dodano: 2020-12-24 11:41 | aktualizacja:
2020-12-28 07:46
autor: Łukasz Knapik |
źródło: forum.satkurier.pl (PowerTV)/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ramówkę kanału mają wypełnić m.in. filmy fabularne i program „Kabaretowy szał”. Stacja ma być dostępna w sieciach kablowych i IPTV oraz bezpłatnie w należących do nadawcy multipleksach lokalnych naziemnej telewizji cyfrowej (NTC).
- Dystrybucja satelitarna ze względu na koszty transpondera zależy od wyników oglądalności programu w sieciach kablowych - poinformował serwis
satkurier.pl Michał Winnicki. W naziemnej ofercie kanał ma nadawać w standardowej rozdzielczości, natomiast operatorom nadawca oferuje stację także w rozdzielczościach wysokiej (Filmax HD) i 4K (Filmax 4K). Wersje SD, HD i 4K kanału mają identyczne ramówki.
Za sprzedaż reklam w stacji Filmax odpowiada Biuro Reklamy TVP.
Dodajmy, iż nie jest to jednak rynkowy debiut marki Filmax na telewizyjnym rynku w Polsce. W latach 2001-2002 pod taką nazwą nadawał kanał Telewizji Polsat (obecnie grupa Cyfrowy Polsat). Stacja dzieliła pasmo z kanałem Junior (początkowo funkcjonował pod marką Smyk), który prezentował programy dla dzieci, głównie seriale animowane. Od godziny 21:00 startował Filmax, który emitował filmy fabularne, nie tylko dla najmłodszych. Dostęp do tej oferty mieli abonenci platformy Polsat 2 Cyfrowy (obecnie pod nazwą Cyfrowy Polsat) i sieci kablowych. Zarówno Filmax jak i Junior zakończyły nadawanie w 2002 roku.
W 2020 roku pojawiła się zapowiedź uruchomienia kanału pod nazwą Filmax przez innego nadawcę, Michała Winnickiego
(więcej tutaj).
- Złożyliśmy wniosek patentowy dla nazwy Filmax - nie była nigdy wcześniej przez nikogo zarejestrowana jako nazwa kanału telewizyjnego i Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) również weryfikowała unikalność nazwy w procesie koncesyjnym - poinformował na
forum.satkurier.pl przedstawiciel nadawcy kanału Filmax Michała Winnickiego.
Aktualizacja:
Jak poinformował na
forum.satkurier.pl przedstawiciel nadawcy, Filmax nadaje testowo wewnętrznie. Operatorzy mogą go zacząć udostępniać swoim abonentom najwcześniej 30 grudnia 2020 roku i ten dzień będzie można uznać za datę startu emisji (emisja z reklamami od 1 stycznia 2021 roku).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.