reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Disney inspiruje do życzliwości

dodano: 2021-05-10 03:59
autor: Łukasz Knapik | źródło: The Walt Disney Company

TV Puls Puls 2 Puls2 „Niedziele z księżniczkami Disneya” foto: Disney Media Distribution Disney opublikował „Opowieści o odwadze i dobroci”, czyli nowy cyfrowy zbiór oryginalnych historii o księżniczkach Disneya, których celem jest inspirowanie dzieci do pomocy w czynieniu świata lepszym. Cyfrowa książka z ilustracjami artystów z całego świata jest prezentem dla dzieci w ramach akcji „Wielkie Święto Księżniczek Disneya” - nowej globalnej kampanii Disneya, promującej odwagę i życzliwość. Inspiracją dla powstania opowieści były przygotowane na zlecenie Disneya badania Fly Research na temat roli życzliwości w codziennym życiu. W akcji biorą udział Agnieszka Więdłocha, Magdalena Lamparska i Bartłomiej Topa. Filmiki dostępne są w serwisie YouTube.

TV Puls Puls 2 Puls2 „Niedziele z księżniczkami Disneya” foto: Disney Media Distribution


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Opowieści o odwadze i dobroci

W projekcie biorą udział polscy artyści: Agnieszka Więdłocha („Ariel”), Magdalena Lamparska („Roszpunka”) i Bartłomiej Topa („Vaiana”), którzy użyczą swojego głosu, by nowe opowiadania mogły usłyszeć dzieci i ich rodzice odwiedzający kanał Disneya w serwisie YouTube. Wszystkie historię są dostępne w polskim języku migowym. 

Jak informuje nadawca, opowiadania mają na celu inspirowanie dzieci przygodami i wartościami wyznawanymi przez ich ukochane postaci, z których każda pokazuje, jak ważna jest odwaga i życzliwość w obliczu przeciwności. Centralnym punktem kampanii są Księżniczki Disneya, które według 90 proc. polskich rodziców pomagają nauczyć dzieci uniwersalnych wartości jakimi są odwaga i dobro. Historie filmowych bohaterek takich jak Ariel z „Małej Syrenki” (więcej tutaj), Pocahontas („Pocahontas”) (więcej tutaj), Vaiana („Vaiana: Skarb oceanu”) (więcej tutaj), Mulan („Mulan”) (więcej tutaj) czy Bella z „Pięknej i Bestii” prowadzą do szczęśliwego zakończenia właśnie dzięki aktom odwagi i dobrym uczynkom (więcej tutaj)

- Jak pokazują badania, polscy rodzice uznają Księżniczki Disneya za źródło dziecięcych inspiracji oraz wielu wartości, w tym życzliwości, przyjaźni i uczciwości. A praktyka pokazuje, że czasami wystarczy jeden drobny uczynek, by znacznie zmienić świat. Znakomitym przykładem jest historia dwunastoletniej Natalii, podopiecznej Fundacji Herosi, która sama walcząc z chorobą nowotworową wyjątkowy sposób pomagała innym młodym pacjentom. Mamy nadzieję, że Natalia będzie wzorem dla innych, dlatego znalazła się w międzynarodowym gronie niezwykłych dzieci, którym zadedykowane są Opowieści o odwadze i dobroci

- powiedziała Marta Szafrańska, dyrektor komunikacji korporacyjnej oraz CSR w regionie CEE, Disney.


Dwunastoletnia Natalia z Polski wśród docenionych dzieci z całego świata

Disney współpracował z partnerami charytatywnymi z całej Europy, aby znaleźć prawdziwe historie młodych ludzi, którzy wykazali się niezwykłą odwagą lub życzliwością i którzy zostaną uhonorowani w nowej kolekcji bajek. Każdemu z tych „Dzieci o Wielkich Sercach” zadedykowana została historia, opiewająca ich własne czyny, co ma służyć inspirowaniu innych młodych ludzi. 

Wśród czternaściorga dzieci wybrano również dwunastoletnią Natalię z Polski, której dedykowana jest historia tytułowej bohaterki filmu Disneya „Vaiana”. 

Podobnie jak bohaterka animacji, Natalia mierzy się z przeciwnościami losu, jednocześnie nie zapominając o innych. Walcząc w szpitalu z chorobą nowotworową, w wyjątkowy sposób okazywała wdzięczność personelowi oraz wspierała innych pacjentów. Dzięki sprzedaży własnoręcznie robionych upominków (medale, akwarele, figurki, obrazy) zbierała fundusze na leczenie nowotworów u dzieci, które jak ona, borykają się z tą chorobą. Jednocześnie, czas spędzony na oddziale poświęcała na pełne życzliwości rozmowy z innymi dziećmi, często robiąc dla nich drobne prezenty, takie jak kolczyki, bransoletki i filcowe ozdoby. Dziewczynkę w jej działaniach wsparła Fundacja Herosi.

Badania Disneya na temat życzliwości i dobroci w życiu codziennym

„Opowieści o odwadze i dobroci” są efektem nowych badań Disneya, który zapytał polskich rodziców i dzieci o postrzeganie, rolę oraz formy życzliwości w życiu dzieci - firma badawcza Fly Research przeprowadziła ankietę w marcu 2021 roku na 5000 osób dorosłych w 5 krajach.

Respondenci są zgodni, że życzliwość jest jedną z najważniejszych cech na świecie (92 proc.). Tyle samo osób twierdzi, że zawsze stara się być życzliwym dla innych, jednocześnie podkreślając (91 proc.), że to ważne, żeby być w życiu odważnym. 76 proc. zgadza się, że ostatni rok sprawił, że mają więcej empatii i zrozumienia dla innych.

Większość uczestników badania zauważyło, że ich dzieci w ostatnim czasie zaczęły okazywać życzliwość na nowe sposoby (80 proc.). Najczęściej było to pragnienie spędzania czasu z rodzicami/członkami rodziny lub oferowanie pomocy w obowiązkach domowych (kolejno 59 proc. i 57 proc.). Wśród 5 badanych krajów, okazywanie życzliwości przez swoje dzieci w nowych sytuacjach zauważyli ostatnimi czasy najczęściej mieszkańcy Hiszpanii oraz Polski (kolejno 83 proc. i 80 proc.).

Z kolei na pytanie „Jakie są najważniejsze rzeczy/lekcje, których starasz się nauczyć swoje dziecko?” najwięcej wskazań, bo 73 proc., padło na uczenie szacunku do innych ludzi i zwierząt. W tym samym czasie rodzice zapytani „W jaki sposób uczysz dziecko, żeby było miłe dla ludzi?” w pierwszej kolejności rozmawiają z dzieckiem o życzliwości i sposobach jej wyrażania (73 proc.), a w drugiej pokazują na własnym przykładzie (66 proc.).

Dzieci natomiast w większości za najważniejsze zasady dobrego zachowania uznają bycie dobrym przyjacielem (65 proc.) i bycie miłym dla innych (63 proc.). Dodatkowo 77 proc. z nich stwierdza, że to ważne, żeby robić dobre uczynki. Najczęściej swoją życzliwość wykazują pytając rodziców, czy nie potrzebują pomocy (53 proc.), prosząc rodziców, żeby przeczytali z nimi książkę (51 proc.) lub zrobili coś razem (49 proc.).

Rodzice dostrzegają także rolę Księżniczek Disneya w rozwoju życzliwości u dzieci. 90 proc. uważa, że pomagają nauczyć dzieci uniwersalnych wartości, a kluczową wartością jest życzliwość (68 proc.).

O „Wielkim Święcie Księżniczek Disneya”

„Wielkie Święto Księżniczek Disneya” to globalna inicjatywa The Walt Disney Company na cześć bohaterek, które wypełniają świat odwagą i dobrocią. - Historie Księżniczek i Królowych Disneya wciąż oczarowują i inspirują kolejne pokolenia. uczą nas, by nie oceniać książki po okładce, by nie bać się wypływać poza rafę. Przekonują, że mamy tę moc, by stawić czoło wszystkim lękom. Pokazują, że los leży w naszych rękach, i że dzięki aktom dobroci i odwagi możemy zmieniać świat dokoła. Naszym zdaniem, to lekcje warte świętowania - zapewnia nadawca (dane za The Walt Disney Company).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV w sieci


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

569 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...