dodano: 2021-06-20 17:33 | aktualizacja:
2021-06-20 18:37
autor: RO |
źródło: obob.tv
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przez ostatnie 2-3 lata bazy abonenckie operatorów nie zmieniły się znacząco. Dostępność naziemnej telewizji cyfrowej niewątpliwie wpłynęła na działalność operatorów satelitarnych. Na tle niskiego ARPU pozyskiwanie nowych klientów wymaga coraz większych inwestycji, co nie jest uzasadnione ekonomicznie.
Czy można wierzyć w przyszłość telewizji satelitarnej?
W dużych miastach o wysokiej penetracji Internetu następuje spadek udziału telewizji satelitarnej, ponieważ ludzie wybierają usługi interaktywne. W odległych regionach sytuacja pozostaje stabilna. Szef Oriona wierzy, że na wielu terytoriach ogromnego kraju, jakim jest Rosja, satelita pozostanie popularnym i ekonomicznie opłacalnym źródłem sygnału jeszcze przez długi czas.
Ponadto Kirił Machnowskij rozważa perspektywy bezpośredniej telewizji satelitarnej, podobnie jak perspektywy radia przewodowego (tzw. radiotoczki), które są nadal poszukiwane i będą poszukiwane jeszcze przez długi czas. Choć w tym samym wywiadzie zastrzega, że telewizja satelitarna jako technologia może się jeszcze rozwijać.
Wydaje się, że pod jego przewodnictwem
Orion traci pozycję bezpośredniego operatora satelitarnego, skupiającego się na usługach dla kanałów telewizyjnych (przekazanie sygnału ze stacji naziemnej na satelitę, dystrybucja).
Choć może to zabrzmieć dziwnie, telewizja satelitarna okazała się jednym z niewielu sektorów rosyjskiej gospodarki, w której czuła się wystarczająco pewnie, pomimo darmowej, naziemnej telewizji cyfrowej, pandemii i konkurencji, zarówno w branży DTH, jak i ze strony serwisów internetowych i innych.
Orion świadczy usługi telekomunikacyjne z satelitów
Horizons 2/Intelsat 15 (85,2°E) i
Express AM5 (140°E). Obok usług dosyłu dla nadawców, dostępna jest platforma DTH
Telekarta.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.