Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec grudnia ub.r. 870 tys. klientów korzystało z oferty konwergentnej
Orange Love z telewizją, czyli o 19 tys. więcej w trzecim kwartale. Wszystkich użytkowników Orange Polska korzystających z pakietów łączonych było
1,483 mln (wzrost o 42 tys. w trzecim kwartale). W minionym roku przybyło ich 114 tys. Wskaźnik ARPO (average revenue per offer) z konwergencji wyniósł 107,1 zł.
Na koniec 2020 roku 725 tys. klientów Orange Polska korzystało z oferty światłowodowej (wzrost o 63 tys. w czwartym kwartale). W całym roku Orange Światłowód zyskał 205 tys. nowych użytkowników.
– Ubiegły rok był dla nas wszystkich trudny. Pandemia koronawirusa i towarzyszące jej obostrzenia przyniosły wyzwania, których się nie spodziewaliśmy. Dzięki solidnym fundamentom naszego biznesu, wypracowanym w ostatnich latach, m.in. w ramach strategii Orange.One, mogliśmy zapewnić tak kluczową w tym czasie łączność, ciągłość naszych usług, wspierać klientów i partnerów społecznych, zadbać o naszych pracowników – mówi Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. – Podsumowując realizację strategii na lata 2017-2020, mamy być z czego dumni: przełamaliśmy wieloletnie negatywne trendy. To mocna podstawa do dalszego rozwoju w kolejnych latach. W pierwszej połowie tego roku zaprezentujemy nowy plan strategiczny.
Kluczowe wyniki finansowe: rosną przychody i EBITDAaL
Przychody Orange Polska w 2020 roku wzrosły o prawie 1 proc. rok do roku do
11,508 mld zł. Pozytywnie na ten wynik wpłynęły przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych, które wzrosły o 2,9 proc., czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Bardzo dobre wyniki przyniosły także usługi IT i integratorskie – po przejściowym spowolnieniu w trzecim kwartale, spowodowanym pandemią, popyt na tego typu rozwiązania wrócił pod koniec roku. Przychody z tych usług wzrosły w 2020 roku aż o 24 proc. Spowodowane pandemią obostrzenia, czasowe zamykanie sklepów oraz ograniczenie popytu ze strony klientów wpłynęło na wyniki sprzedaży urządzeń. Były one o 13 proc. niższe niż przed rokiem. Powszechne ograniczenia w przemieszczaniu się spowodowały spadek przychodów z roamingu. Wskaźnik rentowności operacyjnej EBITDAaL rośnie trzeci rok z rzędu i w 2020 roku był o niemal 3 proc. wyższy niż w 2019 - wyniósł 2,797 mld zł. To efekt dobrych wyników w kluczowych usługach, ale też dalszego obniżania kosztów oraz dodatkowych działań ograniczających wpływ pandemii na biznes. Zysk operacyjny wyniósł 404 mln, czyli o 2,7 proc. mniej niż w 2019 roku. Natomiast zysk netto wyniósł 46 mln zł (spadek o 43,9 proc.).
Firma przewiduje, że w 2021 roku osiągnie niski, jednocyfrowy wzrost EBITDAaL oraz przychodów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.