reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Super RTL wychodzi z niemieckiego rynku

dodano: 2021-05-31 19:34
autor: RO | źródło: dwdl.de/wunschliste.de

Super RTL Po 26 latach od rozpoczęcia nadawania, marka Super RTL zniknie z niemieckiego rynku telewizyjnego po udanym przejęciu przez Mediengruppe RTL Deutschland pozostałych 50 proc. udziałów od BVI Television Investments, Inc., spółki zależnej The Walt Disney Company. Główna grupa docelowa stacji raczej nie zauważy tej zmiany.

Super RTL Logo (1995)
Super RTL


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Każdy, kto jest pełnoletni i wyraźnie interesuje się serialami animowanymi, nie może zaświadczyć, że rodzinny kanał Super RTL jest lepszą wersją RTL.

Dokładnie to zasugerowała jedna z najbardziej wprowadzających w błąd marek stacji telewizyjnych na niemieckim rynku medialnym, która początkowo wyróżniała się ''paletą żywych kolorów", kiedy zaczęła nadawać w 1995 roku, a po kilku latach z ukierunkowanym programem dla najmłodszych, została liderem rynku w telewizji dla dzieci. Od 2001 roku Super RTL nadaje program dla dzieci pod marką Toggo, która jest bardziej oczywista dla grupy docelowej, a później w czerwcu 2016 r. uruchomił kanał z przesunięciem czasowym Toggo Plus i w czerwcu ubiegłego roku stację radiową Toggo Radio.

Mediengruppe RTL chce się na tym oprzeć, jeśli Federalny Urząd Kartelowy zatwierdzi całkowite przejęcie stacji, która wcześniej była w połowie własnością Disneya.
 

Program stacji od wielu lat zna swoją grupę docelową pod marką Toggo, która jest silna i popularna. Uważamy Toggo za najważniejszy atut Super RTL i będziemy kontynuować używanie tej marki, jeśli władze antymonopolowe dadzą zielone światło

- mówi Bernd Reichart, dyrektor generalny Mediengruppe RTL Deutschland.

Reichart opisuje całkowite przejęcie Super RTL jako "oczywiste posunięcie", ponieważ firma RTL potrzebuje silnej oferty dla dzieci i rodzin.

Super RTL wystartował 28 kwietnia 1995 roku. Od początku był skierowany przede wszystkim do dzieci w ciągu dnia i to nie zmieniło się do dziś. Jednak to w ostatnich latach stał się najpopularniejszym, niemieckim kanałem dziecięcym, zwłaszcza pod marką Toggo. Do dziś Super RTL jest liderem na rynku w grupie docelowej dzieci w wieku od 3 do 13 lat ze średnim udziałem na poziomie 21,6 proc..

Program Super RTL od początku został podzielony na dwie części: od 6:00 do 20:15 z ofertą dla dzieci, a od 20:15 program wieczorny z rozrywką rodzinną.

Od 1995 r. fani kreskówek mogli oglądać takie klasyki, jak „Przyjaciel Bob”, „Guziczek”, „Michel Vaillant”, „Bionic Six” czy „Li-La-Launebär”. Przed południem program dla dzieci przerywał wielogodzinny „Schlagerclub mit Frank” (znany również jako „Hit Clips”), w którym Frank Papke przedstawiał klipy muzyczne ze starych szlagierowych show. Pod wieczór Super RTL otwierał skrzynię skarbów Disneya i dzięki prawom licencyjnym mógł pokazywać „Disney Primetime” między 18:00 a 20:15 z popularnymi produkcjami, jak „Przygody Myszki Miki i Kaczora Donalda”, „Gumisie”, „Kacze opowieści”, „Goofy i inni”, „Gargoyles” czy „Dinozaury”. Wieczorem Super RTL emitował klasyki z archiwum RTL, w tym m.in. „Mini Playback Show”, „Alles Nichts Oder?!” czy „RTL Samstag Nacht”. Ponadto można było zobaczyć wiele amerykańskich sitcomów, takich jak „Harrys Nest”, „Larry i Balki” czy „Nie z tego świata”.

Start Super RTL w 1995 roku


Źródło: dwdl.de  wunschliste.de 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Rebranding


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Nagrywarka 4K UHD Velocap X Pro

Nagrywarka HDMI  - materiału wideo wysokiej rozdzielczości na zewnętrzne nośniki...

990 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 259 zł Więcej...

Konwerter Quad Opticum Robust 0.1dB

Bardzo tani, poczwórny konwerter Universal Quad produkcji Opticum do anten...

55 zł Więcej...