Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Japoński koncern twierdzi, że to zupełnie nowa architektura i przemyślana, uniwersalna konstrukcja, którą można łatwo zaadaptować do wielu różnych typów samochodów. Platforma ułatwia projektowanie nowych modeli, gdyż kluczowe komponenty pojazdu mają na stałe wyznaczone miejsce w jego konstrukcji. Dzięki temu łatwiej jest wymieniać, modyfikować i zmieniać położenie pozostałych części. Służy to przyspieszeniu tworzenia zarówno wariantów tych samych modeli, jak i samochodów z różnych segmentów, o różnych wymiarach i rozstawie osi.
Platforma e-TNGA Toyoty stwarza możliwość zastosowania dowolnego napędu na przód, na tył oraz na obie osie. W zależności od modelu, segmentu i potrzeb użytkowników, można na niej montować silniki o różnej wielkości i mocy oraz baterie o różnych wymiarach i pojemnościach.
Pierwszy samochód elektryczny oparty na platformie e-TNGA został już ukończony i jest przygotowywany do wdrożenia do produkcji w Toyota ZEV Factory w Japonii.
- Toyota już niedługo zrobi kolejny krok w tworzeniu gamy samochodów elektrycznych na baterie i w najbliższych miesiącach zaprezentuje pierwszego średniej wielkości SUV-a z tym napędem. Uniwersalność i elastyczność technologii e-TNGA umożliwia nam projektowanie samochodów, które są nie tylko ekologiczne, ale także świetnie wyglądają i dają prawdziwą radość z jazdy” – powiedział Koji Toyoshima, wicedyrektor Toyota ZEV Factory.
Toyota ujawni kolejne informacje z szczegółami technicznymi nowego elektrycznego SUV-a w najbliższych miesiącach.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.