodarki w połączeniu z niepewnością o przyszłe wyniki finansowe zwiększyła zachowawczość firm w opracowywaniu planów długoterminowych, w tym związanych z wydatkami na promocję i reklamę. W efekcie, w związku z niemal całkowitym zamrożeniem gospodarki nastąpił wyraźny spadek wartości rynku reklam telewizyjnych w okresie drugiego kwartału. Tym samym przychody reklamowe nadawców nie tylko nie zwiększyły się proporcjonalnie do wzrostu oglądalności kanałów telewizyjnych w czasie pandemii, a wręcz były znacząco niższe niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego - informuje spółka.

Zdaniem zarządu 4fun Media brak pełnego wypełnienia przerw reklamowych, jaki miał miejsce w pierwszym półroczu 2020 roku, może się powtórzyć w najbliższych miesiącach. Obecny, rekordowy poziom zakażeń wirusem COVID-19 na terenie Polski oraz przywrócenie szeregu obostrzeń administracyjnych zmierzających do ponownego wprowadzenia kompletnego zamknięcia gospodarki tzw. lock-down, uzasadnia pesymistyczne scenariusze dotyczące znaczącego spadku wartości rynku reklamowego w całym 2020 roku oraz znaczącej niepewności gospodarczej w kolejnych okresach sprawozdawczych 2021 roku, informuje spółka.

Spółka 4fun Media zamierza skupić się na rozwoju - jej zdaniem - najbardziej perspektywicznego segmentu działalności, którym jest obecnie sprzedaż reklam zewnętrznych z obszaru Digital Signage, prowadzona przez spółkę zależną Screen Network.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Nagrywarka 4K UHD Velocap X Pro

Nagrywarka HDMI  - materiału wideo wysokiej rozdzielczości na zewnętrzne nośniki...

1 290 zł Więcej...

Tivusat: Black card + CAM w UHD

Najnowsza karta Tivusat tzw. Black card z modułem CAM v.1.4...

790 zł Więcej...

Moduł UniCam Prime

Najnowsza wersja uniwersalnego modułu dostępu UniCam Prime - następca Unicam...

499 zł Więcej...
reklama