dodano: 2021-03-05 16:04 | aktualizacja:
2021-03-05 16:36
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Leichtman Research Group/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Najwięksi dostawcy pay-tv w USA mają obecnie około
81,3 mln abonentów - przy czym 7 największych operatorów kablowych ma 43,9 mln abonentów, platformy satelitarne około 21,8 mln abonentów, operatorzy telekomunikacyjni 7,9 mln abonentów, a platformy streamingowe 7,7 mln abonentów.
Kluczowe dane za 2020 rok:
- Usługi telewizji satelitarnej straciły około 3,44 mln abonentów w 2020 roku - w porównaniu ze stratą około 3,7 mln abonentów w 2019 roku.
- 7 największych operatorów kablowych straciło około 1,915 mln abonentów w 2020 roku - w porównaniu ze stratą około 1,56 mln abonentów w 2019 roku.
- Najwięksi operatorzy telekomunikacyjni stracili około 405 tys. abonentów 2020 roku - w porównaniu ze stratą około 630 tys. abonentów w 2019 roku.
- Najpopularniejsze platformy streamingowe (Hulu + Live TV, Sling TV, AT&T TV NOW i fuboTV) dodały około 640 tys. subskrybentów w 2020 roku - w porównaniu z około 1,095 mln netto w 2019 roku.
- Tradycyjne usługi płatnej telewizji (bez platform streamingowych) straciły około 5,765 mln abonentów w 2020 roku - w porównaniu ze stratą netto w wysokości około 5,89 mln w 2019 roku.
- AT&T odnotowała stratę netto w wysokości około 3,26 mln abonentów w swoich czterech usługach płatnej telewizji (DirecTV, AT&T U-verse, AT&T TV i AT&T TV NOW) w 2020 roku - w porównaniu ze stratą około 4,095 mln abonentów netto w 2019 roku.
- Usługi AT&T premium TV (z wyłączeniem usługi AT&T TV NOW) straciły 15,3 proc. abonentów w 2020 roku - w porównaniu z 4,6 proc. straty wśród wszystkich innych tradycyjnych usług płatnej telewizji.
- Straty netto płatnej telewizji w wysokości ponad 5 mln abonentów w 2020 roku były nieco wyższe niż w 2019 roku i większe niż kiedykolwiek wcześniej - powiedział Bruce Leichtman, prezes i główny analityk Leichtman Research Group, Inc. - Ogólnie dostawcy pay-tv stracili 5,9 proc. abonentów w 2020 roku w porównaniu z 5,2 proc. w 2019 roku.
Operatorzy kablowi
Operator |
Liczba abonentów |
Zmiana w 2020 |
Comcast |
19.846.000 |
-1.408.000 |
Charter |
16.200.000 |
+56.000 |
Cox |
3.650.000 |
-215.000 |
Altice |
2.961.000 |
-236.800 |
Mediacom |
643.000 |
-67.000 |
Atlantic Broadband |
318.387 |
+1.287 |
Cable One |
261.000 |
-46.000 |
|
43.879.387 |
-1.915.513 |
Platformy satelitarne
DirectTV |
13.000.000 |
-3.033.000 |
Dish TV |
8.816.000 |
-408.000 |
|
21.816.000 |
-3.441.000 |
Operatorzy telekomunikacyjni
Verizon FiOS |
3.927.000 |
-302.000 |
AT&T U-verse/AT&T TV^ |
3.505.000 |
+42.000 |
Frontier |
485.000 |
-146.000 |
|
7.917.000 |
-406.000 |
Platformy streamingowe
Hulu + Live TV |
4.000.000 |
+800.000 |
Sling TV |
2.474.000 |
-118.000 |
AT&T TV NOW |
656.000 |
-270.000 |
fuboTV |
547.880 |
+231.880 |
|
7.677.880 |
+643.880 |
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.