reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

MediaIzmeritel rusza na Białorusi

dodano: 2020-11-27 19:12
autor: RO | źródło: tvnews.by

Białoruś W kwietniu 2020 roku na Białorusi wydano dekret o utworzeniu krajowego systemu pomiaru mediów, który powinien przyczynić się do rozwoju rynku reklamy. Tamtejsze Ministerstwo Informacji uzyskało uprawnienia regulatora w zakresie badań telemetrycznych. W zeszłym tygodniu zaprezentowano nowego badacza widowni telewizji i audytorium radia MediaIzmeritel.

https://udf.by/uploads/posts/2019-02/1549622067_4950159.jpg
Białoruś


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

– Przeszliśmy ciężką drogę, doświadczyliśmy kolosalny opór i trudności. Ponieważ jest to nowa sprawa, to stanęliśmy przed zadaniem, aby Białoruś przestała być białą plamą na mapie pomiaru mediów na świecie. Oczywiście robiliśmy pomiary mediów, ale mówimy o pomiarach mediów światowej klasy. To bardzo ważne dla państwa. Nie tylko dlatego, że chodzi o wpływy do budżetu w postaci podatków z branży. Interesuje nas rozwój rynku reklamowego na Białorusi, wsparcie branży telewizyjnej i nie ma znaczenia, czy to telewizja państwowa, czy nie, powiedział pierwszy wiceminister informacji Paweł Legkij.


MediaIzmeritel podpisał już umowę z brytyjską firmą Kantar, która znajduje się w pierwszej trójce na świecie w obszarze badań mediów. Firma zajmuje się praktycznym wdrażaniem systemu pomiaru mediów: dostarcza technologie, sprzęt, oprogramowanie oraz szkoli personel i klientów.

Pomiar mediów to rodzaj badań socjologicznych. Preferencje telewizyjne będą badane z różnych docelowych odbiorców i miejsc. W ich domach na telewizorach zostanie zamontowany specjalny sprzęt mierniczy, który pozwoli szczegółowo prześledzić co, kiedy i ile oglądają uczestnicy projektu.

Badanie zasobów medialnych przyciągnie nowych reklamodawców, w tym dużych światowych graczy, a także sprawi, że proces promocji handlowej będzie efektywny i przejrzysty dla stałych klientów - uważają założyciele nowej firmy. MediaIzmeritel jako firma komercyjna będzie niezależna od struktur holdingowych i innych zainteresowanych uczestników, tak aby dane był jak najbardziej obiektywne.

Informacje o pomiarach mediów będą publikowane na stronie internetowej spółki, przekazywane regulatorowi i zainteresowanym uczestnikom rynku medialnego.

Kto stoi za nowym graczem?
Regulator i spółka nie ujawniają akcjonariuszy MediaIzmeritel. Wiadomo tylko, że wszyscy członkowie to prywatni handlowcy, którzy wcześniej nie mieli nic wspólnego z biznesem medialnym.

Należy zauważyć, że w 2019 roku czołowi nadawcy telewizyjni BT, ONT, STV i przedstawicielstwo Mir w Mińsku zdecydowali się zrezygnować z pośredników w sprzedaży czasu reklamowego i utworzyli przedsiębiorstwo Telewizyjny Reklamowy Alians (TRA). Od 1 stycznia 2020 r. kanały państwowe wypowiedziały umowy dla agencji reklamowych Alkasar Media Servis i ViAiBel oraz rozpoczęły współpracę z własnym domem sprzedaży.

Wkrótce jednak wybuchł skandal. Faktem było to, że agencje reklamowe podpisały umowę na wyłączność na 2020 rok na dostarczanie danych badawczych o oglądalności kanałów telewizyjnych. Ten pakiet usług obejmował TNT International, VTV, TV3 Biełaruś, BelMuz TV, Europa Plus TV i 5 kanałów Biełteleradiokompanii (BT): Biełaruś 1, Biełaruś 2, Biełaruś 3, Biełaruś 5 i NTV Biełaruś

Źródło: tvnews.by 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Stojak alu balkonowy AS Sat 35cm

Aluminiowy stojak balkonowy 35cm niemieckiej firmy A.S. Sat z certyfikatem...

79 zł Więcej...

Przepust dachowy średnicy 90mm

Przepust dachowy do kabli średnicy 90mm

220 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X + 1TB HDD

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X UHD 4K z wbudowanym...

829 zł Więcej...
reklama