reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

AT&T wydzieli platformę DirecTV

dodano: 2021-02-26 13:44
autor: Jerzy Kruczek | źródło: AT&T/broadbandtvnews/digitaltveurope

DirecTV Spółka private equity TPG Capital ma zostać 30% udziałowcem w nowej spółce odpowiedzialnej za wideo tworzonej przez AT&T. W ten sposób AT&T ogłosiło plany wydzielenia platformy DirecTV, w nową firmę wartą ułamek tego, ile przepłaciła za amerykańską platformę satelitarną - podobno przepłacono 20 mld dol. Nowa firma, obecnie określana jako New DirecTV, obejmie DirecTV, AT&T TV i U-Verse. AT&T będzie miało 70% udziałów w nowej spółce, a firma inwestycyjna TPG Capital będzie kontrolowała pozostałe 30%. Transakcja ma zostać sfinalizowana w 2. połowie 2021 r.

DirecTV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

AT&T potwierdziła, że transakcja oddzielająca biznes wideo „oznacza wartość przedsiębiorstwa w nowej firmie w wysokości 16,25 mld dol.”. Liczba ta stanowi ogromny spadek z 67 mld dol., które AT&T wydało na platformę DirectTV, kiedy kupowało ją w 2015 r. Wartość tej transakcji wyceniono wtedy tylko na 48,5 mld dol., podczas gdy AT&T przepłaciło, zaciągając prawie 20 mld dol. długu.

Generalnie AT&T zaczęło dosłownie „szaleć na rynku" - łącznie wydało 150 mld dol. w ciągu 6 lat na zakup DirecTV, a później Time Warner, w tym CNN, HBO i Warner Bros.

W tym samym okresie liczby abonentów płatnej telewizji w USA spadła z 26 mln do 17 mln, co oznaczało spore straty. Jednak z niskiego poziomu w 2019 r., w ostatnich 5 kwartałach, mimo pandemii,  nastąpił wzrost liczby abonentów pay-tv w DirecTV.

Ten zakup platformy DirecTV przez AT&T był „bezsensowną” fuzją, która przejdzie do historii „jako jedna z najgorszych transakcji, jakie kiedykolwiek zawarto” - twierdzi Craig Moffett, starszy analityk telekomunikacyjny w MoffettNathanson.

Ten ruch na amerykańskim rynku pay-tv pojawia się w dość trudnym momencie, gdy AT&T w coraz większym stopniu buduje swoją działalność wokół usługi przesyłania strumieniowego WarnerMedia HBO Max i wyprzedaje aktywa inne niż podstawowe. Co z tego wszystkiego wyjdzie to się okaże.

AT&T zatrudniło do zarządzania nową firmą weterana branży Billa Morrowa - byłego dyrektora generalnego Vodafone Hutchison Australia, dyrektora generalnego Clearwire Corp. w Seattle, dyrektora generalnego Pacific Gas & Electric Co. w San Francisco, dyrektora generalnego Vodafone Europe i prezesa Vodafone KK w Japonii.

Po uzyskaniu zgody organu regulacyjnego transakcja zostanie zamknięta w drugiej połowie 2021 r.


Źródło: broadbandtvnews.com  advanced-television.com  digitaltveurope.com

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

669 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

499 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...