Podczas gdy BBC jest popularne wśród młodej widowni - średnio spędza ona więcej czasu tygodniowo (siedem i pół godziny) w mediach z usługami BBC niż z jakakolwiek inną marką, badanie BBC zidentyfikowało znaczną grupę młodszych widzów, którzy są zainteresowani telewizją linearną, ale niekoniecznie BBC. Nadawca chce to zmienić.- BBC Three było prawdziwym hitem dla BBC, dostarczając niektóre z naszych największych show, od „Killing Eve”, po „Fleabag” i „Normal People”. Wierzymy w sukces, a zobowiązując się do podwojenia inwestycji w produkcje BBC Three w ciągu najbliższych dwóch lat, chcemy zaprezentować te treści szerszej publiczności. Korzystanie zarówno z kanału telewizyjnego, jak i BBC iPlayer w tandemie, pomoże poszerzyć naszą ofertę i zapewnić większą wartość młodszym odbiorcom - informuje BBC.
BBC chce dążyć do tego, aby co najmniej dwie trzecie wydatków na rozszerzony program BBC Three trafiało poza Londyn i Wielką Brytanią. Ponadto chce stawiać na brytyjskie talenty, co ma mu pomóc w lepszym dotarciu do młodej widowni.BBC Three to historia sukcesu BBC, wspierając kreatywność, nowe talenty i odważne pomysły, które zaowocowały hitem za hitem, od „Fleabag” i „Man Like Mobeen”, „Ru Paul's Drag Race UK” i „Jesy Nelson's Odd One Out”, po „Normal People” i „This Country”.
BBC musi wesprzeć sukces i upewnić się, że jej programy docierają do jak największej liczby młodych ludzi, bez względu na to, gdzie mieszkają w Wielkiej Brytanii. Dlatego niezależnie od debat o przeszłości chcemy ponownie dać BBC Three własny kanał telewizyjny. Ma ekscytujące, przełomowe treści, które zasługują na jak najszerszą widownię, a korzystanie z BBC iPlayer wraz z kanałem linearnym zapewni najlepszy efekt
- powiedziała Charlotte Moore, Chief Content Officer BBC.