dodano: 2021-05-23 12:30 | aktualizacja:
2021-05-23 13:09
autor: Jan Borejko |
źródło: Aquarius Engines
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Banalnie prosty w konstrukcji silnik waży zaledwie 10 kg - wykorzystuje pojedynczy ruchomy tłok do generowania mocy. Co ciekawe oprócz silników dla pojazdów Aquarius opracowuje silnik, który będzie mógł być używany jako samodzielny mikrogenerator na wodór.
Silnik Aquarius ma tylko jeden centralny cylinder, w którym tłok porusza się między dwiema głowicami silnika. W poprzednich wersjach Aquarius korzystał z tradycyjnych paliw kopalnych, ale teraz konstruktorzy zwrócili uwagę na wodór jako najczystsze paliwo.
Izraelska firma twierdzi, że austriacka firma inżynieryjna
AVL-Schrick niedawno zakończyła testy prototypów tego silnika. Wyniki eksperymentu w Austriii potwierdziły, że zmodyfikowana wersja silnika Aquarius może pracować wyłącznie na wodorze.
Silnik Aquarius jest nie tylko mały, lekki i łatwy w transporcie, ale także bardzo prosty.
Nie wymaga regularnej konserwacji. Silnik Aquarius składa się tylko z 20 części, z których porusza się tylko jeden tłok. Najciekawsze jest to, że
do smarowania nie jest potrzebny żaden olej.
Warto obejrzeć film.
Potencjał stosowania czystszego, palnego wodoru jako paliwa zwiększa atrakcyjność nowego silnika, zwłaszcza na rynkach krajów, które już chcą ograniczyć emisje.
Izraelska firma niedawno nawiązała strategiczne partnerstwo z japońskimi korporacjami zajmującymi się częściami samochodowymi TPR i Musashi Seimitsu Industry Co. Ltd.
Technologia Aquarius Engines ma obecnie około 24 patentów zarejestrowanych na całym świecie. Aquarius Engines zajmuje się produkcją i rozwojem ośrodki w Izraelu, Niemczech i
w Polsce.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.