reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

MediaIzmeritel rusza na Białorusi

dodano: 2020-11-27 19:12
autor: RO | źródło: tvnews.by

Białoruś W kwietniu 2020 roku na Białorusi wydano dekret o utworzeniu krajowego systemu pomiaru mediów, który powinien przyczynić się do rozwoju rynku reklamy. Tamtejsze Ministerstwo Informacji uzyskało uprawnienia regulatora w zakresie badań telemetrycznych. W zeszłym tygodniu zaprezentowano nowego badacza widowni telewizji i audytorium radia MediaIzmeritel.

https://udf.by/uploads/posts/2019-02/1549622067_4950159.jpg
Białoruś


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

– Przeszliśmy ciężką drogę, doświadczyliśmy kolosalny opór i trudności. Ponieważ jest to nowa sprawa, to stanęliśmy przed zadaniem, aby Białoruś przestała być białą plamą na mapie pomiaru mediów na świecie. Oczywiście robiliśmy pomiary mediów, ale mówimy o pomiarach mediów światowej klasy. To bardzo ważne dla państwa. Nie tylko dlatego, że chodzi o wpływy do budżetu w postaci podatków z branży. Interesuje nas rozwój rynku reklamowego na Białorusi, wsparcie branży telewizyjnej i nie ma znaczenia, czy to telewizja państwowa, czy nie, powiedział pierwszy wiceminister informacji Paweł Legkij.


MediaIzmeritel podpisał już umowę z brytyjską firmą Kantar, która znajduje się w pierwszej trójce na świecie w obszarze badań mediów. Firma zajmuje się praktycznym wdrażaniem systemu pomiaru mediów: dostarcza technologie, sprzęt, oprogramowanie oraz szkoli personel i klientów.

Pomiar mediów to rodzaj badań socjologicznych. Preferencje telewizyjne będą badane z różnych docelowych odbiorców i miejsc. W ich domach na telewizorach zostanie zamontowany specjalny sprzęt mierniczy, który pozwoli szczegółowo prześledzić co, kiedy i ile oglądają uczestnicy projektu.

Badanie zasobów medialnych przyciągnie nowych reklamodawców, w tym dużych światowych graczy, a także sprawi, że proces promocji handlowej będzie efektywny i przejrzysty dla stałych klientów - uważają założyciele nowej firmy. MediaIzmeritel jako firma komercyjna będzie niezależna od struktur holdingowych i innych zainteresowanych uczestników, tak aby dane był jak najbardziej obiektywne.

Informacje o pomiarach mediów będą publikowane na stronie internetowej spółki, przekazywane regulatorowi i zainteresowanym uczestnikom rynku medialnego.

Kto stoi za nowym graczem?
Regulator i spółka nie ujawniają akcjonariuszy MediaIzmeritel. Wiadomo tylko, że wszyscy członkowie to prywatni handlowcy, którzy wcześniej nie mieli nic wspólnego z biznesem medialnym.

Należy zauważyć, że w 2019 roku czołowi nadawcy telewizyjni BT, ONT, STV i przedstawicielstwo Mir w Mińsku zdecydowali się zrezygnować z pośredników w sprzedaży czasu reklamowego i utworzyli przedsiębiorstwo Telewizyjny Reklamowy Alians (TRA). Od 1 stycznia 2020 r. kanały państwowe wypowiedziały umowy dla agencji reklamowych Alkasar Media Servis i ViAiBel oraz rozpoczęły współpracę z własnym domem sprzedaży.

Wkrótce jednak wybuchł skandal. Faktem było to, że agencje reklamowe podpisały umowę na wyłączność na 2020 rok na dostarczanie danych badawczych o oglądalności kanałów telewizyjnych. Ten pakiet usług obejmował TNT International, VTV, TV3 Biełaruś, BelMuz TV, Europa Plus TV i 5 kanałów Biełteleradiokompanii (BT): Biełaruś 1, Biełaruś 2, Biełaruś 3, Biełaruś 5 i NTV Biełaruś

Źródło: tvnews.by 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena sat kempingowa 60 cm ze statywem

stalowa antena 60 cm przenośna ze statywem

199 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5278) ULTRABOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

199 zł Więcej...

'SAT Kurier' abonament za 2021 rok

Roczna prenumerata magazynu SAT KURIER w 2021 r. z wysyłką...

89 zł Więcej...
reklama