dodano: 2021-06-09 05:47 | aktualizacja:
2021-06-09 21:47
autor: Łukasz Knapik |
źródło: WarnerMedia
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Promocja metody małych kroków
Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” jest jedną z głównych inicjatyw Cartoon Network w bieżącym roku. Powstała, aby edukować dzieci w wieku 6-12 lat w zakresie zmian klimatycznych. Ma na celu wsparcie młodych ludzi we wprowadzaniu proekologicznych nawyków w codziennym życiu. Sercem akcji jest strona internetowa, na której uczestnicy każdego dnia znajdą wyzwania, mające motywować ich do aktywności w domu, szkole i lokalnych społecznościach.
Postępy wszystkich biorących udział w kampanii osób są rejestrowane na wirtualnej mapie pokazującej ukończone wyzwania. Wskazuje ona w jaki sposób najmłodsi z różnych krajów angażują się w akcję i wpływają na dobro planety. Wykonując zadania uczestnicy zdobywają nagrody, dzięki którym mogą pielęgnować i rozwijać swój cyfrowy ogród. Na platformie dostępne są również filmy o ekologii, a także quizy sprawdzające wiedzę.
- Ocieplenie klimatu jest dla młodych pokoleń niezwykle ważną kwestią oraz jednym z podstawowych problemów. Czasem trudno jednak określić, jakie kroki warto podjąć, żeby skutecznie przyczynić się do zmiany. Z radością udostępniamy naszym widzom narzędzia do działania. To najbardziej ambitna kampania Cartoon Network w regionie EMEA. Chcemy zachęcić dzieci do zaangażowania się i zapewnić je, że nie jest to trudne. Każde działanie, nawet bardzo proste, ma znaczenie
- mówi Vanessa Brookman, head of kids WarnerMedia EMEA.
Kampania Cartoon Network ze wsparciem Fundacji WWF
Inicjatywa jest wspierana przez WWF, organizację zajmującą się ochroną przyrody. We współpracy z fundacją Cartoon Network stworzył filmy, które wyjaśniają kwestie związane z ekologią.
- Dzieci mają ogromny głód wiedzy i są bardzo zaangażowane w dbanie o przyrodę. W WWF nieustannie inspirujemy się młodymi aktywistami i entuzjazmem, jaki okazują wobec tematu ochrony środowiska. Jako przyszli strażnicy naszej planety, młodzi ludzie powinni nie tylko interesować się samą naturą, ale także rozumieć najbardziej palące problemy i możliwości ich rozwiązania. Dlatego chętnie łączymy siły z Cartoon Network w nowej, pogłębiającej świadomość kampanii. Mamy nadzieję, że będzie ona motywująca dla wielu dzieci i ich rodzin
- mówi Kate Norgrove, executive director of advocacy & campaigns z WWF UK.
Cartoon Network, we współpracy z CNN, wyprodukowało serię mini wywiadów z młodymi aktywistami. Materiały ukażą się na stronie akcji i mają inspirować kolejnych mistrzów klimatu. Krótkie filmy skupiają się na inicjatywach podjętych przez fanów Cartoon Network, którzy już są zaangażowani w działania w swoim otoczeniu.
Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” w Polsce
Na polskim rynku akcja jest promowana w kampanii 360 stopni: w telewizji Cartoon Network, na stronie internetowej cartoonnetwork.pl oraz w kampanii digitalowej i PR-owej. Zaplanowano działania z influencerami na platformach TikTok, Instagram oraz YouTube.
We wrześniu br. akcja zyska nową odsłonę skierowaną do placówek oświatowych. Nauczyciele klas I-III, którzy są zainteresowani edukowaniem dzieci w zakresie ochrony środowiska i dbania o dobro planety, będą mogli pobrać darmowe materiały edukacyjne stworzone przez ekspertów z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.