reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Prepaid Cyfrowego Polsatu mocno w górę

dodano: 2021-05-12 18:48
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Cyfrowy Polsat/satkurier.pl

Cyfrowy Polsat 12 maja br. Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat S.A. opublikowała wyniki operacyjne i finansowe za pierwszy kwartał 2021 roku. 18,094 mln - tyle Cyfrowy Polsat świadczył usług na koniec marca (31.12.2020: 17,99 mln), w tym 15,358 mln usług kontraktowych (31.12.2020: 15,372 mln) i 2,736 mln usług przedpłaconych (31.12.2020: 2,618 mln). Ważnymi wydarzeniami kwartału były: przekroczenie liczby 12 mln mieszkańców w zasięgu sieci 5G Plusa, partnerstwo z Cellnex Telecom oraz przedłużenie praw do Ligi Mistrzów UEFA. Przychody Grupy wzrosły do blisko 3 mld zł, wynik EBITDA do ok. 1,1 mld zł, a zysk netto do poziomu 390 mln zł.

Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat S.A.


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji Cyfrowego Polsatu wyniosła 4,986 mln (31.12.2020: 5,01 mln), a dla usług przedpłaconych telewizji 0,225 mln (31.12.2020: 0,114 mln), co dało łącznie 5,21 mln usług telewizji (31.12.2020: 5,125 mln). Grupa miała na koniec marca 2021 roku 5,505 mln klientów kontraktowych (31.12.2020: 5,548 mln, co oznacza spadek o 44 tys.).

Reasumując, w pierwszym kwartale 2021 roku liczba RGU Cyfrowego Polsatu wzrosła o 104 tys. (liczba usług kontraktowych spadła o 14 tys., a liczba usług przedpłaconych wzrosła 118 tys.).

W zakresie usług telewizyjnych liczba usług kontraktowych spadła o 25 tys., a przedpłaconych wzrosła niemalże dwukrotnie, o 110 tys., zatem sumarycznie liczba RGU dla telewizji Cyfrowego Polsatu wzrosła o 85 tys.

Liczba klientów programu SmartDOM wzrosła w pierwszym kwartale 2021 roku o 12 tys. do 2,077 mln. Liczba użytkowników usługi telewizyjnej Multiroom wyniosła 1,206 mln (31.12.2020: 1,209 mln, co oznacza spadek o 3 tys.).

Z 87,20 zł do 90,50 zł wzrósł średni miesięczny przychód od klienta (ARPU), a wskaźnik odejść klientów (churn) utrzymuje się na niskim poziomie poniżej 7 proc. (dokładnie 6,7 proc. w pierwszym kwartale).

Uwaga! Wszystkie powyższe dane operacyjnie nie uwzględniają wyników Grupy Netia.
 

– Konsekwentnie realizujemy naszą strategię „Dla każdego. Wszędzie.” oraz rozwijamy program smartDOM, który przynosi zakładane przez nas efekty. Nasze nowe usługi – taryfy 5G i telewizja internetowa OTT cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów – mówi Maciej Stec, wiceprezes zarządu ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. – Prawie 2,1 mln klientów korzysta z usług multiplay, a średni przychód od klienta wzrósł o ponad 5 zł i przekroczył poziom 90 zł. Na stabilnym, bardzo niskim poziomie pozostaje wskaźnik rezygnacji, który jest najlepszą miarą wysokiej satysfakcji naszych klientów.

Plus zasięgiem swojej sieci 5G objął już 12 milionów mieszkańców Polski, po niespełna roku od jej uruchomienia. Sieć 5G 2600 TDD Plusa jest obecna w ponad 160 miejscowościach we wszystkich 16 województwach, a łączna liczba stacji bazowych 5G Plusa przekroczyła 1500.

Budowa i rozwój sieci w całej Polsce mają być kontynuowane. Oferta operatora jest również stale powiększana o wysokiej jakości sprzęt 5G. Aktualnie znajduje się w niej ponad 20 smartfonów i routerów. - Wkrótce pojawią się kolejne, atrakcyjne cenowo, produkty od czołowych światowych producentów - informuje Grupa.

W lutym br. Grupa Polsat ogłosiła zamiar nawiązania strategicznej współpracy z Cellnex Telecom. Zamysł tego partnerstwa oparty jest o koncepcję współdzielenia aktywnej i pasywnej infrastruktury, w ramach której operator mobilny skupia się przede wszystkim na zapewnieniu najwyżej jakości usług, a operator infrastrukturalny jest odpowiedzialny za dostarczenie zamówionej pojemności sieciowej w sposób najbardziej efektywny kosztowo.
 

– Zgodnie z obietnicą szybko budujemy sieć 5G i już 12 mln klientów jest w jej zasięgu w Plusie. To istotnie wzmacnia naszą pozycję lidera technologii 5G i jest jednocześnie odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie klientów na nowoczesne i szybkie usługi transmisji danych – mówi Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. – Podjęliśmy także działania, które przyniosą naszej Grupie nowe możliwości dalszego rozwoju - sieci 5G poprzez strategiczne partnerstwo z Cellnex Telecom, jak i w nowych obszarach - dzięki planowanemu nabyciu udziałów w spółce eobuwie.pl, która dynamicznie rozwija się na perspektywicznym rynku e-commerce.

Grupa Polsat zdecydowała również o podpisaniu warunkowej umowy nabycia pakietu 10 proc. akcji spółki eobuwie.pl za kwotę 500 mln zł. Jest to transakcja o charakterze inwestycji finansowej, a dodatkowo daje możliwość pozyskania kompetencji w perspektywicznym obszarze e-commerce, który może stanowić naturalny kierunek rozwoju Grupy w przyszłości.

Kontynuowana jest integracja portalu Interia.pl w ramach struktur Grupy Polsat, co pozwala realizować zgodnie z planem założone synergie. Dzięki podejmowanym działaniom w styczniu liczba użytkowników serwisów Grupy Polsat-Interia, według wyników badania Mediapanel, przekroczyła po raz pierwszy 20 mln, z kolei w kwietniu łączna liczba odsłon serwisów Grupy przebiła 2 mld, które zostały wygenerowane przez 21 mln użytkowników. Od początku badania Mediapanel, czyli od października 2020 roku, Grupa Polsat-Interia istotnie zmniejszyła dystans do liderów rynku. Jednocześnie Interia.pl podejmuje szereg zmian w warstwie redakcyjnej - zwiększyła liczebność redakcji serwisów Sport, Wydarzenia i Pomponik, uruchomiła nowe jakościowo projekty, jak ekologiczna Zielona Interia czy weekendowy magazyn Tygodnik.

Telewizja Polsat nabyła prawa do pokazywania kolejnych trzech sezonów Ligi Mistrzów UEFA. Prawa dotyczą wszystkich pól eksploatacji w latach 2021-2024 – w tym telewizji płatnej, bezpłatnej oraz Internetu. Dodatkowo, w pakiecie znajdują się mecze Superpucharu Europy UEFA oraz rozgrywki Młodzieżowej Ligi Mistrzów UEFA. Każdy kolejny sezon to 138 meczów Ligi Mistrzów UEFA, w tym mecz o Superpuchar Europy, a łącznie przez trzy lata to ponad 400 spotkań najlepszych klubów w Europie. Trzy kolejne sezony oznaczają, że Liga Mistrzów w kanałach Polsatu, to razem już 15 lat najlepszej europejskiej piłki w domach polskich kibiców.

W ramach kontynuowania działań prośrodowiskowych Grupa Polsat zaangażowała się w budowę największej farmy fotowoltaicznej w Polsce. Spółka ESOLEO, jako lider konsorcjum, wybuduje dla Grupy ZE PAK elektrownię fotowoltaiczną o mocy 70 MWp, która powstanie w Brudzewie na działkach o powierzchni ok. 100 ha, na zrekultywowanych gruntach, które uprzednio eksploatowano w procesie wydobycia węgla brunatnego metodą odkrywkową. Jednocześnie Grupa Polsat podpisała umowę na zakup całości zielonej energii wytwarzanej z tej elektrowni słonecznej i planuje w najbliższej przyszłości korzystać wyłącznie z czystej, zeroemisyjnej energii elektrycznej, przyczyniając się w ten sposób do ograniczenia emisji CO2 oraz redukcji swojego śladu węglowego.

Działania na rzecz ochrony środowiska i klimatu to tylko jeden z obszarów działalności społecznej Grupy Polsat. W ciągu ostatniego roku Grupa aktywnie angażowała się w pomoc w walce z pandemią, wspierając służbę zdrowia, edukację, dzieci wykluczone cyfrowo czy seniorów. Przeznaczyła łącznie na ten cel ponad 50 mln zł, a wśród przeprowadzonych wspólnie m.in. z Fundacją Polsat działań znalazły się m.in.: zakup 200 tys. testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną, przekazanie 20 nowoczesnych respiratorów dla szpitali zakaźnych, zakup środków ochrony, specjalny blok reklamowy w Polsacie, a także 2200 tabletów dla dzieci wykluczonych cyfrowo.


Najważniejsze dane operacyjne za I kwartał 2021 roku dla segmentu usług B2C i B2B:
  • Liczba klientów usług multiplay, świadczonych m.in. w ramach flagowego programu smartDOM, wzrosła o 65 tys. r/r (3%) do 2,077 mln, a łącznie posiadają oni 6,41 mln usług.
  • Łącznie Grupa Polsat świadczy 18,1 mln usług płatnej telewizji, internetu i telefonicznych, a ich liczba wzrosła o 3,8% r/r.
  • Przyrost liczby usług kontraktowych – o 561 tys. (3,8%) r/r do blisko 15,4 mln:
    - Wzrost liczby usług telefonii komórkowej – o 535 tys. (6,7%) r/r do 8,5 mln,
    - Liczba usług płatnej telewizji była na wysokim poziomie 5 mln,
    - Stabilna baza usług Internetu wynosząca ok. 1,8 mln,
    - Każdy klient posiadał średnio 2,79 usługi z portfolio Grupy – wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na jednego klienta o 5,7% r/r,
    - Wzrost średniego miesięcznego przychodu od klienta kontraktowego (ARPU) o ponad 5 zł r/r do 90,5 zł,
    - Wskaźnik odejść klientów (churn) na bardzo niskim poziomie – 6,7% w skali roku.
  • Wzrost liczby usług prepaid oraz ich ARPU – 2,7 mln usług z wysokim ARPU na poziomie 21,5 zł (wzrost o 3,8% r/r).
  • Klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali ok. 442 PB danych (wzrost o 27% r/r).

Najważniejsze dane operacyjne za I kwartał 2021 dla segmentu mediowego:
  • Kanały Grupy Telewizji Polsat były w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 24,1% (9,3% kanału głównego oraz 14,8% kanałów tematycznych).
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu zwiększyły o 3,4% r/r do 271 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do poziomu 29,5%.
  • Wiodąca pozycja Grupy Polsat-Interia na rynku wydawców internetowych – 20,2 mln użytkowników oraz 1,7 mld odsłon średniomiesięcznie serwisów internetowych Grupy.
 

– Początek roku był stabilny na rynku reklamy telewizyjnej. Nasze kanały pozostają jednymi z najchętniej wybieranych, a wyniki oglądalności na poziomie 24,1% są zgodne z naszymi założeniami strategicznymi. Nasze przychody z reklamy TV rosły o ponad 3%, dzięki czemu nasz udział w rynku reklamy zwiększył się do 29,5%. Na uwagę zasługują historyczne wyniki serwisów Grupy Polsat-Interia, które co miesiąc odwiedza średnio już ponad 20 mln użytkowników – mówi Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat. – Wiosenna ramówka została bardzo dobrze przyjęta przez widzów, co, mamy nadzieję, będzie miało odzwierciedlenie w wynikach drugiego kwartału. Z myślą o polskich kibicach przedłużyliśmy na kolejne trzy sezony prawa do Ligi Mistrzów UEFA.


Wzrost przychodów i EBITDA Grupy Polsat

W pierwszym kwartale br. Grupa Polsat zanotowała wzrost wszystkich głównych wskaźników finansowych. Przychody Grupy wzrosły o 5% r/r do blisko 3 mld zł, wynik EBITDA o 5,5% do ok. 1,1 mld zł, a zysk netto do poziomu 390 mln zł. Wolne przepływy pieniężne utrzymują się na wysokim poziomie blisko 1,4 mld zł, a wskaźnik całkowitego zadłużenia zmniejszył się do poziomu 2,78x (dług netto/EBITDA LTM).
 

– To był bardzo dobry kwartał pod względem wyników finansowych. Zanotowaliśmy wzrost przychodów, wyniku EBITDA i zysku netto Grupy. W segmencie usług B2C i B2B rosnące ARPU przekłada się na coraz szybszy wzrost przychodów detalicznych, a wraz z nim powtarzalny wzrost wyniku EBITDA. Dzięki dobrej kondycji rynku reklamy telewizyjnej i konsolidacji wyników Interii wzrosły także przychody segmentu mediowego – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. – Dynamiczny wzrost przychodów i wyniku EBITDA oraz wysoki poziom wolnych przepływów pieniężnych pozwalają nam realizować zaplanowane inwestycje technologiczne i w treści, m.in. istotnie przyspieszyliśmy rozwój sieci 5G i przedłużyliśmy prawa do Ligi Mistrzów UEFA.


Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat
mln PLN I kwartał 2021 zmiana r/r
Przychody ze sprzedaży 2 987 +4,9%
EBITDA 1 083 +5,5%
Marża EBITDA 36,2% +0,2 p.p.









Wyniki finansowe segmentu usług B2C i B2B
mln PLN I kwartał 2021 zmiana r/r
Przychody ze sprzedaży 2 551 +4%
EBITDA 937 +6%
Marża EBITDA 36,7% +0,8 p.p.









Wyniki finansowe segmentu mediowego: telewizja i online
mln PLN I kwartał 2021 zmiana r/r
Przychody ze sprzedaży 507 +10%
EBITDA 146 -1%
Marża EBITDA 28,8% -3,1 p.p.








 

– Nowy rok rozpoczęliśmy bardzo ambitnie. Dynamicznie rozbudowujemy sieć 5G Plusa, inwestujemy w nowe projekty i atrakcyjne treści dla naszych klientów, rozwijamy działalność Interii.pl. Rozszerzamy wachlarz usług i program smartDOM zgodnie z ideą „Dla każdego. Wszędzie”. Jednocześnie cały czas angażujemy się w projekty społeczne prowadzone m.in. przez Fundację Polsat i Stowarzyszenie Program Czysta Polska, realizując naszą misję społeczną w obszarach pomocy dzieciom i ekologii – podsumowuje Mirosław Błaszczyk.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Cyfrowy Polsat


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 699 zł Więcej...

Miernik Linbox WS-6934 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem SNR,...

299 zł Więcej...

TechniSat DigitRadio 371CD

Radio DAB+ oraz UKF/FM. Bluetooth, zegar, budzik, USB. Sterowanie pilotem....

690 zł Więcej...