AT&T potwierdziła, że transakcja oddzielająca biznes wideo „oznacza wartość przedsiębiorstwa w nowej firmie w wysokości 16,25 mld dol.”. Liczba ta stanowi ogromny spadek z 67 mld dol., które AT&T wydało na platformę DirectTV, kiedy kupowało ją w 2015 r. Wartość tej transakcji wyceniono wtedy tylko na 48,5 mld dol., podczas gdy AT&T przepłaciło, zaciągając prawie 20 mld dol. długu.
Generalnie AT&T zaczęło dosłownie „szaleć na rynku" - łącznie wydało 150 mld dol. w ciągu 6 lat na zakup DirecTV, a później Time Warner, w tym CNN, HBO i Warner Bros.
W tym samym okresie liczby abonentów płatnej telewizji w USA spadła z 26 mln do 17 mln, co oznaczało spore straty. Jednak z niskiego poziomu w 2019 r., w ostatnich 5 kwartałach, mimo pandemii, nastąpił wzrost liczby abonentów pay-tv w DirecTV.
Ten zakup platformy DirecTV przez AT&T był „bezsensowną” fuzją, która przejdzie do historii „jako jedna z najgorszych transakcji, jakie kiedykolwiek zawarto” - twierdzi Craig Moffett, starszy analityk telekomunikacyjny w MoffettNathanson.
Ten ruch na amerykańskim rynku pay-tv pojawia się w dość trudnym momencie, gdy AT&T w coraz większym stopniu buduje swoją działalność wokół usługi przesyłania strumieniowego WarnerMedia HBO Max i wyprzedaje aktywa inne niż podstawowe. Co z tego wszystkiego wyjdzie to się okaże.
AT&T zatrudniło do zarządzania nową firmą weterana branży Billa Morrowa - byłego dyrektora generalnego Vodafone Hutchison Australia, dyrektora generalnego Clearwire Corp. w Seattle, dyrektora generalnego Pacific Gas & Electric Co. w San Francisco, dyrektora generalnego Vodafone Europe i prezesa Vodafone KK w Japonii.
Po uzyskaniu zgody organu regulacyjnego transakcja zostanie zamknięta w drugiej połowie 2021 r.
Odbiornik Vu+ ZERO 4K
Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...
669 zł Więcej...Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X
Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...
499 zł Więcej...SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023
12 zł Więcej...